Consumentenbond.nl

Louche loodgieters: deel je ervaring

  • 29 augustus 2019
  • 33 reacties
  • 4361 Bekeken

Reputatie 2
Badge +5
Wanneer je last hebt van een lekkage of een verstopte wc is er vaak haast geboden. Sommige loodgietersbedrijven spelen hier op slinkse wijze op in. Zo adverteren ze slim op Google en maken ze gebruik van leadbedrijven (bedrijven die bemiddelen tussen de consument en loodgieter). Doordat deze loodgieters zo vaag zijn over hun prijzen, kom je vaak voor nare verrassingen te staan. Dit bleek ook uit ons onderzoek.

Wat zijn jouw ervaringen met loodgieters? Praat mee!


33 reacties

Op 25-2-2021 gebeld met een Centraal Riool-ontstopping telefoonnummer 085-1301625. Het ging om een verstopt toilet in Leiden.

Een Marokkaans uitziende meneer verscheen, was in een 16 minuten klaar en lichtte toen onder druk, de betreffende oude dame van 80 op, voor een bedrag van €355,-- . Zij kon zich niet verweren tegen het fysieke overwicht van deze oplichter en betaalde.

Ik heb zojuist bovenstaande nummer gebeld en mijn beklag gedaan bij ene Nick de Jong, deze meneer klonk ook ietwat Marokkaans door de telefoon maar ik kan me vergissen.

Ik ben daarna teruggebeld door een Mevrouw *. Zij had natuurlijk alle pasklare argumenten waarom zijn volledig in hun recht stonden om tarieven te vragen die een veelvoud zijn van de werkelijkheid. Zo slim zijn dit soort figuren altijd. Kijk maar naar de programma’s over oplichting, altijd een pasklaar antwoord……...

*[Gegevens verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

@vanderWelle

Hoi! Mij is helaas het zelfde overkomen. Er is een manier om geld terug te krijgen van de bank. Graag kom ik met u in contact zodat wij misschien beide ons geld terug kunnen krijgen. 

Dat vind ik raar. Een benk geeft geen geld van een rekening tenzij het uw rekening is,  en daarnaast is er een route via de rechter, zeg maar een soort beslaglegging. Hoe denkt u samen uw geld van eventueel verschillende banken terug te krijgen?

Dag A. Deen, 

Mijn bank heeft letterlijk gezegd. Wij kunnen uw geld terug storten als u drie of meerdere aangiftes kunt overleggen. Alle banken hebben daar een speciaal potje voor. 
Ik ben er blij mee en steek er dus graag energie in. 

Dat snap ik, wel lastig dat iedereen nou juist klaagt dat de politie geen aangiftes opneemt. Geen idee wat het voor regeling is maar ik hoop voor u dat er iets uitkomt.

Badge

@vanderWelle

Hoi! Mij is helaas het zelfde overkomen. Er is een manier om geld terug te krijgen van de bank. Graag kom ik met u in contact zodat wij misschien beide ons geld terug kunnen krijgen. 

Dat vind ik raar. Een benk geeft geen geld van een rekening tenzij het uw rekening is,  en daarnaast is er een route via de rechter, zeg maar een soort beslaglegging. Hoe denkt u samen uw geld van eventueel verschillende banken terug te krijgen?

Dag A. Deen, 

Mijn bank heeft letterlijk gezegd. Wij kunnen uw geld terug storten als u drie of meerdere aangiftes kunt overleggen. Alle banken hebben daar een speciaal potje voor. 
Ik ben er blij mee en steek er dus graag energie in. 

@vanderWelle 

Hoi! Mij is helaas het zelfde overkomen. Er is een manier om geld terug te krijgen van de bank. Graag kom ik met u in contact zodat wij misschien beide ons geld terug kunnen krijgen. 

Dat vind ik raar. Een benk geeft geen geld van een rekening tenzij het uw rekening is,  en daarnaast is er een route via de rechter, zeg maar een soort beslaglegging. Hoe denkt u samen uw geld van eventueel verschillende banken terug te krijgen?

