Consumentenbond.nl

Oproep: is jouw Princess Aerofryer XXL kapotgegaan?

• 17 februari 2017
  • 38 reacties
  • 10314 Bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Hallo ook mijn,, princess xxl ,,,.is kapot. heb hem.met de kerst gekregen en afgelopen vrijdag deed hij opeens niks meer .Zeer teleurgesteld
22-1 mijn 1e Princess Aerofryer XXL gekocht die het na 5x proberen op gaf. Eind februari nieuwe gekregen van de Makro maar helaas, stipt er vandaag weer spontaan mee. Heeft het wel 2 mnd volgehouden deze keer. Ben er een beetje klaar mee. Geld terug en voorlopig dan maar geen Aerofryer meer. Formaat beviel uitstekend, kwaliteit allermins
Helaas ook hier de AF XXL nu spontaan overleden. Aankoop in december, gebruik in een aanpandige garage, ruimte rondom de airfryer, de ene dag werkt ie nog, de dag erna geeft ie de geest. Gezien alle meldingen hier zit ik niet te wachten op een vervangend exemplaar maar heb liever mijn geld terug. De AF is naar de Blokker teruggebracht, morgen moet de bedrijfsleider beslissen wat ermee gaat gebeuren. Afwachten dus maar blijkbaar een nog steeds heel actueel probleem.
De 2e aerofryer XXL is nu ook overleden.... deze had ik vanaf 1 maart. Ze gaan dus blijkbaar bij mij maar 2 maanden mee. Erg jammer want was fijn apparaat maar ga nu toch geld terug vragen
Gisteren is mijn Aerofryer XXL ermee gestopt na 5 maanden, stond vrij van de muur en liet hem ook afkoelen voor ik de stekker eruit trok. De dag ervoor deed hij het nog perfect en gister met stekker erin doen helemaal niks meer.
Ook mijn Princess Airfryer heb ik 6 keer kunnen gebruiken met veel plezier. Echter nu doet het aparaat niets meer. En ook ik gebruik het aparaat zoals verwacht wordt. Heb een mailtje gestuurd naar Princess maar ben 'bang' voor het antwoord welke ik hier al meer heb gehoord.
Reputatie 2
Badge +4
Waar wij vooral benieuwd naar zijn, is of de mensen met een kapotte Aerofryer XXL goed geholpen worden. Dus onze vraag aan degenen die hier rapporteerden over hun defecte Aerofryer: bij wie hebben jullie je gemeld met het defect? En hoe was de reactie? Welke oplossing was geboden? Was geld terugkrijgen óók een optie die geboden werd? Volgens Princess wordt iedereen die zich meldt met een kapotte XXL naar tevredenheid geholpen, en wij willen graag nagaan of dit overeen komt met de ervaring van de mensen met de klachten.
wij hebben melding gemaakt bij de Blokker waar we de Aerofryer gekocht hadden. Zonder enige discussie konden we een andere uitzoeken. We hebben gekozen voor de Philips met bijbetaling. Helaas heeft Philips niet de grote maat die Princess maakt maar we zijn er prima tevreden over.
Tot 2x terug gestuurd naar Wehkamp, zonder problemen retour genomen, en aankoop bedrag gestorneerd.Vond het wel verbijsterend na dat er zoveel klachten waren, Wehkamp de verkoop niet stopte, maar dit was kenmerkend voor meerdere winkels en internet shops.Daarnaast blijf ik het vreemd, hoe Princess zelf met alles omgaat en dus andere de kolen uit het vuur laten halen.
Ik heb volgens mij ook nog de oude versie van de XXL, als we hem gebruiken wordt hij echt gloeiend heet en kunnen we hem niet vastpakken.

Op het fornuis of aanrecht is er genoeg ruimte omheen waardoor de warmte weg zou kunnen gaan maar helaas hij blijft zo heet worden.

Nu zag ik op de site van princess wel dat er bij de stekker een extra stukje is geplaatst zodat hij niet te ver naar de muur gezet kan worden, dit heeft die van mij niet. Vandaar dat ik dus denk dat ik de oude versie heb.

Wat is wijsheid nu te doen?
Ik zou naar de winkel terug gaan en ruilen voor het nieuwe model ,, die heb ik al een tijdje en die is super ..

En anders met Princess contact opnemen..
Ik had een Princess XL airfryer, maar die ging ineens kapot. Hij maakte een raar geluid, en ik vond toen in mijn eten 2 schroefjes, en het ventilatiesysteem zat helemaal los.
Goed contact gehad met Princess en omdat hij nog in de garantie zat kon ik hem opsturen. het probleem dat de schroefjes los gaan was een bekend probleem.
Na kleine week werd er gisteren een nieuwe airfryer bezorgd. De XXL, er zat verder geen begeleidend briefje bij.
Vandaag de pan voor het eerst gebruikt, en al gelijk heb ik mijn vinger verbrand. De buitenkant van de airfryer was gloeiend heet geworden. Het handvat kon ik gewoon vast pakken maar omdat het een grote pan is en dus raak je dan met je hand t och ook de pan.
Eerst heb ik 2 schroefjes in mijn eten en nu brand ik mijn vinger voordat ik moet gaan eten
Mijn princess aerofryer xxl was op een week 1 jaar in mijn bezit, elke 14 dagen werd hij wel een keer gebruikt voor wat frituur. Staat geheel alleen bovenop de vaatwasser dus rondom voldoende vrije ruimte. Niets mis mee, ook de stekker werd ongeveer een uur nadat het apparaat in werking is geweest uit het stopcontact verwijderd, daarna werd hij schoon gemaakt en stopte ik hem weer in de originele doos ter bescherming. Wil ik van de week aantal frikandellen opwarmen, zet hem op 12 minuten en na 6 minuten een vreemde doffe klap kwam er uit het apparaat en alles viel uit. Niets geeft hij meer aan op de display. Apparaat wordt vanavond opgehaald en gaat retour waar ik hem heb gekocht of naar de fabrikant / technische dienst. Dus even zien hoe ze dit oplossen. Ben erg benieuwd of ze mij ook ergens van gaan aanspreken om hun onschuld te tonen. Nou als ze daarmee komen ben ik direct klaar met dit merk en koop ik nooit meer iets van Princess. Maar ik geef ze de kans en ben erg benieuwd naar de oplossing. Zit immers 2 jaar fabrieksgarantie op........

Reageer