Consumentenbond.nl
Vraag

Retourrecht bij aankoop matras

• 31 augustus 2019
  • 8 reacties
  • 697 Bekeken

een nieuw boxspring gekocht bij beddenbriljant nu is het matras veel ste hard
op de website van hun staat dat ik het niet kan omruilen omdat ik er 1 nacht op heb geslapen
wat zijn mijn rechten?

8 reacties

Sorry maar ruilen is geen recht behalve wat de leverancier met u afspreekt. Als er in de voorwaarden staat dat u mag ruilen dan moeten ze ruilen, als er staat dat u mag ruilen maar niet als de matras beslapen is dan is dat de regel. U kunt natuurlijk altijd proberen een beroep te doen op coulance, vragen staat immers vrij. Probeer uit te leggen waarom het mis gegaan is hoe fijn het zou zijn als ze je zouden kunnen helpen.
Reputatie 5
Badge +5
Op onderbroeken, tandenborstels en matrassen zit meestal geen recht om ze retour te doen.
Dat is wel zo fris.
In sommige winkels kun je wel het showroom exemplaar een nachtje proberen.
Dat is dan weer het voordeel van een echte winkel.
Badge +8
Hi @Gebruiker1567244462, wellicht is de informatie op deze pagina van onze website ook nog interessant voor je? Succes!
Reputatie 2
Badge +2
De gegeven antwoorden hebben betrekking, zo lijkt het, op de situatie waarin de aankoop niet online gedaan is.
Bij online aankopen bestaat het fenomeen herroepingsrecht. Dat zou gewoon van toepassing kunnen zijn.
Reputatie 7
Als vooraf duidelijk was dat een matras waarop geslapen is niet mag worden omgeruild zal het lastig worden. Kan er geen zachte topper op? Is ook erg makkelijk bij het verschonen van het bed.
Badge +8

Ha @Gebruiker1567244462, ik ben toch benieuwd of het je ondertussen gelukt is om het matras te retourneren.  Mocht er een reactie bij staan die jou het meest geholpen heeft, zou je deze dan kunnen aanvinken als ‘Beste antwoord’? Zo help je anderen met een vergelijkbare vraag met een antwoord vinden. Dank! :thumbsup:

Ondertussen veel contact gehad met bol. Com waar wij het bed in eerste instantie hebben gekocht zij zijn voor ons aan het onderhandelen geweest, gelukkig zijn de matrassen nu wel omgeruild voor andere, dus hier een tevreden klant 

Badge +8

Goed om te lezen @Gebruiker1567244462

Reageer