Beantwoord

Nieuwe test wasdroogcombinaties

• 30 November 2019
  • 8 reacties
  • 2656 Bekeken

Als ik het goed heb gelezen/gezien staan er geen echte testresultaten over was/droog combinaties.

Jammer want ik had graag wat adviezen kunnen gebruiken over verschillen, betrouwbaarheid en aanschaf/advies.

En zeker gezien het feit dat de laatste testen dateren (volgens zeggen) uit 2009,klopt dit echt?

icon

Beste antwoord door Irene la Faille 2 December 2019, 09:53

Bedankt voor de vraag, @Gebruiker1568279665. Het klopt dat de vorige test lang geleden is en dat we niet meer geven dan algemene informatie. Toevallig zijn we wel net aan het onderzoeken of we een test naar wasdroogcombinaties kunnen doen. Echter, begin 2021 zullen hoogstwaarschijnlijk álle modellen worden vervangen vanwege het nieuwe energielabel, dat ook voor wasdroogcombinaties gaat komen. Het is daarom efficiënter om het onderzoeksgeld te besteden aan de nieuwe modellen tegen die tijd. 
In de tussentijd worden de algemene conclusies wel in de gaten gehouden en zo nodig geüpdate (zoals met bijvoorbeeld de test van onze internationale collega's)
https://www.consumentenbond.nl/wasdroger/wat-is-wasdroogcombinatie 

Maar dat neemt niet weg dat we elkaar hier op dit forum kunnen helpen met de keuze van een wasdroogcombinatie. Wie heeft een wasdroogcombinatie en hoe bevalt ‘ie? 

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Wasdroog combinaties zijn meestal onbetrouwbaar, ze gaan kort mee en gaan  veel vaker defect. Ook gebruiken ze veel meer water en als een gewone machine.

Daarnaast moet u meestal na de was een deel van de was eruit halen km deze te drogen.

Dus bijv wassen 6kg dan drogen 3kg.

Bij de oosterburen zie ik wel een test.
https://www.test.de/Waschmaschinen-im-Test-4296800-tabelle/suche/?filter=CT___textequal___produktgruppe%5Ewaschtrockner

Reputatie 3
Badge +4

Bedankt voor de vraag, @Gebruiker1568279665. Het klopt dat de vorige test lang geleden is en dat we niet meer geven dan algemene informatie. Toevallig zijn we wel net aan het onderzoeken of we een test naar wasdroogcombinaties kunnen doen. Echter, begin 2021 zullen hoogstwaarschijnlijk álle modellen worden vervangen vanwege het nieuwe energielabel, dat ook voor wasdroogcombinaties gaat komen. Het is daarom efficiënter om het onderzoeksgeld te besteden aan de nieuwe modellen tegen die tijd. 
In de tussentijd worden de algemene conclusies wel in de gaten gehouden en zo nodig geüpdate (zoals met bijvoorbeeld de test van onze internationale collega's)
https://www.consumentenbond.nl/wasdroger/wat-is-wasdroogcombinatie 

Maar dat neemt niet weg dat we elkaar hier op dit forum kunnen helpen met de keuze van een wasdroogcombinatie. Wie heeft een wasdroogcombinatie en hoe bevalt ‘ie? 

Het is nu juli 2021. Is al bekend wanneer de test van wasdroogcombinaties komt?

Badge +5

Hi @A.J. Paassen ik heb het even voor je nagekeken, maar het is nog niet bekend of/ wanneer er een test komt naar wasdroogcombinaties. 

Dat is heel jammert Isolda, maar dank voor de informatie!

Ben ook benieuwd naar jullie tests over wasdroogcombinaties! I.v.m. kleiner wonen is zo’n apparaat voor mij zeer belangrijk en ik zou graag jullie advies (of reacties van leden) hierover lezen.

Reputatie 4
Badge +3

Ik zou met een grote boog om ALLE was droogcombi's heenlopen. Ze gebruiken veel te veel water en energie. Zijn onhandig want je kunt een hele was alleen in 2x drogen, dit duurt ook erg lang.

Ze gaan gemiddeld erg vaak stuk en niet zo lang mee. Daarom zie je ze ook bijna nergens in het assorti staan bij een echte winkel.

De motor wordt tijdens zowel wassen als drogen belast en krijgt dus veel meer te verduren.

Ik.snao dat het aantrekkelijk is als je echt geen ruimte hebt maar neem alle voorgenoemde mee in uw beslissing.

Reageer