Consumentenbond.nl

Prijzen Praxis veel hoger dan bij andere bouwmarkten

• 3 april 2018
  • 7 reacties
  • 1299 Bekeken

Afgelopen weekend heb ik gebruik gemaakt van de 25% kortingsbon van Praxis, voor de aanschaf van Alabastine Muurglad 10 liter. Online had ik alvast het product opgezocht, zodat ik in de winkel niet meer lang hoefde te zoeken. Wat me opviel: bij Praxis ligt de prijs van dit product veel hoger dan bij voorbeeld Karwei en Gamma. Praxis: €56,99 ; Karwei: €46,19 Gamma: €44,99. Ik vind dat een groot verschil. Iets anders dat opvalt: als ik via het zoekvenster bij Praxis het product zoek, verschijnt het in de zoeklijst met de prijs €42,74 en als ik op dat product klik, verschijnt de eerdergenoemde prijs van €56,99. Bij andere producten gebeurt dit ook: een lagere prijs in de zoeklijst dan in werkelijkheid. Is iemand dit eerder tegengekomen? En worden de prijzen misschien verhoogd als er een kortingsactie is?

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Daar zijn in het verleden inderdaad ook bij andere ketens wel eens meldingen van geweest . Het punt is : wat is de normale prijs ? Dat wordt vaak de adviesprijs genoemd en is meestal de hoogste prijs die gezien wordt. Daar wordt dan de korting op berekend. Maar het gebeurt ook dat de zgn normale prijs nog hoger gemaakt is en daar de korting op gebaseerd is. Dat is eigenlijk de boel belazeren . Die lagere prijs in de zoeklijst zit de korting in verwerkt neem ik aan.
Reputatie 7
Badge +4
De prijzen kunnen ook per week wisselen. Ik meen dat Karwei en Praxis tot hetzelfde concern behoren. Wat de ene week bij de ene in de aanbieding is komt vaak een week later bij de andere in de aanbieding.
Niettemin, wanneer u 25% korting heeft ontvangen bent u toch het goedkoopst uit, dus alle reden om tevreden te zijn lijkt mij en lekker te gaan klussen. ☺
De meeste bouwmarkten zijn echt absurd duur en hebben aanbiedingen en kortingen met een bijsluiter waar je helemaal niet goed van wordt. Gelukkig zit hier een Hornbach waar het door jou genoemde product nog goedkoper is zonder kortingsactie. Praxis/Gamma/Karwei, voor mij hoeft het niet. Deze bouwmarkten vragen de hoofdprijs en doen massaal aan misleiding door onduidelijke voorwaarden op acties. Dus die folders gaan direct het oud papier in.
Reputatie 7
Badge +4
De meeste bouwmarkten zijn echt absurd duur en hebben aanbiedingen en kortingen met een bijsluiter waar je helemaal niet goed van wordt. Gelukkig zit hier een Hornbach waar het door jou genoemde product nog goedkoper is zonder kortingsactie. Praxis/Gamma/Karwei, voor mij hoeft het niet. Deze bouwmarkten vragen de hoofdprijs en doen massaal aan misleiding door onduidelijke voorwaarden op acties. Dus die folders gaan direct het oud papier in.
wel een pittige uitspraak, kun je dit onderbouwen zodat we zelf ook de conclusie kunnen trekken dat we niet bij de meeste bouwmarkten meer moeten aankloppen?
Ik denk dat het hier genoeg voorbeelden voor te vinden zijn die een forumlid met voldoende vrije tijd zo kan vinden (en dat ben ik dus niet) 😉 Maar het genoemde product hier is daar zo'n voorbeeld van. Deze is zonder korting bij de Hornbach goedkoper dan met korting bij genoemde bouwmarkt. Denk ook aan de verkoop van spijkers, schroeven, bouten en moeren los. Dat scheelt zo enorm veel geld dan de voorverpakte versies bij andere zogenaamd goedkope bouwmarkten. Die spullen zijn daar van binnen waarschijnlijk voorzien van een heel duur edelmetaal want anders zijn die belachelijke prijzen daar niet te verklaren. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Reputatie 7
Badge +6
De ' gewone ' prijzen van de diverse ketens ontlopen elkaar niet zo heel veel , Hornbach uitgezonderd . Wij hebben een Formido die elke week wel een kortingsactie heeft . Vaak op een artikel naar keuze. Met een beetje uitkienen hoef ik bijna nooit de volle prijs te betalen . Helaas gaat deze keten verdwijnen en is niet bekend of het onder een andere naam doorgaat.
Reputatie 7
Badge +4
fred, da’s wel heel makkelijk, een boute uitspraak doen en dan verwachten dat iemand anders wel met de onderbouwing komt.

Reageer