Consumentenbond.nl

Oproep: is jouw Princess Aerofryer XXL kapotgegaan?

  • 17 februari 2017
  • 38 reacties
  • 10312 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
In onze test Airfryers gingen beide modellen van de Princess Aerofryer XXL kapot doordat de temperatuursensor niet goed werkte. Dit probleem is niet gevaarlijk, maar zorgt er wel voor dat je Aerofryer onbruikbaar is.

Volgens Princess is er niets aan de hand, maar wij kregen diverse signalen van consumenten bij wie de Aerofryer XXL óók kapot was gegaan, maar teleurgesteld zijn over de reactie van Princess op hun klacht.

Is jouw Princess Airfryer XXL ook kapot gegaan? We horen graag wat je toen hebt gedaan en of je tevreden bent over de afloop.

LET OP: deze oproep gaat niet over de Princess Aerofryer XL. Deze Aerofryer ging niet kapot in onze test, maar werd bijna 100 °C (te heet volgens de norm voor contacttemperaturen van bedieningselementen) op de knop waarmee je het mandje ontkoppelt. Omdat de frieten uit deze Aerofryer in vergelijking met de andere fryers ook niet al te best waren, is deze fryer Afrader geworden.

38 reacties

Mijn princess aerofryer xxl was op een week 1 jaar in mijn bezit, elke 14 dagen werd hij wel een keer gebruikt voor wat frituur. Staat geheel alleen bovenop de vaatwasser dus rondom voldoende vrije ruimte. Niets mis mee, ook de stekker werd ongeveer een uur nadat het apparaat in werking is geweest uit het stopcontact verwijderd, daarna werd hij schoon gemaakt en stopte ik hem weer in de originele doos ter bescherming. Wil ik van de week aantal frikandellen opwarmen, zet hem op 12 minuten en na 6 minuten een vreemde doffe klap kwam er uit het apparaat en alles viel uit. Niets geeft hij meer aan op de display. Apparaat wordt vanavond opgehaald en gaat retour waar ik hem heb gekocht of naar de fabrikant / technische dienst. Dus even zien hoe ze dit oplossen. Ben erg benieuwd of ze mij ook ergens van gaan aanspreken om hun onschuld te tonen. Nou als ze daarmee komen ben ik direct klaar met dit merk en koop ik nooit meer iets van Princess. Maar ik geef ze de kans en ben erg benieuwd naar de oplossing. Zit immers 2 jaar fabrieksgarantie op........
Ik had een Princess XL airfryer, maar die ging ineens kapot. Hij maakte een raar geluid, en ik vond toen in mijn eten 2 schroefjes, en het ventilatiesysteem zat helemaal los.
Goed contact gehad met Princess en omdat hij nog in de garantie zat kon ik hem opsturen. het probleem dat de schroefjes los gaan was een bekend probleem.
Na kleine week werd er gisteren een nieuwe airfryer bezorgd. De XXL, er zat verder geen begeleidend briefje bij.
Vandaag de pan voor het eerst gebruikt, en al gelijk heb ik mijn vinger verbrand. De buitenkant van de airfryer was gloeiend heet geworden. Het handvat kon ik gewoon vast pakken maar omdat het een grote pan is en dus raak je dan met je hand t och ook de pan.
Eerst heb ik 2 schroefjes in mijn eten en nu brand ik mijn vinger voordat ik moet gaan eten
Ik zou naar de winkel terug gaan en ruilen voor het nieuwe model ,, die heb ik al een tijdje en die is super ..

En anders met Princess contact opnemen..
Ik heb volgens mij ook nog de oude versie van de XXL, als we hem gebruiken wordt hij echt gloeiend heet en kunnen we hem niet vastpakken.

Op het fornuis of aanrecht is er genoeg ruimte omheen waardoor de warmte weg zou kunnen gaan maar helaas hij blijft zo heet worden.

Nu zag ik op de site van princess wel dat er bij de stekker een extra stukje is geplaatst zodat hij niet te ver naar de muur gezet kan worden, dit heeft die van mij niet. Vandaar dat ik dus denk dat ik de oude versie heb.

