Consumentenbond.nl

Niet-levering van Emma-matras

• 22 juli 2020
  • 3 reacties
  • 527 Bekeken

Hallo daar

Mijn vrouw en ik bestelden een Emma-matras op 15 juni en kregen te horen dat het 15 - 21 werkdagen zou duren om te leveren. We hebben In3 gebruikt om te betalen, en dus hebben we een derde van de totale prijs van het matras betaald. Ongeveer twee weken geleden kregen we een e-mail van hen waarin stond dat Covid19 de levering van ons matras had vertraagd, maar dat ze ons binnen een paar dagen zouden updaten. Vorige week was ook de vervaldatum voor onze tweede betaling, die nog niet zijn gedaan uit angst dat we dat geld ook zouden verliezen. Het is nu 2 weken later, en we proberen nu onze bestelling te annuleren om een terugbetaling te ontvangen, maar na vele pogingen om hen te bereiken via e-mail, bellen (ze hebben nu hun callcenter gesloten) en op de officiële emma-matras.nl website, zijn ze absoluut onbereikbaar. We zitten nu een beetje vast wat betreft de volgende stappen die we moeten nemen, want we hebben geen idee of ze nog een keer contact met ons zullen opnemen. 

Hebben jullie enig advies over met welke instanties we contact kunnen opnemen om te proberen ons te helpen bij het terugvorderen van onze fondsen?

Bij voorbaat dank.

3 reacties

Badge +8

Hi @Gebruiker1595424628, dank voor je vraag en welkom op de Community. In dit topic vind je helaas vergelijkbare ervaringen. 

Ik ontvang maar geen matras. Begin augustus besteld en volledig betaald. Zou 15-20 werkdagen duren.

Emma-matras heeft geen telefoonnummer en kun je alleen per email bereiken. Krijg iedere keer maar loze antwoorden. GLS heeft de matras niet opgehaald bij Emma etc. Wie heeft nog meer slechte ervaringen met Emma-matras? Kan niet de enige zijn. 

Wij hebben eind november een matras besteld bij Emma en nog steeds niet geleverd gekregen. Met het track and trace systeem hebben we kunnen volgen dat ons matras inmiddels al drie keer geleverd is en tot een distributiecentrum van DPD in Veenendaal is gekomen. Daar valt het vervolgens uit omdat het pakket te groot is voor de sorteermachines en wordt het per kerende post teruggestuurd naar de fabriek in Coburg.

We hebben de laatste keer meerdere malen overleg gehad met DPD en Emma en telkens werd ons verzekerd dat het deze keer echt goed zou komen. Niet dus!!!

Heeft iemand een tip? Wat kan ik doen?

Tot slot wil ik iedereen waarschuwen dat de “Beste uit de test” blijkbaar niet is beoordeeld op leveringskwaliteit. Het is echt verschrikkelijk.  

Reageer