Consumentenbond.nl

Miele wasmachine Trommelkruis Designed-to-fail

Toon eerste bericht

33 reacties

Reputatie 7
Badge +5
@M.Dukker Kort samengevat.
Betekend dit dat Miele nu ook maar 2 jaar garantie geeft op zijn wasmachines?

Dan lijkt Miele niet meer te zijn dan allerlei andere merken die ook 2 jaar garatie hebben zoals Bosch.
Het leek zo'n goed merk te zijn, maar helaas niet meer, alleen de aanschafkosten zijn hoger, de service is niet meer dan anderen.
Reputatie 7
Badge +6
Tja .....Uit de vele testen van de bond door de jaren heen blijkt dat ook , Bert. De duurste hoeft niet automatisch de beste te zijn . Natuurlijk is het zo dat er wel een lijn in te ontdekken is . Van een goedkoop apparaat valt de kwaliteit en levensduur meestal flink tegen. Jammer dat de bond geen levensduur kan testen . Als een bepaald merk en type goed blijkt te zijn , is hij al weer uit productie. Toch zijn onze ervaringen die we op dit forum kunnen delen ook een waardevolle aanvulling . De gulden middenweg , dwz een als goed bekend staand merk met een goed testverslag en een redelijke prijs plus een dosis geluk komen we meestal het verst mee.
Op 22-02-2014 heb ik een Miele WSC 130 WPS aangeschaft t.w.v. €1.399,- welke in April 2014 in gebruik is genomen. Wij draaien ongeveer 5 wasjes in de week en 1x in de 2 weken proberen we een kookwas te draaien ( soms slaan we deze over ). Helaas zijn we er vandaag door een monteur van de Expert achter gekomen dat ook ons trommelkruis gescheurd is. Reden volgens de monteur : te vaak gewassen met vloeibaar wasmiddel op lage temperatuur. Miele "Er is geen betere"...

De enige positieve noot die ik op dit moment kan laten klinken is dat de monteurs snel kunnen komen kijken. Ik kan nog niets te zeggen over de afhandeling omdat we nog niet zover zijn het enige is dat ik het erg jammer vindt dat er bij een apparaat van deze "kwaliteit" & prijs binnen 5 jaar gebruik zo een groot defect geconstateerd wordt.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @Nimaximus, ik ben benieuwd naar het vervolg, hebben de monteurs nog iets voor je kunnen betekenen?
Reputatie 3
Badge +2
ik heb ook een 8 jaar oude miele :-(
Maar hij doet het nog
Ik gebruik nooit meer wasmiddel nadat ik een onderzoekje deed en ontdekte dat de was even schoon is zonder.
( NB ook shampoo en tandpasta zijn compleet overbodige producten, niemand wordt er beter van behalve de commerciele bedrijven)
Badge
Ben het hier helemaal mee eens, heb recenteleijk deze advertentie op marktplaats gezet:

Miele met in eerste instantie een softcare trommel die, net zoals vele anderen een gebroken gegoten alumumium trommelkruis had. Inmiddels vliegen de stoppen eruit zodra de machine begint te pompen.

Er is indertijd een trommel in gemonteerd met een stalen trommelkruis van een ouder model Miele, maar die is gesneuveld: ook weer op de trommel die op een felsnaad openging waardoor de was er in flarden uit kwam en de trommel begon te klapperen en vervormen. Ik heb er recent nog nieuwe schokbrekers in gemonteerd.
Helaas worden nieuwe Mieles alleen nog uitgerust met die softcare trommels (te herkennen aan het honingraatmotief in de trommel) met die wegrottende aluminium trommelkruizen. Vooral bij gebruik van vloeibaar wasmiddel. Bij navraag of ze bij Miele ook nog van plan zijn daar wat aan te gaan doen, of coulance geven, is het antwoord dat alleen de diagnose door een officiele Miele dealer van 135 Euro (.....) wordt vergoed bij aanschaf van een nieuwe machine, waarvan 'de trommel uit diverse legeringen bestaat', waarbij het gegoten wegrottend aluminium trommelkruis als onderwerp zorgvuldig hypocriet gemeden wordt. Het oude motto van Miele "er is geen betere" wordt inmiddels al jaren niet meer gebruikt. Terecht. Want van die degelijkheid, waar de oude machines om bekend stonden, is er niet meer. Voor wie het weten wil: het internet staat inmiddels vol hiermee: klop maar eens 'Trommelkruis Miele' in op Google en hoppa: welkom in de ellende die Miele heet. Niet meer kopen dus. De meerprijs van die machines is, gezien de huidige kwaliteit ervan, niet meer te rechtvaardigen. Ik heb inmiddels een andere gekocht. Een 8kg Beko. Voor 390 Euro. Bij de Mediamarkt. Die Beko's blijken verassend degelijk en eenvoudig. En als je 'm zelf meeneemt en installeert, krijg je nog eens 4 tientjes korting. Waardoor ie maar 350 Euro kostte. Lachen. Met 10 jaar garantie op de motor en 2 jaar op het apparaat.

Misschien ook een idee voor mensen met dezelfde slechte ervaringen ook een advertentie te plaatsen, al was het alleen al om meer bekendheid aan dit probleem te geven. Of de link naar deze advertentie te delen. De defecte machine gaat niet weg voor minder dan 350 Euro, hetgeen ik zie als genoegdoening voor al die ellende. Niet in de laatste plaats omdat die bijna 100kg loeizware machine twee smalle trappen op- en afgesleurd moest worden. En omdat mijn stofzuiger van hetzelfde merk het ook al na 2 jaar begaf wegens vuurspugen. Ik ben tientallen jaren een trouw Miele klant geweest. Voltooid verleden tijd. Nooit meer dus. Miele: das war einmal..
Reputatie 4
Badge +5
Ha @Igor Garay, dank voor je melding.
Wat bedoel je precies met je oproep om een advertentie te plaatsen op marktplaats? Dat kan natuurlijk alleen als je ook een product verkoopt. Of mis ik iets? 😉
Je kunt bij ons ook een product review achter laten op de website. Dat doe je op de pagina van de betreffende wasmachine zelf.
Je kunt natuurlijk ook overwegen om een klacht op klachtenkompas.nl te plaatsen.

Groet,
Celine

Hier hetzelfde verhaal. 8 jaar gelden een Miele gekocht voor 1599 die nu naar de schroothoop afgevoerd wordt. Oorzaak: wassen op te lage temperaturen, te veel korte programma’s, te veel vloeibaar wasmiddel gebruikt. Denk je milieubewust bezig te zijn, gaat zo’n dure machine na 8 jaar naar de schroothoop. En is het advies 1x per maand een kookwasprogramma te draaien met een lege machine. Lang leve de duurzaamheid! Nooit meer een Miele in huis!

Reageer