Wat is wijsheid nu te doen?
Tot 2x terug gestuurd naar Wehkamp, zonder problemen retour genomen, en aankoop bedrag gestorneerd.Vond het wel verbijsterend na dat er zoveel klachten waren, Wehkamp de verkoop niet stopte, maar dit was kenmerkend voor meerdere winkels en internet shops.Daarnaast blijf ik het vreemd, hoe Princess zelf met alles omgaat en dus andere de kolen uit het vuur laten halen.
wij hebben melding gemaakt bij de Blokker waar we de Aerofryer gekocht hadden. Zonder enige discussie konden we een andere uitzoeken. We hebben gekozen voor de Philips met bijbetaling. Helaas heeft Philips niet de grote maat die Princess maakt maar we zijn er prima tevreden over.
Reputatie 2
Badge +4
Waar wij vooral benieuwd naar zijn, is of de mensen met een kapotte Aerofryer XXL goed geholpen worden. Dus onze vraag aan degenen die hier rapporteerden over hun defecte Aerofryer: bij wie hebben jullie je gemeld met het defect? En hoe was de reactie? Welke oplossing was geboden? Was geld terugkrijgen óók een optie die geboden werd? Volgens Princess wordt iedereen die zich meldt met een kapotte XXL naar tevredenheid geholpen, en wij willen graag nagaan of dit overeen komt met de ervaring van de mensen met de klachten.
Ook mijn Princess Airfryer heb ik 6 keer kunnen gebruiken met veel plezier. Echter nu doet het aparaat niets meer. En ook ik gebruik het aparaat zoals verwacht wordt. Heb een mailtje gestuurd naar Princess maar ben 'bang' voor het antwoord welke ik hier al meer heb gehoord.
Gisteren is mijn Aerofryer XXL ermee gestopt na 5 maanden, stond vrij van de muur en liet hem ook afkoelen voor ik de stekker eruit trok. De dag ervoor deed hij het nog perfect en gister met stekker erin doen helemaal niks meer.
De 2e aerofryer XXL is nu ook overleden.... deze had ik vanaf 1 maart. Ze gaan dus blijkbaar bij mij maar 2 maanden mee. Erg jammer want was fijn apparaat maar ga nu toch geld terug vragen
Helaas ook hier de AF XXL nu spontaan overleden. Aankoop in december, gebruik in een aanpandige garage, ruimte rondom de airfryer, de ene dag werkt ie nog, de dag erna geeft ie de geest. Gezien alle meldingen hier zit ik niet te wachten op een vervangend exemplaar maar heb liever mijn geld terug. De AF is naar de Blokker teruggebracht, morgen moet de bedrijfsleider beslissen wat ermee gaat gebeuren. Afwachten dus maar blijkbaar een nog steeds heel actueel probleem.
22-1 mijn 1e Princess Aerofryer XXL gekocht die het na 5x proberen op gaf. Eind februari nieuwe gekregen van de Makro maar helaas, stipt er vandaag weer spontaan mee. Heeft het wel 2 mnd volgehouden deze keer. Ben er een beetje klaar mee. Geld terug en voorlopig dan maar geen Aerofryer meer. Formaat beviel uitstekend, kwaliteit allermins
Hallo ook mijn,, princess xxl ,,,.is kapot. heb hem.met de kerst gekregen en afgelopen vrijdag deed hij opeens niks meer .Zeer teleurgesteld
Reputatie 1


Ik las op jullie site dat de Montana Airfryers in de loop van 2017 uit de markt gaan, maar kan niet meer bij dat bericht komen.Hoe kan dat/

Geplaatst door Ik heet toch echt Joke op Apr 4, 2017.
Beste Joke, mijn excuses voor de late reactie. Helaas duurde het even voordat ik het antwoord boven water had. Je kunt dit lezen in de productomschrijving. Bijvoorbeeld op: https://www.consumentenbond.nl/friteuse/producten/montana/master-fryer-mf-199xl
Reputatie 1


Ik las op jullie site dat de Montana Airfryers in de loop van 2017 uit de markt gaan, maar kan niet meer bij dat bericht komen.Hoe kan dat/

Geplaatst door Ik heet toch echt Joke op Apr 4, 2017.
Helaas kan ik dit artikel ook niet vinden op onze website. Ik zal morgen bij mijn collega navraag doen.
ook mijn xxl is gister overleden. Hoopte gespaart te blijven omdat hij al een aardige tijd meeging (31-12-2016 aangeschaft en bijna dagelijks gebruikt).

Hij ging tijdens een bakproces ineens geheel uit. Ook liet de anti aanbaklaag op de mand + binnenkant los.


Princess heeft gereageerd - maar met een nietszeggend antwoord: " Inzake de klachten kan ik u informeren dat Princess altijd verantwoordelijkheid neemt voor klachten. Onze customer service afdeling helpt consumenten en indien zich klachten voordoen worden deze opgelost met de betreffende consument. " En, opvallend: "Daarnaast kan ik u informeren zoals eerder aangegeven dat Princess binnenkort een vervangend artikel zal presenteren en Princess het model 182030 XXL al enige tijd niet meer verkoopt. Dit is een commerciële afweging geweest op basis van markt ontwikkelingen en heeft geen relatie met het aantal klachten." Allemaal erg teleurstellend, en weinig hoopgevend voor een snelle klachtenafhandeling zonder gedoe. Voor consumenten die met een kapotte Aerofryer te laten zitten, hebben we een bericht met een advies: Princess biedt nog geen oplossing voor kapotte Aerofryer. Zit je met een Aerofryer die spontaan kapot is gegaan, en Princess lost de klacht niet zonder omhaal op? Laat het ons weten!