Badge

Ik ben helaas de zoveelste in de rij. Vanwege een verstopping in de afvoer van de gootsteen via Google het bedrijf Rioolservice Vermeulen gebeld. De medewerker van het bedrijfje moest eerst een handtekening hebben op een tablet en liet me wat onduidelijke bedragen zien. Ik dacht te zien dat het zo ongeveer €200 euro zou gaan kosten. Het zou iets meer worden zei hij van wege gebruik van een ontstoppings-spiraal. Hij zou een half uurtje nodig hebben . Nadat de gootsteen weer doorliep kwam hij weer met zijn tablet voor een handtekening. De rekening bleek ineens op €814,57 te staan wegens gebruik van 8 meter spiraal a €69,90 de meter. Ik was zo van slag van dit extreme bedrag zonder protest heb betaald. Helaas had ik verzuimd vooronderzoek te doen anders had ik geweten dat een normale prijs voor een ontstopping tussen de €95 en €150 ligt. Een dure les. Helaas ben ik niet de enige. Op trustpilot (zoek op: ontstopping riool)zag ik meer dan 70 uiterst negatieve recensies staan van mensen van die ook door dit soort bedrijfjes zijn opgelicht. De laatste recensies die ik las was van een mevrouw die bijna €3.800,- ! moest betalen voor een rioolontstopping.

Tenslotte: Vermeulen is een fakenaam. Achter dit bedrijfje zit ene Oualid te Almere. Uiteraard aangfite gedaan bij de politie. Maar de politie doet niets in dit soort gevallen. Jammer. Zo kunnen deze lieden ongestoord hun gang blijven gaan. Ik hoop dat de CONUMENTENBOND hier op korte termijn werk van gaat maken.


Hoi! Mij is helaas het zelfde overkomen. Er is een manier om geld terug te krijgen van de bank. Graag kom ik met u in contact zodat wij misschien beide ons geld terug kunnen krijgen. 

Ik wil waarschuwen voor www.ontstoppingsdienst-maasland.nl

 

Ook duidelijk een * van het soort dat je niet in je huis wil hebben. Ik vertrouwde het niet, en nadat ik het gepruts een tijdje aankeek, begon ik argwaan te krijgen en vragen te stellen. Beleefdheid sloeg gelijk om in een aanvallende toon van de loodgieter.

Ik belde de tussenpersoon waarbij ik de afspraak (nood, op 24 december .. ) gemaakt had. Die was net zo laf als de loodgieter.

Ik heb de loodgieter de voordeur uitgezet (ik ben vrouw, en echt niet de sterkste), en ik heb geweigerd te betalen ondanks mijn krabbel om voor kosten op te draaien. De 669 euro die mijn voorgeschoteld werd is buiten iedere proportie.

Ik heb de zaak bij mijn rechtsbijstandverzekering aangemeld. Dat had ik ook aan de loodgieter gezegd. 

 

Mijn advies (mocht je toch zo’n oplichter in je huis hebben staan): betaal niet ter plekke, maar vraag een factuur. Zeg dat je zonder factuur niet betaald. Betaal niet!!

 

Tot nu toe niks meer gehoord, en we zijn nu een maand verder. Hoe kunnen deze lieden opgepakt worden? Prutsers en * van de laagste soort. Kennelijk weten ze niks beter met hun leven te doen. 

*[Bericht aangepast door beheerder]

Nou ik heb dus hetzelfde meegemaakt afgelopen week alleen stemde ik niet in met de betaling (+500 euro) ik heb echter wel de voorrijkosten van 35 euro betaald. Achteraf gezien had ik dat ook niet moeten doen. Behoorlijk intimiderende ervaring. Anyway Politie gaat duidelijk niets doen. Heb er van geleerd.

Wat ik eigenlijk ook kwalijk vind is dat GOOGLE het mogelijk maakt dat dergelijk malafide bedrijven tegen betaling bovenaan de zoek resultaten terecht komen en daar ook blijven staan. Ik heb het overigens wel bij google aangegeven dat in dit geval www.onstopping-riool.nl malafide bezig is.

Waarschijnlijk lastig te handhaven door google maar als we dus overgeleverd zijn aan dit soort praktijken en niemand kan hier wat tegen doen (wat deze partijen weten) dan is het einde echt zoek. Weer een voorbeeld dat internet de sluizen open zet voor criminaliteit.

t.a.v. A.Deen: Van het Regionaal Service Centrum Politie kreeg ik na mijn poging tot aangifte het volgende antwoord: "Omdat dit een zaak is tussen een burger en bedrijf valt het onder het civiel recht."

