Consumentenbond.nl

Onzinproduct of geschenk uit de hemel?

• 25 februari 2015
  • 15 reacties
  • 2058 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4

Een waterkoker met wifi en een app zodat je op afstand je waterkoker kunt aanzetten? Of een weegschaal met een app om je gewicht kunt monitoren?

Welke 'onzin'producten zijn er nog meer? Of vind je dit juist héél handige producten die je graag door ons getest ziet? Wij zijn benieuwd!

15 reacties

Het lijkt mij een beetje onzin.

maar ik moet zeggen dat ik met toon nu ook op afstand mijn verwarming aanzet.

en pas toen ik op vakantie was en de kids thuis regelde ik ook de verwarming op afstand

het scheelt allemaal tijd als je bijv je wÁterkoker aanzet voor je thuiskomt maar of het veilig is vraag ik me af.
Zelf wordt ik niet warm van een waterkoker met WIFI maar dat zegt wat mij betreft niets. Ten eerste ben ik niet maatgevend en ten tweede is het de markt die bepaalt of er behoefte is. Het kan ook nog maar zo maar blijken dat die behoefte latent is en mensen er pas veel later achter komen hoe fijn en handig een product is. Wat mij betreft zou de consumentenbond terughoudend kunnen zijn met dit soort producten en de eerste hype aan zich voorbij kunnen laten gaan. Nadat de early adaptors eroverheen gegaan zijn is er nog tijd genoeg.
Dag Linda,

laat testen maar zitten. We kunnen bij de bond ons geld beter benutten dat met het testen van dergelijk 'bullshit' producten. Je zult er bovendien wel weer een app voor moeten hebben om dat ding te bedienen, etc. Trouwens, we bewegen toch al zo weinig.....

Herbert.
Reputatie 5
Badge +6
Prima om die categorie dingen te signaleren, dus zonder er veel energie in te steken, misschien leuk voor een aparte rubriekje/hoekje op de site. Ik ben in dit specifieke geval benieuwd hoe de maker denkt dat dit ons leven makkelijker maakt: ik zie het niet.
Badge
Wat een flauwe kul! Een goede waterkoker is in een minuutje klaar. Als je thuis bent is het water al weer afgekoeld. En wat doet dat ding als er geen water in zit en je zet hem op afstand aan?
@van Rheenen wellicht artikel eerst lezen voor publiceren, de inhoud geeft namelijk helemaal geen aanleiding tot het denigrerende toontje. In tegendeel zelfs.

@van Rheenen wellicht artikel eerst lezen voor publiceren, de inhoud geeft namelijk helemaal geen aanleiding tot het denigrerende toontje. In tegendeel zelfs.

Ik heb onlangs, na de derde rare opmerking zijnerzijds, nog vriendelijk voorgesteld, dat de stalker A.Deen, mij met rust moge laten.......maar een erg slim geheugen schijnt hij niet te hebben. Misschien vult hij zijn profiel (of is het misschien haar profiel?) eens in, zodat ik meer begrip voor zijn/haar handelen zou kunnen opbrengen........? Ik zal hem/haar voorlopig hieraan blijven herinneren: Klik op de eigen naam en vul dan de gestelde vragen a.u.b. in!

Suc6 ermee!

Door H.G. van Rheenen

Rare opmerking? U haalt een artikel aan en plaatst daarbij een snerpende opmerking over de Google auto. Het artikel geeft helemaal geen aanleiding tot een snerpende opmerking vandaar mijn aanname, wellicht niet gelezen.

Een slim geheugen?
Laten we hier inderdaad niet op de man spelen @H.G van Rheenen en @A. Deen, maar een discussie over de inhoud hebben.

Zo'n discussie over de Google auto is prima, inderdaad gezien het feit dat het artikel zelf ook aangeeft dat "in geen van de gevallen ... de zelfrijdende auto de oorzaak van de ongevallen (was)". Misschien een nieuw topic opstarten over dit onderwerp om dit verder uit te diepen?
Ceramic Control Koekenpannen van Tefal