Geplaatst door Noëlle van der Weel op Apr 4, 2017.


Dit antwoord zegt weer genoeg, laat mensen maar gewoon eerst hun geld uitgeven, en maar zien hoe lang de Airftyer het blijft doen. In eerste instantie is de verkopende partij aansprakelijk en moet het dus maar oplossen en Princess was verder zijn handen in onschuld.
Ik las op jullie site dat de Montana Airfryers in de loop van 2017 uit de markt gaan, maar kan niet meer bij dat bericht komen.Hoe kan dat/
Reputatie 2
Badge +4
Princess heeft gereageerd - maar met een nietszeggend antwoord: " Inzake de klachten kan ik u informeren dat Princess altijd verantwoordelijkheid neemt voor klachten. Onze customer service afdeling helpt consumenten en indien zich klachten voordoen worden deze opgelost met de betreffende consument. " En, opvallend: "Daarnaast kan ik u informeren zoals eerder aangegeven dat Princess binnenkort een vervangend artikel zal presenteren en Princess het model 182030 XXL al enige tijd niet meer verkoopt. Dit is een commerciële afweging geweest op basis van markt ontwikkelingen en heeft geen relatie met het aantal klachten." Allemaal erg teleurstellend, en weinig hoopgevend voor een snelle klachtenafhandeling zonder gedoe. Voor consumenten die met een kapotte Aerofryer te laten zitten, hebben we een bericht met een advies: Princess biedt nog geen oplossing voor kapotte Aerofryer. Zit je met een Aerofryer die spontaan kapot is gegaan, en Princess lost de klacht niet zonder omhaal op? Laat het ons weten!
Ik heb vanmorgen een mail gekregen van Princess, dat de verbeterde opvolger van de Princess xxl eind Juni weer te koop zal zijn. Ook wordt ik op de hoogte gehouden van de verdere ontwikkelingen.

m.v.g. Joke.
Reputatie 2
Badge +4
We hebben Princess op 2 maart een flinke stapel negatieve ervaringen met de Aerofryer XXL, en ook diverse met de reactie van Princess op de gebreken gestuurd. Uiteraard hebben we Princess ook gevraagd waarom ze een apparaat met zoveel problemen niet van de markt halen. Maar een reactie daarop is tot nu toe uitgebleven. Vanmorgen hebben we Princess opnieuw gemaand en gevraagd om uiterlijk morgen te reageren. Reageren ze weer niet, dan zullen we dit op een andere manier moeten gaan aanvliegen. We houden jullie op de hoogte.
En ja hoor..... na ongeveer 6 x te zijn gebruikt is mijn AF XXL kapot. In de hoop dat Princess goed spul aanbiedt toch voor deze gegaan om dat hij zo lekker groot was. Met een gezin miet 5 volwassenen geen overbodige luxe. Maar helaas....De AF stond ruim opgesteld en kreeg veel warmte afvoer dus daar kan het niet aanliggen.


Dank voor jullie reacties! Ik heb er vandaag een aantal doorgestuurd naar Princess met het verzoek om een reactie. Ik houd jullie op de hoogte!

Geplaatst door Noëlle van der Weel op Mrt 2, 2017.
Erg jammer na dat mensen zoveel moeite en ellende hebben ondervonden, het nu van u en de Consumentenbond kant toch erg stil is gebleven. zouden toch graag zien dat er actie werd ondernomen om het groter aan de kaak te stellen en ook verkopers er van te laten doordringen dat dit product gewoon niet deugt.
Beste Consumentenbond,

Na zelf met andere jullie het nodige van info via email te hebben voorzien, de berichten gedeeld te hebben op groepen en verkoop site's

Heb helaas ook ik het droevige nieuws, dat geheel onverwachts, heden middag de Princess Airofryer XXL het leven heeft verlaten, gisteren avond was hij nog gezond en blakend, bakte alles nog lekker bruin, wilde vanmiddag afbak broodjes maken, helaas het mocht niet zo zijn. Fijne grote en mooie airfryer,

Wat nu ? ik heb nog geen idee, zit net 5min in de rouw en diep in shock, ik had hem alle ruimte gegeven en met liefde en zorg met de hand steeds gewassen, en met een zachte doek netjes steeds gedroogd en gepoetst

ik ga je missen

😢
heb sinds 6 feb de 3 de pan de pan doet het nog wel maar nou laat de antibaklaag weer los ben bij blokker geweest die konden de binnen pan alleen niet bestellen moet de hele apparaat weer terug brengen en krijg ik de 4 de pan ik moet er nog mee terug

Reageer