 

Dus principieel is de oplossing dan relatief simpel, je moet dus gewoon weigeren te betalen.

Reputatie 7
Badge +6

Ik vind het zeer zeker een vorm van oplichting . Er is alleen wat aan te doen als we ons niet laten intimideren of zelfs bedreigen . Ook wijzigingen in de wet kunnen helpen . Zou eens goed over nagedacht kunnen worden , want dit is echt een plaag geworden waar velen niet tegen opgewassen zijn .

t.a.v. A.Deen: Van het Regionaal Service Centrum Politie kreeg ik na mijn poging tot aangifte het volgende antwoord: "Omdat dit een zaak is tussen een burger en bedrijf valt het onder het civiel recht."

Verder werd verwezen naar het juridisch loket en rechtsbijstandverzekering.

T.a.v. Jan. De redenatie dat je bij je volle verstand betaalt kan ik volgen, alleen doen de meeste slachtoffers dit onder grote druk en intimidatie. Je kunt vaak geen kant op. Dan helpt het volle verstand helaas niet zoveel.

Reputatie 7
Badge +6

@A. Deen , nou, ik denk dat het nog gewoon oplichting blijft zoals je zegt, maar de persoon moet het dan zelf oplossen, de rechter en de politie gaan niets doen. 

@Jan en @E.T. Wiersum dan zeggen jullie toch met zoveel woorden dat het dan géén oplichting zou zijn? En nogmaals dan snap ik dat het ontzettend lastig is het aan te pakken. 

Reputatie 7
Badge +6

Politie heeft in soortgelijke gevallen steeds gezegd dat ze niks kunnen doen als je zelf akkoord bent gegaan . Het geteisem weet dat ook en daardoor gebeurt het telkens weer . Ook in andere branches . Vooral slotenmakers .

Reputatie 7
Badge +6

@J. Pouw ik denk dat een rechter gaat redeneren dat je handelingsbekwaam bent en volwassen en bij je volle verstand was toen je betaalde en dat hij er daarom niets mee gaat doen. Zo ook de politie. Maar uiteraard is het altijd fijn voor de andere consumenten om gewaarschuwd te worden tegen dit soort praktijken en dat je bij organisaties aandringt om het te bestrijden. 

@J. Pouw u zal ongetwijfeld gelijk hebben maar van oplichting moet u toch aangifte kunnen doen, waar gaat het dan verkeerd?

 

Beste A. Deen,

A

Met alle respect. Al in de eerste zin vliegt u uit de bocht. Er is m.i. in dit soort gevallen wel degelijk sprake van oplichting conform artikel 326 van het Wetboek van Strafrecht. (Toelichting bij de wet: Bij oplichting gaat het erom dat voordeel wordt behaald door een ander te misleiden.)

Ik wil niet beweren dat het een makkelijk traject is, maar het AVROTROS programma Opgelicht?! laat zien dat het stoppen van dit soort praktijken niet onmogelijk is.

Overigens ben ik het zeer eens met de reactie van W. van Wijngaarden. Vooraf goed onderzoek doen kan een hoop ellende voorkomen.

Reputatie 1
Badge +2
  • Het probleem vaak is dat je een loodgieter  snel nodig hebt dus geneigd bent de eerste en beste bovenaan google te nemen.

    Zelfde eigenlijk met slotenmakers. Sta je buitengesloten omdat je slot kapot is heb je haast en pak je misschien de eerste de beste die je tegenkomt.

    Je neemt vaak  niet de tijd om te googelen en vooraf  recensies te lezen enz.  Dat begrijp ik als er haast geboden is.

    Ik heb het voordeel dat mijn buurman ( een betrouwbare loodgieter is) maar anders zou ik het ook echt niet weten.

    Ik zie dat de consumentebond al een artikel had geschreven hierover

    https://www.consumentenbond.nl/verbouwen-en-klussen/een-goede-loodgieter-vinden.  Kan handig zijn.

    Dat u zich belazerd en opgelicht voelt ( en ook bent natuurlijk ) snap ik volkomen. Dit soort schofterige praktijken nemen ook hand over hand toe en lijken niet te stoppen.

