Consumentenbond.nl

Pluim voor snelle hulp witgoedleverancier

Reputatie 7
  • Super betrokken deelnemer
  • 2694 reacties
Gisteren begaf mijn vrieskast het, eerst nog het één en ander geprobeerd maar helaas, de motor is kapot, reparatie kost bijna net zo veel als een nieuwe en bovendien zit ik dan een tijd zonder omdat die motor niet binnen een dag kan worden geleverd. Eerst leek het of hij weer op gang kwam, de juiste lichtjes brandden, je hoorde hem aanslaan en draaien maar de volgende ochtend was hij doodstil en was bijna alles ontdooid op een paar dingen na die tussen wat koelelementen lagen, stom toevallig. Die geredde dingen liggen bij de buurvrouw die nog plaats had in de vriezer. Vanochtend heb ik de firma A gebeld, daar heb ik bijna al mijn witgoed vandaan, net als mijn moeder en een vriendin. Morgen komt er al een andere, ze hadden het eigenlijk te druk maar er kon een gaatje worden gevonden waardoor ik geen week zonder vriezer zit. Pluim voor Arnold Aykens als dat mag.
Ik hoop dat ik ook nog iets terugkrijg van de verzekering waar het de inhoud betreft.
.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6
Met die grotere apparaten, als die aan het einde van hun leven zijn, gaan wij niet naar de milieuwerf maar naar de ijzerboer. Het varieert door de tijd, maar de laatste keer kregen we €20 voor onze oude wasmachine. Je moet er de plek voor hebben, maar in zo'n oude vrieskast kan je een heel jaar oud ijzer opsparen en dan in een keer wegbrengen en een leuk bedragje vangen. Ik bedoel dan niet blikjes en flesdoppen, maar dingen als oude pannen, bestek, schroeven, stroomdraad, lamparmaturen etc.
Reputatie 7
@Jan, je moet er inderdaad plek voor hebben, hij is bijna 190 hoog met een inhoud van 220 liter, mijn appartement is 75 m2, mijn balkon 2x2 meter en daar staat al een behoorlijk rek voor groenten en fruit, een tafeltje, een plantenstandaard en drie klapstoelen. Ik zie me niet met twee van die kolossen in huis zitten, hij wordt netjes meegenomen. Ik heb ook weinig ijzer-afval, een pan die ik op mijn kookplaat niet meer kan gebruiken kan naar de boot, daar is gas. Dubbel keukengerei en bestek gaat daar ook naartoe, ook een manier van recyclen. Schroeven en stroomdraad worden hergebruikt indien mogelijk. Ik zou 20 jaar nodig hebben om het ding vol oud ijzer te krijgen. Mijn erfgenamen zullen er niet blij van worden.
Nog nooit kwam het idee bij mij op om voor oud ijzer geld te "vangen".

Ik geef het altijd gratis weg en ben dan heel blij dat ik er vanaf ben.
Reputatie 7
Badge +6
Ik kan me vergissen , maar volgens mij hoort een oude koelkast of vriezer niet in het oud ijzer terecht te komen Jan. Dit in verband met het koelmiddel , dat afgetapt en apart afgevoerd moet worden . Een ijzerboer zal die moeite niet doen lijkt me . Een oude wasmaschine zal geen probleem zijn neem ik aan.
Reputatie 6
Badge +6
@MrsJones Ik wil je erfgenamen dat niet aandoen ha ha. Je zei ook "kast", 1,90 m hoog, inderdaad groot ding. Maar als het zo groot is brengen wij het ook direct naar de oud ijzerboer. De milieuwerf van onze gemeente brengt er ook al zijn oud ijzer in grote containers naar toe inclusief alle witgoed. De wet schrijft voor wat er met het koelwater moet gebeuren. Dat wordt daar allemaal keurig volgens het boekje gedaan. Ik zou niet weten welk ander bedrijf dat doet. De prijs variëert, oud ijzer van particulieren (veel gemengd spul) was eens 19 cent per kilo, midden in de crises 14 cent, nu stijgt het weer. Dikwijls staan particulieren in de rij daar om hun afval ijzer te brengen, zo druk is het. En we zijn maar een kleinere gemeente. In de grote stad hebben ze een veel grotere werf. Als je pallethout stookt, daar komen een hele zooi spijkers van af. Een winterperiode stoken is al gauw 100 kilo aan spijkers. Leuk centje toch, en het gaat in de recycling. Ze maken er weer auto's of koelkasten van of zo.
Reputatie 7
Nou, dan kunnen ze beginnen om van de oude een deel van een auto te maken, een dak gaat er wel uit denk ik. De nieuwe was keurig op tijd, hij hoeft ook niet eerst 24 uur te staan, twee uur zeiden ze. Arnold, nogmaals bedankt voor de snelle service. Die twee uurtjes zitten er al op. Deze heeft gelukkig de display aan de buitenkant. Straks even mijn geredde spullen halen bij de buurvrouw.

Reageer