Consumentenbond.nl

Oproep: is jouw Princess Aerofryer XXL kapotgegaan?

  • 17 februari 2017
  • 38 reacties
  • 10314 Bekeken

Reputatie 2
Badge +4
In onze test Airfryers gingen beide modellen van de Princess Aerofryer XXL kapot doordat de temperatuursensor niet goed werkte. Dit probleem is niet gevaarlijk, maar zorgt er wel voor dat je Aerofryer onbruikbaar is.

Volgens Princess is er niets aan de hand, maar wij kregen diverse signalen van consumenten bij wie de Aerofryer XXL óók kapot was gegaan, maar teleurgesteld zijn over de reactie van Princess op hun klacht.

Is jouw Princess Airfryer XXL ook kapot gegaan? We horen graag wat je toen hebt gedaan en of je tevreden bent over de afloop.

LET OP: deze oproep gaat niet over de Princess Aerofryer XL. Deze Aerofryer ging niet kapot in onze test, maar werd bijna 100 °C (te heet volgens de norm voor contacttemperaturen van bedieningselementen) op de knop waarmee je het mandje ontkoppelt. Omdat de frieten uit deze Aerofryer in vergelijking met de andere fryers ook niet al te best waren, is deze fryer Afrader geworden.

38 reacties

Ik zou naar de winkel terug gaan en ruilen voor het nieuwe model ,, die heb ik al een tijdje en die is super ..

En anders met Princess contact opnemen..
22-01-2017 een Princess Aerofryer XXL gekocht en na precies 5x gebruiken deed deze niets meer. Stond niet dicht op de muur of zo en boven ook voldoende ruimte. Terug naar de Makro en daar een nieuwe gekregen, was overigens wel de laatste want er waren er al diverse omgeruild die defect waren
22-1 mijn 1e Princess Aerofryer XXL gekocht die het na 5x proberen op gaf. Eind februari nieuwe gekregen van de Makro maar helaas, stipt er vandaag weer spontaan mee. Heeft het wel 2 mnd volgehouden deze keer. Ben er een beetje klaar mee. Geld terug en voorlopig dan maar geen Aerofryer meer. Formaat beviel uitstekend, kwaliteit allermins
na een keer of 6 de airfryer volgens de gebruiksaanwijzing van Princess gebruikt te hebben deed ie het gewoon niet meer. En toen bleek dat dit eerder regel dan uitzondering was. Bol.com, mn verkopende partij, had het ook in de gaten en stortte mijn geld terug zonder problemen. Nu lees ik overal dat Princess slappe excuusjes aan het maken is ipv hun verantwoordelijkheid te nemen in deze. Voor mij geen Princess meer.
Hallo ook mijn,, princess xxl ,,,.is kapot. heb hem.met de kerst gekregen en afgelopen vrijdag deed hij opeens niks meer .Zeer teleurgesteld
Ik heb 20 december 2016 de princess XXL gekocht. Zeer makkelijk en ruim apparaat. Helaas van korte duur want op 25/2/2017 ging hij opeens niet meer aan. Mail gestuurd naar Princess en kreeg als reactie dat hij minimaal 30 cm van de muur moet staan (wat hij bij mij staat!) en de bak erin moet blijven tot hij afgekoeld is. Blokker heeft hem netjes omgeruild voor een nieuwe maar ik heb er maar weinig vertrouwen in. Als hij weer stuk gaat toch maar over naar Philips. Erg jammer princess klachten niet serieus neemt
De 2e aerofryer XXL is nu ook overleden.... deze had ik vanaf 1 maart. Ze gaan dus blijkbaar bij mij maar 2 maanden mee. Erg jammer want was fijn apparaat maar ga nu toch geld terug vragen
Ik heb vanmorgen een mail gekregen van Princess, dat de verbeterde opvolger van de Princess xxl eind Juni weer te koop zal zijn. Ook wordt ik op de hoogte gehouden van de verdere ontwikkelingen.

m.v.g. Joke.
Ik las op jullie site dat de Montana Airfryers in de loop van 2017 uit de markt gaan, maar kan niet meer bij dat bericht komen.Hoe kan dat/
Ik heb 27 feb. mijn tweede Princess xxl terug moeten sturen omdat hij helemaal niets meer deed. Heb me aan alle voorwaarden gehouden die Princess stelt,maar helaas. Ook heb ik al lange tijd contact met Princess en men heeft mij verzekerd dat door mijn feedback de problemen aangepakt zullen worden in de nieuwe ontwikkeling van de Princess XXL. Ben erg benieuwd want ik vindt het buiten alle problemen om een zeer fijne Aerofryer, ook ben ik in het bezit van de Philips XL maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Princess XXL, omdat hij in de eerste plaats veel ruimer is en ook heeft hij een element bescherming, daarbij is de mand dieper en heeft geen vervelend raster als bodem.
Wat een tegenstrijdigheden verkondigen jullie, was het eerst 10 cm rondom nu is het 30 cm. Nou ik kan jullie verzekeren dat hij bij mij links 47 cm , rechts 42 cm en achter 45 cm vrij staat, en het volgende over die koeling, sta ik zelfs met mijn oor bijna tegen de aerofryer aan die bijna niet te horen is. Maar dat daar gelaten, gaat bij mij de stekker er nooit direct uit. Jullie zijn voortdurend bezig om de schuld bij de consument leggen, dit werkt echt niet in jullie voordeel.