    Het is ook erg lastig aan te pakken.  Probleem is dat je zelf in zee gaat met die lui en onder druk ( waar ik me ook wel iets bij voor kan stellen) de torenhoge rekening voldoet.

    Valt dat onder oplichting , misleiding, juridisch allemaal ingewikkeld denk ik.

    Ook door alle ophef de laatste jaren over dit soort praktijken ben ik op voorhand op zoek gegaan naar een slotenmaker ( de loodgieter had ik al :wink:  ) hier in de buurt die ook goede recensies heeft ook door mond op mond reclame  en zijn telefoonnummer in mijn telefoon gezet voor noodgevallen. Het gebeurt 9 van de 10 keer toch onverwacht dat je zo’n bedrijf nodig hebt.

    Nu geeft dit natuurlijk niet altijd garantie maar het voorkomt dat je de eerste de beste belt die je tegenkomt. Wellicht dat bedrijven die aangesloten zijn bij een branche organisatie wat meer zekerheid geven om verschoond te worden van oplichting.

    Zuur blijft het wel.

Dat mensen zich besodemieterd voelen trek ik absoluut niet in twijfel maar als er geen sprake is van oplichting kan de politie niets doen. Dat lijkt mij geen mening van de politie of onwil maar gewoon de wet. Dit probleem is ook al heel oud. Vroeger kwamen ze je scharen sliepen of je schoorsteen vegen en gebeurde precies hetzelfde. Het is maar de vraag of hier eenvoudig wetgeving tegen gemaakt kan worden.

Wat zou de regel dan moeten zijn die overtreden wordt?

Beste A, Deen,

Dat is precies de kern van het probleem. Als je de recensies terugleest is er in vrijwel alle gevallen sprake van oplichting. Men trekt bewust een mist op over kosten en trakteert daarna het slachtoffer op een torenhoge rekening. Of je dat oplichting of misleiding moet noemen doet niet zoveel ter zake. Feit is dat mensen zich bedrogen voelen en er s'nachts wakker van liggen. Lijkt me niet normaal. Ik ken het standpunt van de politie dat deze zaken onder het civiel recht vallen. Maar ga maar eens procederen tegen dit soort lieden. Conclusie niemand doet iets en de heren gaan gewoon vrolijk door met hum louche praktijken.

Maar de politie doet niets in dit soort gevallen. Jammer. Zo kunnen deze lieden ongestoord hun gang blijven gaan. Ik hoop dat de CONUMENTENBOND hier op korte termijn werk van gaat maken.

De politie kan natuurlijk alleen iets doen als iemand ook de wet overtreedt. Zit daar het probleem, wordt de wet hier overtreden?

 

Ik ben helaas de zoveelste in de rij. Vanwege een verstopping in de afvoer van de gootsteen via Google het bedrijf Rioolservice Vermeulen gebeld. De medewerker van het bedrijfje moest eerst een handtekening hebben op een tablet en liet me wat onduidelijke bedragen zien. Ik dacht te zien dat het zo ongeveer €200 euro zou gaan kosten. Het zou iets meer worden zei hij van wege gebruik van een ontstoppings-spiraal. Hij zou een half uurtje nodig hebben . Nadat de gootsteen weer doorliep kwam hij weer met zijn tablet voor een handtekening. De rekening bleek ineens op €814,57 te staan wegens gebruik van 8 meter spiraal a €69,90 de meter. Ik was zo van slag van dit extreme bedrag zonder protest heb betaald. Helaas had ik verzuimd vooronderzoek te doen anders had ik geweten dat een normale prijs voor een ontstopping tussen de €95 en €150 ligt. Een dure les. Helaas ben ik niet de enige. Op trustpilot (zoek op: ontstopping riool)zag ik meer dan 70 uiterst negatieve recensies staan van mensen van die ook door dit soort bedrijfjes zijn opgelicht. De laatste recensies die ik las was van een mevrouw die bijna €3.800,- ! moest betalen voor een rioolontstopping.

Tenslotte: Vermeulen is een fakenaam. Achter dit bedrijfje zit ene Oualid te Almere. Uiteraard aangfite gedaan bij de politie. Maar de politie doet niets in dit soort gevallen. Jammer. Zo kunnen deze lieden ongestoord hun gang blijven gaan. Ik hoop dat de CONUMENTENBOND hier op korte termijn werk van gaat maken.

