Vraag

misleidende reclame duracel

• 15 september 2021
  • 14 reacties
  • 168 Bekeken

In de laatste reclame van duracell batterijen wordt gesproken dat de schroefmachine, ook wel accu-boormachine, langer mee gaat met de duracell batterijen.

In mijn beleving bestaat er geen enkele schroefmachine welke op batterijen werkt.

Het heet niet voor niks ook wel een accu-boormachine.

Kan dit zomaar?

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Of ze het allemaal kunnen weet ik niet . Alle accuboormachines die ik heb of elders gebruikt kunnen ook schroeven in-en uitdraaien door het lage toerental in te schakelen en de slipkoppeling juist in te stellen . 

Of ze het allemaal kunnen weet ik niet . Alle accuboormachines die ik heb of elders gebruikt kunnen ook schroeven in-en uitdraaien door het lage toerental in te schakelen en de slipkoppeling juist in te stellen . 

Het ging mij meer om het feit dat er geen enkele schroefmachine op batterijen bestaat, dus waarom duracell hiermee adverteert is mij een raadsel.

Het is mij sowieso een raadsel waarom de stroominhoud van alkalinebatterijen nooit wordt gemeten door de CB. Wat is nu gemakkelijker te meten dan electriciteit? Je moet alleen een standaard, of een paar standaarden,vaststellen om te meten; so what?

Reputatie 7
Badge +6

Tja , als je het niet gelooft , ga dan zelf kijken en vragen in de winkels die ze verkopen .

Reputatie 4
Badge +3

Er zijn weldegelijk schroef machines te koop die op batterijen werken. Laatst nog bij de. Action zien liggen.

Haha, dat is een leuke combi. Een machine van de Aktion en dan durecelbatterijen kopen. :-)

In de laatste reclame van duracell batterijen wordt gesproken dat de schroefmachine, ook wel accu-boormachine, langer mee gaat met de duracell batterijen.

In mijn beleving bestaat er geen enkele schroefmachine welke op batterijen werkt.

Zo zie je maar hoe relevant uw “beleving” is. Er zijn kleine schroefmachientjes voor het fijne werk die op batterijen werken en dat zijn dus geen accuboormachines, die hebben ze in die reclame waarschijnlijk ook niet genoemd want die hebben namelijk een …... accu.

Ik heb de reclame nog eens bekeken.
Het is een B&D
Die maken nog minstens 2 soortgelijke modellen die op AA batterijen lopen.

Reputatie 2
Badge +2

@L. van Duijnhoven 

Of dat zo maar kan?

Ik denk het wel, je mag blijkbaar de consument via reclame alles mededelen tot aan misleiding toe. Anders moet je maar een klacht indienen. Of een advocaat in de arm nemen. Dat is volgens mij zo'n beetje de denkwijze in reclameland. Bedrijven doen er alles aan om hun producten te slijten. Duracell wil weer eens beweren, dat zijn batterijen langer meegaan en komt nu met een schroefmachine i.p.v. een Duracell konijn (uit de hoge hoed)  tevoorschijn.

Zelf moet ik wel lachen om een reclame van Alpecin shampoo, wat goed zou zijn voor je haar door de cafeine die er in zit. Elke dermatoloog kan je vertellen, dat de cafeine die je in je haar smeert, de haarwortels niet bereikt. Dat kan alleen via de spijsvertering en bloedvaten je haarwortels bereiken. Onwaar dus!

In dat geval zou ik liever koffie dan Alpecin shampoo drinken :sweat_smile:   (En dan nog is het resultaat van cafeine omstreden.)

Zelfs als je een klacht indient kan die afgewezen worden. Volgens mij hebben ze hun batterijen met hun eigen (iets andere) batterijen vergeleken, maar wel erg misleidend gepromoot.

titel van uitspraak - Stichting Reclame Code

Kijk toch eens aan, we worden op onze wenken bedient en de juristen hebben er al naar gekeken, ongegrond. Ik denk dat veel mensen een hekel aan reclame hebben en daar kan ik tot op grote hoogte in meegaan maar het afschaffen van reclame of het opleggen van allerlei extra randvoorwaarden is een politieke keuze en ik heb er in de politiek nog niemand over gehoord.

Reputatie 7
Badge +4

en als reclame afgeschaft wordt, moeten we gaan betalen, want die dure shows willen we wel blijven zien….. ik zie een besparingsmogelijkheid ;-)

Reputatie 4
Badge +3

Kijk toch eens aan, we worden op onze wenken bedient en de juristen hebben er al naar gekeken, ongegrond. Ik denk dat veel mensen een hekel aan reclame hebben en daar kan ik tot op grote hoogte in meegaan maar het afschaffen van reclame of het opleggen van allerlei extra randvoorwaarden is een politieke keuze en ik heb er in de politiek nog niemand over gehoord.

In mijn zoektocht naar de bewust reclame-uiting was ik deze uitspraak ook tegengekomen. Kan @L. van Duijnhoven bevestigen (of ontkennen) dat dit over de door hem bekritiseerde reclame-uiting gaat? De commercial in kwestie is online eenvoudig te vinden. Kortstondig is daarin een eenvoudig apparaat van Black+Dekker zichtbaar. Er wordt gesproken over ‘schroevendraaier’. Daaronder de tekst ‘Black+Decker draadloze schroevendraaier...’.

In deze reclamespot wordt nergens ‘accuboormachine’ of ‘schroefmachine’ genoemd.

@A.Deen,

Dat is inderdaad de bewuste reclame...

Reputatie 4
Badge +3

@A.Deen,

Dat is inderdaad de bewuste reclame...

Dus, wat is nu uw conclusie?

De mijne is dat uw beleving met u op de loop is gegaan en dat op één of andere manier, maar ten onrechte, het idee bij u heeft postgevat dat in het spotje daadwerkelijk sprake was ‘schroefmachine’ of ‘accuboormachine’, terwijl in werkelijkheid van zo’n apparaat geen spoor te bekennen was. :wink:

Kan gebeuren. Mijn persoonlijke ervaring leerde mij dat het wel nuttig kan zijn om jezelf af te vragen, hoe dit kon gebeuren.

Reageer