Als jullie niet erkennen dat de fout bij de producent ligt, zie ik mij genoodzaakt om andere stappen te ondernemen. En hou alsjeblieft op met die standaard antwoorden van jullie want onze Leden en ik zijn geen kleine kinderen. Ik zou zeggen doe hier uw voordeel mee !
ik heb hg en 3 dec gekregen de eerste ging kapot op 9 januari ben ermee terug geweest naar blokker en een nieuwe gekregen die ging kapot op 6 februari weer naar blokker en weer een nieuwe gekregen beide stonden helemaal vrij ik heb een mail gestuurd op 6 feb naar de princess dat ze alletwee kapot waren gegaan dat ze de kinderziektes er nou wel een keer uit mogen halen tot nu toe niets gehoord van de princess we kijken hoelang pan nummer 3 het volhoud
heb sinds 6 feb de 3 de pan de pan doet het nog wel maar nou laat de antibaklaag weer los ben bij blokker geweest die konden de binnen pan alleen niet bestellen moet de hele apparaat weer terug brengen en krijg ik de 4 de pan ik moet er nog mee terug
En ja hoor..... na ongeveer 6 x te zijn gebruikt is mijn AF XXL kapot. In de hoop dat Princess goed spul aanbiedt toch voor deze gegaan om dat hij zo lekker groot was. Met een gezin miet 5 volwassenen geen overbodige luxe. Maar helaas....De AF stond ruim opgesteld en kreeg veel warmte afvoer dus daar kan het niet aanliggen.
Ook mijn Princess Airfryer heb ik 6 keer kunnen gebruiken met veel plezier. Echter nu doet het aparaat niets meer. En ook ik gebruik het aparaat zoals verwacht wordt. Heb een mailtje gestuurd naar Princess maar ben 'bang' voor het antwoord welke ik hier al meer heb gehoord.
Ja, bij ons ook kapot na 5x gebruik. Typisch geval van vorige keer deed-ie het nog gewoon, nu stekker erin en hij doet niks meer... Terug dus naar de winkel en geld retour. Weer een ervaring rijker.
Gisteren is mijn Aerofryer XXL ermee gestopt na 5 maanden, stond vrij van de muur en liet hem ook afkoelen voor ik de stekker eruit trok. De dag ervoor deed hij het nog perfect en gister met stekker erin doen helemaal niks meer.
Helaas ook hier de AF XXL nu spontaan overleden. Aankoop in december, gebruik in een aanpandige garage, ruimte rondom de airfryer, de ene dag werkt ie nog, de dag erna geeft ie de geest. Gezien alle meldingen hier zit ik niet te wachten op een vervangend exemplaar maar heb liever mijn geld terug. De AF is naar de Blokker teruggebracht, morgen moet de bedrijfsleider beslissen wat ermee gaat gebeuren. Afwachten dus maar blijkbaar een nog steeds heel actueel probleem.
wij hebben melding gemaakt bij de Blokker waar we de Aerofryer gekocht hadden. Zonder enige discussie konden we een andere uitzoeken. We hebben gekozen voor de Philips met bijbetaling. Helaas heeft Philips niet de grote maat die Princess maakt maar we zijn er prima tevreden over.
Ik heb volgens mij ook nog de oude versie van de XXL, als we hem gebruiken wordt hij echt gloeiend heet en kunnen we hem niet vastpakken.

Op het fornuis of aanrecht is er genoeg ruimte omheen waardoor de warmte weg zou kunnen gaan maar helaas hij blijft zo heet worden.

Nu zag ik op de site van princess wel dat er bij de stekker een extra stukje is geplaatst zodat hij niet te ver naar de muur gezet kan worden, dit heeft die van mij niet. Vandaar dat ik dus denk dat ik de oude versie heb.

Wat is wijsheid nu te doen?
Ik hoop dat er verder gekeken word ook naar de Wartmann Airfryer WM-930 5XL omdat deze wel heel erg lijkt op de Princess Aerofryer XXL.

Beide leveranciers beweren hun eigen product in de markt te zetten, dit verklaart dan niet waarom beide Airfryers bijna identiek zijn aan elkaar, op de naam en handgreep na, zoals de bijlage laat zien.

Princess vermeld in berichten dat de Princess Aerofryer XXL van hun site is afgehaald omdat deze niet in voorraad zou zijn en dat er een opvolging komt op de Princess Aerofryer XXL ivm met de vele problemen die mensen melden.