Badge

Ook ik ben opgelicht. Ik maakte een afspraak via ontstoppings-specialist.nl.

Het oplossen van het probleem zou 189€+25 euro voorrijkosten kosten. Ik moest van te voren een onduidelijke kopie van een kopie factuur tekenen

Als het iets langer zou duren zou het wel iets duurder worden.

Hierbij de tekst van mijn mail aan ontstoppings-specialist.nl

 

Opgelicht! 
Gisteren gebeld naar ontstoppingsspecialist.nl. We dachten een bedrijf uit Voerendaal maar er kwam een loodgietersbedrijf uit Roermond.
Prijs:voor het ontstoppen 189 +25 voorrijkosten .Uiteindelijk is meneer 2  uur bezig geweest en is het probleem niet opgelost. Hij gaf het op. 
Er werd een factuur gemaakt en  ik moest 512.99 euro betalen Veel! Absurd veel!

Het zou een uurloon betekenen van 256.50  per uur.
We voelen ons echt opgelicht. 
2 uur arbeidsloon betalen is normaal maar dit bedrag niet.
Bedrag werd overgemaakt naar Plumberservice Heerhugowaard. (Bankoverzicht) 
Bij nader onderzoek een louche onderneming. 
U heeft deze mensen naar mij toegestuurd. U heeft een oplichter naar mijn thuis toegestuurd! 

Factuur was zeer onleesbaar van Mel Service
Adriaen Brouwerstraat 27
Helmond.
Het telefoonnummer dat bekend is bij de KvK is niet in gebruik
Ook een ander gevonden telefoonnummer bracht mij naar een electronica bedrijf in Tilburg. 
Graag zo snel mogelijk een reactie. 

Jo Bremen
 


Bijgevoegd de factuur die ik alleen kreeg door er zelf een foto van te maken,

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Het wordt echt dringend tijd dat consumenten meer mogelijkheden krijgen om zich te kunnen verweren tegen dit soort ( en andere ) oplichters . Een goede stap zou al zijn dat het domweg verboden gaat worden dat we verplicht zijn tevoren een handtekening te zetten omdat ze er anders niet eens aan willen beginnen . Dat beschermt ons  echter nog steeds niet tegen een  schandalige prijs of wanprestatie .  Wat ook kan helpen ? Niet op Google zoeken . Gewoon iemand in de buurt bellen . Liefst eerst rondvragen wie een goede naam heeft . En dan maar hopen dat deze  ook wil komen. Zelf kunnen oplossen of een handige buurman is goud waard bij dit soort zaken . 

Badge

Vorige week een loodgieter gebeld: 24/7 ofzoiets, ik kan de naam niet meer vinden, blijkbaar wisselen ze. https://www.ontstopping-riool.nl/ hoort nu bij het nummer wat ik belde 0850043284.

De situatie: ik belde omdat mijn vaatwasser verstopt was (water spoelde niet weg). Gelukkig kon er dezelfde middag nog iemand langs komen. 35 voorrijkosten, en de prijs werd verder ter plekke besproken.

Twee nog jonge gastjes kwamen en hadden een klembord met een papier bij zich. Heel snel werd er eea ander uitgelegd over de prijs. Waaronder zowieso 169,- . voor een half uur. Ik vond het duur maar tekende. Na het half uur zou je nog extra moeten betalen voor een extra kwartier. Hoewel ik zei dat de gootsteen afvoer gewoon goed deed, en het in het gedeelte tussen de vaatwasser en de gootsteen zou moeten zitten, gingen ze toch met een professioneel uitziende gemotoriseerde trekvoer de gootsteen in. Ok dacht ik het zal wel ik heb er geen verstand van.

De slang kwam er in de wc uit, Vaatwasser werkte nog steeds niet. De rekening werd opgemaakt, er werd van alles bijgeschreven op het papier en de rekening was ineens 800 nog wat!

Blijkbaar had ik getekend voor elke extra meter a 40,- na 5 meter trekveer. Ik zei dat ik niet ging betalen.

