Miele stofzuiger: opgezogen stof niet in stofzak maar daarbuiten

• 10 September 2020
  • 36 reacties
  • 1825 Bekeken

Ik heb een MIELE stofzuiger complete C3 Black Diamond Ecoline. Ik gebruik de MIELE stofzuigerzakken voor dit type stofzuiger. Het opgezogen stof komt echter niet in de stofzak, maar daarbuiten. Gevolg: alle filters zitten vol stof.

Wie weet wat ik daar aan kan doen?

Ik denk dat ik deze stofzuiger ong. 4 jaar heb; helaas geen aankoopbon meer.

36 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ligt er aan wat de oorzaak is. Normaal eindigt de buis in de stofzuig zak. Kan b.v. zijn dat de stofzuigzaak niet goed aansluit, er iets is afgebroken of een afsluitring ontbreekt. Bepaalde onderdelen zijn verkrijgbaar.

Ik zou contact zoeken met iemand die de oorzaak vast kan stellen. De leverancier of anders een repair Café als dat in de buurt is.

Badge +8

Hi @Gebruiker1530479343, heeft de reactie van Jan. H. je verder kunnen helpen? En zijn er nog nieuwe ontwikkelingen ondertussen? Ik ben benieuwd!

Ik heb hetzelfde probleem met deze stofzuiger. Ik ga een andere aanschaffen.

Reputatie 7
Badge +6

Mogelijk wordt per ongeluk toch een verkeerd type zak gebruikt of wordt hij er niet helemaal juist in gezet . Ik zit er ook wel eens mee te hannesen . Krijg er soms hoofdpijn van bij het vinden van de juiste zak in de winkel met die vele soorten en ingewikkelde typenummers van de stofzuigers .

Nee dat is het niet. Ik gebruikte de ‘officiële’ Miele zakken. Maar keer op keer kon ik de hele binnenkant van de stofzuiger schoonmaken. Een smerig karwei.

Reputatie 7
Badge +6

Dan blijft over wat @Jan H.  noemde . Dit probleem zal er niet van nieuw af geweest zijn . Dat is er iets veranderd wat dit probleem veroorzaakt . Een gebroken , verbogen of verdwenen onderdeel .

Als ik kijk bij de reparatie onderdelen die bovenaan staan bij de verkopers.
Kom ik uit op de slangwartel.
Het onderdeel waaraan de slang zit en zich in de stofzak boort.
Ik zou als eerste dit onderdeel op slijtage onderzoeken.

Sinds kort heb ik exact hetzelfde probleem. Heb nu drie jaar een Miele Complete C3 Excellence Ecoline model SGSP3 stofzuiger. Eveneens gebruik ik alle originele onderdelen van Miele zoals stofzuigerzakken, filter enz. Zover ik kan zien boort de stofzuigerslang zich wel in de stofzuigerzak.

Ben zeer benieuwd of gebruiker 1530479343 het mankement heeft gevonden en wat er aan gedaan moet worden. Het zijn tenslotte geen goedkope stofzuigers!

Ik heb dus dezelfde was er helemaal blij mee en heb dit dus ook . De originele zak die er in zit bij aankoop zit er nog in. Dus daar ligt het niet aan 😬Ik heb hem nog maar net.  Als ik dit eerder had gelezen had ik deze nooit gekocht baal echt . Er zit garantie op maar dan toch zit je eerst weer zonder en dan welke wel te nemen . 

Dan blijft over wat @Jan H.  noemde . Dit probleem zal er niet van nieuw af geweest zijn . Dat is er iets veranderd wat dit probleem veroorzaakt . Een gebroken , verbogen of verdwenen onderdeel .

Ik heb deze stofzuiger net en deze doet het dus ook . De zak zat er al in en is dus origineel al van alles geprobeerd maar niks helpt dus kat in de zak gekocht dus het is niet bepaald een koopje deze stofzuiger .

Reputatie 7
Badge +6

Dan wordt het tijd dat Miele gevraagd wordt , wat hier aan de hand is en wat er aan te doen is . De eerste melding hier is 7 maanden geleden . Niet iedereen leest en tikt op dit forum . Het kan dus best weleen heel veel voorkomend probleem zijn , wat Miele dan intussen wel een keer zou moeten kunnen weten . 