Het in Princess hun ogen en door consumentenbond uit gebracht bericht dat er een verbetering is aangebracht, lijkt me flauwekul een afstand dingetje van 3cm terwijl er minimaal 10cm afstand van muren en objecten word geadviseerd, dit is recentelijk weer veranderd naar 30cm. Als Princess zo door gaat met het steeds aanpassen van de ruimte die de Princess Aerofryer XXL schijnbaar nodig heeft om in hun ogen goed te kunnen werken, staan de kopers straks op het balkon of tuin. Handig zo'n Princess Aerofryer XXL.

Op Facebook groepen vermelden leden dat hun machine gewoon vrij stond en toch ook nog kapot gaan. De vele berichten op site's als blokker, bol,com enz enz liegen er ook niet om

Ik denk zelf dat mensen door berichten van Princess zelf op het verkeerde been worden gezet, En mocht er geen problemen zijn zoals de Consumentenbond zelf wel heeft aangegeven en ondervonden. Dat de airfryer test 2017 met de Princess Aerofryer XXL incl verbetering en eventueel mee nemend de Wartmann Airfryer WM-930 5XL opnieuw moeten doen.

Ik bezit nog maar kort ook de Princess Aerofryer XXL en word dagelijks voor snacks, frieten, afbakbroodjes enz enz gebruikt.

Op klachten van kopers komt Princess met het volgende antwoord en kaatst de bal terug naar de consument in plaats van hun verantwoordelijkheid te nemen en hier door dus als een struisvogel gewoon hun kop in het zand steken.



Princess heeft gereageerd - maar met een nietszeggend antwoord: " Inzake de klachten kan ik u informeren dat Princess altijd verantwoordelijkheid neemt voor klachten. Onze customer service afdeling helpt consumenten en indien zich klachten voordoen worden deze opgelost met de betreffende consument. " En, opvallend: "Daarnaast kan ik u informeren zoals eerder aangegeven dat Princess binnenkort een vervangend artikel zal presenteren en Princess het model 182030 XXL al enige tijd niet meer verkoopt. Dit is een commerciële afweging geweest op basis van markt ontwikkelingen en heeft geen relatie met het aantal klachten." Allemaal erg teleurstellend, en weinig hoopgevend voor een snelle klachtenafhandeling zonder gedoe. Voor consumenten die met een kapotte Aerofryer te laten zitten, hebben we een bericht met een advies: Princess biedt nog geen oplossing voor kapotte Aerofryer. Zit je met een Aerofryer die spontaan kapot is gegaan, en Princess lost de klacht niet zonder omhaal op? Laat het ons weten!

Geplaatst door Noëlle van der Weel op Apr 4, 2017.


Dit antwoord zegt weer genoeg, laat mensen maar gewoon eerst hun geld uitgeven, en maar zien hoe lang de Airftyer het blijft doen. In eerste instantie is de verkopende partij aansprakelijk en moet het dus maar oplossen en Princess was verder zijn handen in onschuld.
Beste Consumentenbond,

Na zelf met andere jullie het nodige van info via email te hebben voorzien, de berichten gedeeld te hebben op groepen en verkoop site's

Heb helaas ook ik het droevige nieuws, dat geheel onverwachts, heden middag de Princess Airofryer XXL het leven heeft verlaten, gisteren avond was hij nog gezond en blakend, bakte alles nog lekker bruin, wilde vanmiddag afbak broodjes maken, helaas het mocht niet zo zijn. Fijne grote en mooie airfryer,

Wat nu ? ik heb nog geen idee, zit net 5min in de rouw en diep in shock, ik had hem alle ruimte gegeven en met liefde en zorg met de hand steeds gewassen, en met een zachte doek netjes steeds gedroogd en gepoetst

ik ga je missen

😢


Dank voor jullie reacties! Ik heb er vandaag een aantal doorgestuurd naar Princess met het verzoek om een reactie. Ik houd jullie op de hoogte!

Geplaatst door Noëlle van der Weel op Mrt 2, 2017.
Erg jammer na dat mensen zoveel moeite en ellende hebben ondervonden, het nu van u en de Consumentenbond kant toch erg stil is gebleven. zouden toch graag zien dat er actie werd ondernomen om het groter aan de kaak te stellen en ook verkopers er van te laten doordringen dat dit product gewoon niet deugt.
Tot 2x terug gestuurd naar Wehkamp, zonder problemen retour genomen, en aankoop bedrag gestorneerd.Vond het wel verbijsterend na dat er zoveel klachten waren, Wehkamp de verkoop niet stopte, maar dit was kenmerkend voor meerdere winkels en internet shops.Daarnaast blijf ik het vreemd, hoe Princess zelf met alles omgaat en dus andere de kolen uit het vuur laten halen.

Reageer