Beantwoord

Miele G5022 SC vs G5022 SCU, zelfde machine, verschillende droogresultaten?

• 14 juni 2021
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Ik wilde via de Consumentenbond een vergelijk maken tussen verschillende Miele vaatwassers, waarbij ik deze twee machines zag;

https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/producten/miele/g-5022-scu-brws
https://www.consumentenbond.nl/vaatwasser/producten/miele/g-5022-sc-brws

Volgens de klantenservice van de Miele zijn dit technisch gelijke apparaten, met als enige verschil dat de SC een vrijstaand model is, en de SCU een onderbouw model. 

Bij de test van de Consumentenbond zit er een groot verschil in de droog-kwaliteit van de machines:

SC krijgt een 5,4 

SCU krijgt een 6,9

Dus een onvoldoende, of een ruime voldoende. Nogal een verschil. 

Kan iemand mij hier helpen met wat dit betekent?  Je zou denken dat dit gelijke resultaten zouden moeten zijn.

icon

Beste antwoord door Isolda 21 juni 2021, 14:01

Hi @Paulw Eerder hebben wij je vraag uitgezet. Zojuist hebben wij een terugkoppeling ontvangen die we graag met je willen delen:

Inderdaad verwacht je tussen technisch gelijke apparaten geen grote verschillen. Toch zien we dit af en toe in onze testen.

Er kunnen verschillende redenen voor zijn. Een apparaat kan bijvoorbeeld in een andere fabriek of andere serie gemaakt zijn en daardoor net iets verschillen. Of een automatisch programma schat de hoeveelheid vaat of vuil net anders in waardoor het anders verloopt.

Om een betrouwbaar testresultaat te geven voeren we elke test twee keer uit. Als de resultaten erg van elkaar verschillen doen we een derde test.” 

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +8

Hi @Paulw, dank voor je vraag! Ik ga het voor je navragen bij onze expert. Ik kom zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.

Badge +5

Hi @Paulw Eerder hebben wij je vraag uitgezet. Zojuist hebben wij een terugkoppeling ontvangen die we graag met je willen delen:

Inderdaad verwacht je tussen technisch gelijke apparaten geen grote verschillen. Toch zien we dit af en toe in onze testen.

Er kunnen verschillende redenen voor zijn. Een apparaat kan bijvoorbeeld in een andere fabriek of andere serie gemaakt zijn en daardoor net iets verschillen. Of een automatisch programma schat de hoeveelheid vaat of vuil net anders in waardoor het anders verloopt.

Om een betrouwbaar testresultaat te geven voeren we elke test twee keer uit. Als de resultaten erg van elkaar verschillen doen we een derde test.” 

Dankjulliewel voor het antwoord!

Ik zal nog bij Miele navragen hoe het kan dat de test-uitslagen zo verschillend kunnen zijn. En daarna zien we het wel 😁

Reageer