Was op zoek naar een nieuwe goede koekenpan met die keramische pannen van Telsel op de tv in het achterhoofd. Die merken van tv (schijnen ook elders te koop te zijn) boezemen me niet veel vertrouwen in. Daarom een Ceramic Control pan van Tefal gekocht. Immers Tefal de uitvinder van de pannen met anti-aanbaklaag is al jaren op de markt en maakte in mijn ogen geen rommel. De pan was niet goedkoop, voelde stevig aan dus ik had er alle vertrouwen in. Echter hij bakt vreselijk aan, niets van wat op de tv mogelijk is met de keramische pannen. Bv vlees voortdurend blijven rondbewegen anders bakt het vast, een ei bakken zonder dat de dooier doorloopt bijkans onmogelijk, het ei bakt vast en bij het loswerken loopt de dooier meestal door enz. Tefal gebeld en men zegt dat dit geen anti aanbak pan is maar dat je er een "crispy"resultaat meekrijgt ??? Dat heb ik nog niet geconstateerd, wel dat de pan onwerkbaar is en in de hoek ligt. Daarom een waarschuwing : koop geen dure Tefal Ceramic Control koekenpannen met "ceramic coating" dat is gegarandeerd een miskoop!
Badge
Ik zou graag meer willen weten over het NoCalc product.

Op internet zijn uiteenlopende reacties/ervaringen te lezen.

Hoe denken Forum lezers hierover?

Nog beter: zou de Consumentenbond dit middel “tegen kalkafzetting en corrosie” eens stevig willen testen?
Mijn intresse gaat eerder uit naar een waterkoker gemaakt van een metaal dat kalk vorming tegen gaat. En dat bv dubbelwandig is.. Een betere uitvinding was een kickstart project waarmee je water direct aan de kook kon brengen in het glas (geen idee of het een geslaagd product is geworden?)

Trouwens dat hele wifi gedoe heb ik liever niet..Lampen / waterkokers en ga zo maar door. Dit terwijl omringende landen juist terughoudend zijn met al die wifi stralingen..

De “International Agency for Research on Cancer” (IRIC) onderdeel van “United Nations World Health Organization” (WHO) heeft een aantal classificatie lijsten voor gevaarlijke stoffen en stralingen.. Onder de noemer Class 2B bevinden zich een aantal pesticide en andere zaken waarvan we allemaal weten dat ze niet goed voor ons zijn. Wat minder mensen weten is dat deze lijst ook Wi-Fi bevat en RF/EMF...

Daarom maak ik me behoorlijk zorgen om mensen met kinderen die overal wifi zenders hebben.

Laatste trend is dan de zogenaamde slimme stroom meter Toon heerlijk een extra Wifi hotspot!! Of de HorizonBox die maar liefst twee interne antennes heeft..
Reputatie 2
Badge +2
Het komt al heel gauw zover dat we op de smartphone alleen nog maar APPS hebben staan om de verwarming aan te zetten(of uit), de waterkoker aan te zetten, de hond vast de riem om te doen, de deur van het slot te halen, de badkuip vast vol laten lopen, het bed vast op te warmen, het gasfornuis vast aan te steken of de inductieplaat, de tv vast op je favoriete kanaal te zetten, het koffiezetapparaat aan te zetten, de stofzuiger vast laten zuigen, de gordijnen vast dicht te laten doen, de tafel vast te dekken, de brievenbus te legen, de kattenbak te verschonen en nog veel en veel meer Apps.

En nu maar hopen dat ze de App niet vergeten die je een seintje geeft dat je binnen kunt komen als alles klaar is. O ja.. vergeet niet extra tijd te reserveren voor al die Apps voordat je in de auto weg rijdt of op de fiets stapt, of hebben we daar dan ook nog...................

Wat overkomt je als je vergeten bent je smartphone op te laden . Wat dom van mij, daar heb je natuurlijk al lang een App voor.
In het kader van de "slimme" producten:

ik zou graag willen weten of de slimme radiatorventilator echt werkt

zie http://www.speedcomfort.com/
Komt er nog een test naar radiatorventilatoren? Ik lees er steeds vaker over.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vind het allemaal flauwekul. Ik zag vorige week een jongen van een jaar of 25 die enthousiast vertelde dat hij een tandenborstel met een app had. Op de vraag waarom hij dat dan had antwoordde hij: "Dat is ontzettend handig want dan weet ik precies wanneer ik de hoeken mee moet nemen!..." Huh? Ik borstel mijn tanden gewoon altijd op dezelfde manier met een gewone tandenborstel en heb geen enkele behoefte aan een app. 😀
Mensen zijn al veel te veel geobsedeerd door hun smartphones en tablets en leven in het idee dat ze de hele dag zo'n ding nodig hebben voor van alles en nog wat. Zelfs kinderen in groepjes op de fiets zijn de hele tijd (met elkaar) aan het appen. Laten we alsjeblieft niet nog meer dure onzin verzinnen om nog meer elektronisch daarmee en met elkaar verbonden te worden.

Reageer