Consumentenbond.nl

Matrassen altijd te warm

• 21 maart 2018
  • 30 reacties
  • 23240 Bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Badge

@G.M. Walraven

Ok, gaat het u om ventilatie, dus afvoer van vocht of voornamelijk de temperatuur? Ik ben benieuwd hoe u zou willen zien dat een matras koel is. Wellicht geeft u veel warmte af waardoor u het in bed snel warm heeft. Dan zou u eigenlijk een matras met een soort koeling erin moeten hebben. Kan het ook niet met de keuze van uw dekbed te maken hebben? Wij hebben een fantastisch 4-seizoenendekbed met Tencel vulling van het merk Yumeko, wat enorm goed warmte reguleert en vocht afvoert. Misschien kunt u uw probleem eens serieus aankaarten bij een goede fabrikant van matrassen. Of misschien kunnen ze u bij Morpheus helpen, dat is een reeds lang bestaande degelijke en betrouwbare zaak voor bedden en beddengoed waar goed en comfortabel slapen voorop staat.
https://www.morpheus.nl/contact/

ik heb al 6 jaar een vergelijkbaar probleem ; zelfs in de winter 3x per nacht wakker vanwege ‘hitte’gevoel bij benen en romp. Mijn vrouw attendeerde me op Freshbed. Merk op dat ik al geexperimenteerd met waterkoeling. Soms gebruik ik een capsule Temazepan om door te slapen. Sowieso helpt ook een goede avondwandeling / frisse neus, etc.

Inmiddels 2 jaar verder en nog geen oplossing, of juiste matras. Met Auping ben ik klaar mee.. daar kunnen zij niets aan doen. Cresto matras gekocht en staat al jaren ‘als nieuw’ in de berging.
Het hele jaar door ‘s nachts 3x wakker en er uit voor een ‘reset’.

De matrassen verkopers willen graag verkopen. Ik wil op proef en/of 2e of zoveelste hands maakt me niet uit. 
Tijd om bij Bröring te gaan kijken. Komende periode ga ik naar een vd hotels om te proefslapen.

Helaas kwam ik op facebook ook een negatieve review tegen. ( over Emma, auping, etc staan er legio).

Mijn man hield ook altijd van koel slapen. Ik kocht voor hem een NASA matrasbeschermer… slechts enkele millimeters dik en voorzien van 4 elastieken die om de hoeken gaan. Heb m denk ik gekocht bij Neckermann ofzo. De bovenzijde van deze matrasbeschermer heeft n streeppatroon en voelt koel aan als je je handen erop legt; wasbaar op 60 graden en er mag alleen n dun onderlaken overheen, dus geen molton of badstof hoeslaken… Mijn man was er erg tevreden over. Hopelijk bestaat dit matrasbeschermer nog en is t ergens te bestellen. Succes!

Badge

Mijn man hield ook altijd van koel slapen. Ik kocht voor hem een NASA matrasbeschermer… slechts enkele millimeters dik en voorzien van 4 elastieken die om de hoeken gaan. Heb m denk ik gekocht bij Neckermann ofzo. De bovenzijde van deze matrasbeschermer heeft n streeppatroon en voelt koel aan als je je handen erop legt; wasbaar op 60 graden en er mag alleen n dun onderlaken overheen, dus geen molton of badstof hoeslaken… Mijn man was er erg tevreden over. Hopelijk bestaat dit matrasbeschermer nog en is t ergens te bestellen. Succes!

Dank voor  deze reactie. Ik ga sowieso op onderzoek. Tegenwoordig neem ik af en toe een Temazepam.. op voorschrift van de huisarts, en dat helpt ook om door te slapen. (Maar is niet de oplossing)

Heel herkenbaar die te warme matrassen. Ik slaap nu heerlijk op een dekmatras van paardehaar. Volgens de winkel is dat het koelste. Wel met katoenen hoeslaken. Toen ik er een tussenlaag van synthetisch materiaal op had was het niet te harden.

nu nog een oplossing zoeken voor een te warme matras in hotel. En dan heb ik het raam al open, is het buiten 5 graden en het dekbed al uit de hoes gehaald.

Reputatie 4
Badge +5

Kijk ook naar een mogelijke andere oorzaak van nachtelijk zweten, niet veroorzaakt dus door matras of bedlinnen: alcoholgebruik, een ziekte, medicijnen, apneu, hormonale perikelen. Kan allemaal meespelen.

Reageer