Oxxio klantenservice is een ramp

• 7 December 2022
  • 9 reacties
  • 229 Bekeken

Oxxio moet vanaf eind juni 2022 1016 euro terugbetalen dat teveel is betaald voor de energierekening. Ik ben nu al vanaf begin juli bezig het terug te krijgen. Dit is bijna onmogelijk. Steeds weer gebeurt hetzelfde. Ik bel de klantenservice en krijg dan een medewerker die totaal incapabel is. De ene verexcuseert zich omdat haar kleinkind aandacht vraagt waardoor  ze moeilijk kan werken, de andere stottert of is de Nederlandse taal niet machtig. Ik heb al minstens 15 keer gebeld. Steeds weer komt er een belofte dat het geld er binnen 14 dagen zal zijn. Dat gebeurt dan niet. Waarna het ritueel zich herhaalt. Uiteindelijk ben ik gaan vragen om door verbonden te worden naar de financiele afdeling of naar de chef. Maar dit mogen ze uitdrukkelijk niet. Het is om helemaal gek van te worden. Ik ben ten einde raad. Ik vrees dat het een doelbewust strategie van Oxxio is om maar niet uit te hoeven betalen. Maar ik zit er maar mooi mee. Nu is mijn vraag; weet u wat ik zou kunnen doen om een stapje verder te komen en het geld, dat gewoon van mij is, want teveel betaald, terug te krijgen. Met vriendelijke groet Jan Maarten Deurvorst 

9 reacties

15 keer! Ik was al eerder uit mijn vel gesprongen.
Bewijzen dat je via de telefoon moeite hebt gedaan is lastig. Dus zorg voor bewijs. Stuur e-mails en aangetekende brieven of neem de telefoongesprekken op. Zover ik weet moet je dat bij aanvang van het telefoongesprek melden; ook die melding moet je dan opnemen. Als ze dan (mogelijk) opgooien dan weetje zeker dat het tijd wordt voor aangetekende brieven.
Als je consumentenbondlid bent zou ik ook met hen contact opnemen.

Het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat dit "het hele verhaal" is. Sinds wanneer moet je bellen om een te veel betaald voorschot terug te krijgen? Ik neem aan dat er dus een echt verschil van inzicht bestaat en ik denk dat het verstandig is dat TS meer direct advies zoekt bij het oplossen bij iemand die dan ook de inhoud van het verhaal kan beoordelen 

er is geen verschil van inzicht. Dit is het hele verhaal. En ja, ik moet bellen om geld terug te krijgen. Hoe zou ik het anders moeten terugkrijgen. 

Dus u heeft een eindafrekening waar staat dat vorig jaar €1016 teveel voorschot hebt betaald en dat ze dat geld binnen 30 dagen zullen terugstorten op uw girorekening? En dat hebben ze vervolgens niet gedaan?

precies. Klopt helemaal. Maar dat was het begin. Er is ook geen verschil van inzicht. De belofte dat het geld er nu echt zal komen is al veelvuldig gedaan. De eerste keer eind juli. Het gaat allemaal uiterst beleefd. Dat is het probleem niet. Wat wel een probleem is dat de medewerkers die ik te spreken krijgen redelijk geisoleerd werken. E vaak niet geschoold zijn in het handelen van Oxxio. Doorverbinden met de financiële afdeling die er over gaat mogen ze niet. De berichten die naar de financiële afdeling worden gestuurd worden genegeerd. 

Reputatie 6
Badge +4

Ik wil het eigenlijk niet adviseren maar u zou een aantal betalingen kunnen storneren , als dan een incassobureau wordt ingeschakeld kunt u aantonen dat u meer tegoed heeft als schulden.

Moet eerlijk zeggen dat ik voor de 3e of 4e keer bij Oxxio zit (voorheen was wisselen nog weleens interessant) en nooit problemen heb gehad, ook niet in de communicatie.

precies. Klopt helemaal. Maar dat was het begin. Er is ook geen verschil van inzicht. De belofte dat het geld er nu echt zal komen is al veelvuldig gedaan. De eerste keer eind juli. Het gaat allemaal uiterst beleefd. Dat is het probleem niet. 

Wow, ik kan bijna niet geloven dat zoiets in Nederland kan gebeuren maar dan is het recept duidelijk. U stuurt een aangetekende brief met de eis tot betalen en een kopie van de eindafrekening naar Oxxio met een termijn van 14 dagen en als ze dan nog niet hebben betaald kunt u kiezen tussen een incasso of een gang naar de geschillencommissie. Ik maak me sterk dat de Bond niet ergens een voorbeeldbrief op de site heeft staan.

nu, een paar weken later, weer een paar uur bellen met Oxxio achter de rug. OOk een keer met wel een voortvarende medewerktster die tot op het hoogste niveau zou gaan bellen. DAt is haar gelukt. Bleek dat de rekening van de erven was geblokkeerd (behalve voor betalingen dan). Het is echt de bloody limit. Reden was dat ze niet konden vaststellen wie de erven beheerde. Dat ben en was ik. Al heel lang. Ik heb ook verklaring van executele. En van Erfrecht. Zou ik hele zakie moeten opsturen, maar dat gaat niet. Site ligt eruit. Tenminste voor klachten of betalingen. Nu vijf pogingen ondernemen. En maar weer bellen. GA NOOIT NAAR OXXIO. Ik ben er van overtuigd dat dit allemaal bewuste 

Bleek dat de rekening van de erven was geblokkeerd (behalve voor betalingen dan). Het is echt de bloody limit. Reden was dat ze niet konden vaststellen wie de erven beheerde.

Sorry maar ik dacht dat u aangaf dat hierboven “het hele verhaal” stond. Wat is dit dan voor toevoeging?

Reageer