Beantwoord

Neff stoomoven voor 2e keer stuk

• 18 November 2022
  • 4 reacties
  • 123 Bekeken

In 2015 hebben we alle keukenapparatuur van Neff gekocht, waaronder een stoomoven. We gebruikten de oven graag en veel en maakten hem naar ons idee goed schoon en droog conform de voorschriften. Toch was er na 5 jaar zoveel roestvorming (op plekken waar wij niet bij kunnen) dat de oven stuk was. We baalden enorm, maar kochten na wat onderhandelen met Neff een nieuwe. Nu is binnen 2 jaar de nieuwe stuk. Dit valt binnen garantie dus we krijgen nu een nieuwe, maar op deze nieuwe zit geen enkele garantie meer. We begrijpen het verdienmodel van Neff maar dit voelt voor ons toch wel krom, wat voor vertrouwen heeft Neff in haar producten? Wij hopen sowieso dat dit de laatste keer was want wij willen gewoon lekker koken met de stoomoven en geen gedoe. Maar waar kunnen wij verhaal halen als de nieuwe binnen een maand stuk gaat? De verkoper voelt zich ook niet aansprakelijk bleek de afgelopen keren al.

icon

Beste antwoord door A. Deen 5 December 2022, 14:54

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hebben andere community leden hier ervaring mee?

Reputatie 6
Badge +4

Uw garantie is niet eeuwigdurend. Als u een nieuwe oven krijgt blijft de garantie lopen vanaf de originele aankoopdatum.

De leverancier moet garantie geven, de fabrikant moet niets behalve waar hij zich toe heeft verplicht. In dit geval heeft u dus twee jaar geleden een nieuwe oven gekocht en die is dus nu onder garantie vervangen. Dan gaat er geen nieuwe garantietermijn lopen maar aangezien je mag verwachten dat een stoomoven (ik noem maar wat) 8 jaar meegaat kun je bij de leverancier van die laatste oven ook na die twee jaar garantie claimen. Gaat dat dan goed? Als ik eea zo bekijk ben ik niet optimistisch.

Reputatie 6
Badge +6

@Kookprinses Toch was er na 5 jaar zoveel roestvorming (op plekken waar wij niet bij kunnen)”

Roestvorming in/aan een stoomoven is vreemd, alle delen zouden daar tegen beschermd moeten zijn.

Als het al de 2e keer is zou ik denken dat het water “ijzerhoudend” is.

Waar de "roest” vorming ontstaat is niet duidelijk in of buiten de oven.

Reageer