Toen kwam het : 

  • ze hadden opgenomen dat ik ja had gezegd na de 5 meter!  En dat ze dat van de politie gewoon mogen opnemen!
  • dat ik akkoord was gegaan met betaling ter plekke.
  • insinueren dat ik ze discrimineerden (1 marrokaans en 1 indonesich uiterlijk)
  • insinueren dat ik ze van oplichting betichte
  • Ze deden alsof ze de politie belden. Ik belde na een tijdje zelf de politie want ze wilden niet weg gaan.
  • Ik heb wel een gedeelte betaald na lang heen en weer gepraat (had ik nooit moeten doen) en toen gingen ze weg, voor de politie kwam
  • Op het papier waren kleine vakjes aangevinkt (van te voren)!: akkoord met factuur, alles duidelijk uitgelegd, tevreden over de werkzaamheden, en functioneren medewerkers. 
  • Alles lijkt op een professioneel voorbereide, ingestudeerde en juridisch gecheckte oplichterij. Ze hebben ook een pin apparaat bij zich.
  • Weer dat bedrijf gebeld, ik wilde klacht indienen. Mevrouw zei uit zichzelf “ik geef geen toestemming om dit gesprek op te nemen). Dus die zitten gewoon in hetzelfde complot.
  • Ik zou heel graag willen dat het juridisch aan te pakken is. Ik lees meer dit soort dingen maar blijkbaar is er niet veel aan te doen en van de politie is ook weinig te verwachten. Ik ga nog wel kijken welke stappen te ondernemen zijn.
Badge

We hadden een verstopte afvoer en door het, dachten wij, betrouwbare installatiebedrijf van onze verwarmingsketel, zijn we doorverwezen naar Waterfix in Amsterdam. Na de eerste keer ontstoppen en een extra siffon, bleek in de avond dat de verstopping er nog zat. Weer alles overstroomd. Kosten voor dit niet fixen waren € 155, wel meteen betalen natuurlijk.

Een paar dagen later zijn ze opnieuw langsgekomen, we hadden een afspraak gemaakt. We zouden 1e kwartier gratis krijgen, geen voorrijkosten, maximaal een uur. De monteur Barry, met grote verhalen over zijn 17 jaar ervaring, die het de eerste keer al niet op kon lossen is zo’n 2 uur geweest. Veel langer dan dat uur, maar niet erg, we hadden immers een afspraak, dachten we. Met de rekening van € 218 (wel meteen betalen natuurlijk) en de mededeling dat het NIET was opgelost ging hij weg. We stonden perplex!  Was dit nu de man met alle ervaring en grote verhalen? 

Toen zijn baas gebeld en opnieuw een afspraak gemaakt. Het zou worden opgelost en maximaal € 250 kosten. Als het langer zou duren dan de nu ingeschatte 2 uur waren de kosten voor Waterfix, bij korter minder. Na een uur waren ze klaar en na een kwartier treuzelen gingen ze in de auto zitten om te bellen over de rekening. Uiteindelijk was die gewoon € 250, want dat was immers de afspraak.

Weer gebeld met de baas en ineens was er niet gezegd dat het maximaal € 250 was, daar was niks van waar. In de discussie werd er van alles bij gehaald. Want “het was toch niet zijn schuld was dat wij een ontstopping hadden!” Nee dat is zijn business, zei ik nog. Overigens een vreemde reactie voor een loodgieter. En hij had “toch een groot risico genomen omdat hij niet wist wat hij tegen zou komen!” Terwijl zijn loodgieter Barry een paar dagen geleden uitgebreid de tijd had genomen alles te doorgronden. Allemaal drogredenen, zeker voor een bedrijf dat zegt zich voor te staan op veel ervaring.

Waar we eerder meteen de gespecificeerde rekening meteen kregen, moesten we hier ineens dagen wachten op de factuur. Er moest natuurlijk wel op dat bedrag worden uitgekomen. Dus we hebben voor een pijpje van nog geen 2 meter, 40mm en een paar siffons en bochten een paar keer nodeloos ontstoppen in totaal € 623 betaald. Het lekt gelukkig niet meer, dat wel. Maar dit bedrijf, Waterfix, houdt zich niet aan zijn woord. Voor ons een dure les om voortaan een offerte op papier of mail te vragen en niet meer meteen te betalen zonder gespecificeerde rekening. Al hebben we wel een poging gedaan om een offerte te vragen, maar dat werd afgehouden met dat dat lang zou duren, ze hadden het zo druk. Dit bedrijf gaan wij natuurlijk niet meer vragen, noch aanraden.

Reageer