Heb inderdaad al contact met hun onder de gewone reviews staat dit niet anders had ik nooit dit model gekozen 

Een nieuwe stofzuiger die niet goed werkt moet je ‘gewoon’ naar de leverancier brengen met de mededeling dat hij kapot is. Moet het wel héél raar lopen als je dan met een week of wat een prima werkende stofzuiger hebt.

Ben nu bezig met miele zelf 👍hopelijk wordt het opgelost maar blijkbaar is het een specifiek probleem van dat model

Ik heb precies hetzelfde probleem. Filters vol stof en de stofzuiger maakt ook nog eens enorm veel herrie.

Ik moet elke dag stofzuigen vanwege de hond, maar dit is verschrikkelijk. Ik zal een kijken of ik contact kan krijgen met Miele zelf.

Hallo!   Nou,  ik heb dus precies hetzelfde probleem. Ook opeens,  niet vanaf het begin. Het apparaat zal nu ongeveer 2.5 jaar zijn.  Al verschillende zakken geprobeerd, niks helpt. Alle troep zit aan de buitenkant en in het filter.  Ik heb een oude cat & Dog,  die kan alle zakken wel aan. Dus had ik een nieuwe cat&dog gekocht. Je raadt het al....dus teruggestuurd.  Nu zit ik dus nog steeds met een stikduur ding die ik steeds moet uitzuigen met de oude..deels versleten stozuiger

Wij hebben ook zo'n ding en nooit problemen. Altijd allerlei merken zakken.
Als ik het mechanisme bekijk zit er aan de deksel een pijp die in de zak wordt geboord. Daar kan nauwelijks iets aan kapot gaan want het is één vast geheel. De zak wordt bevestigd door hem in een sleuf te laten glijden. Het kan datdie er uitglipt. Het kan ook dat je niet oplet en de zak niet goed positioneert. Als laatste zou het kunnen dat de groene brug waar de zakmontagesleuf inzit finaal is afgebroken en in het gat waar de zak in zit valt. Dit soort apparaten zijn inderdaad niet meer zo hufterproof als vroeger dus zo'n deksel moet je met beleid en zonder kracht dichtmaken.
Zie dit plaatje, met dank aan stofzuigerdiscounter: https://i.ytimg.com/vi/X8NqNq8IL_I/maxresdefault.jpg

Het kan niks anders dan een eenvoudig mechanisch probleem zijn. Als je voor zoiets een nieuw apparaat gaat kopen stimuleer je m.i. vooral de economie.

Er is echt niks finaal afgebroken,  dank jewel. Alles goed bekeken en vergeleken met de oude cat & dog die wel alle zakken probleemloos slikt. Echt anders ontworpen zodat puur alleen maar de miele zakken passen. De pijp die in de zak steekt is een stuk korter in de nieuwe. Zodat die alleen past met de hele dure miele zakken met het rubberen rondje die de pijpmoet  verlengen.  Doe mij maar het oude modelletje terug . Ik ben klaar met miele

Het lijkt er nu op.dat jk het probleem heb gevonden! Na nog meer pielen proberen blijkt dat de brug z egmaar...waar de zak inschuift erg ver doorbuigt. Nu blijkt dat 1 van de pootjes niet meer lekker in het doorvoor bestemde gleufje valt. Die schiet er dus voorbij.  Waardoor de pijp de zak wegduwt. Op hoop van zegen dan maar. Morgen proberen. Wordt vervolgd! Dan gaat de bestelde  stofzuiger retour want de handigheidjes van miele bevallen me goed. 

Vanmiddag zei je nog dat het niet vanaf het begin een probleem was en zei je bovendien niet dat het met Miele-zakken geen probleem was. Ik geef het op.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Filters vol stof en de stofzuiger maakt ook nog eens enorm veel herrie.

Ik moet elke dag stofzuigen vanwege de hond, maar dit is verschrikkelijk. Ik zal een kijken of ik contact kan krijgen met Miele zelf.

Probeer eens te kijken of de pootjes van de zakhouder lekker in de gleufjes links en rechts vakken en er niet voorbjj schieten. Dat lijkt bij mjj het probleem te zijn

Kennelijk kruiste mijn vorige bericht dat van A. dat begint met “Er is echt niks….”.

Fijn dat de oorzaak gevonden lijkt.

Nou..zeg het maar..komt dit  bekend voor? 

Reageer