Beantwoord

Robotmaaier Central Park cp1000: mulchfunctie

• 31 May 2021
  • 8 reacties
  • 604 Bekeken

Goedemorgen,

ik wil graag Robotgrasmaaier aanschaffen en informeer hiervoor de consumentenbond site.
Hier komt als beste koop de Central Park Robotmaaier cp1000 naar voren van de Praxis.
Mijn voorkeur is dat de Robotmaaier de functie Mulchfunctie heeft. De consumentenbond geeft aan dat dit optioneel is bij dit type robotmaaier. Echter heb ik zojuist een medewerker van Praxis gesproken en deze zegt dus dat deze vereiste Mulchfunctie er NIET op zit!
Voordat ik de maaier aanschaf wil ik graag weten, WEL/NIET (optioneel) erop? 

Wie oh wie kan mij antwoord geven op mijn vraag?

Met vriendelijke groet,

A.Treurniet

icon

Beste antwoord door Bart Lucassen 2 June 2021, 06:54

Hoi @A. Treurniet,

Het is inderdaad zo dat robotmaaiers altijd mulchen, dus ook deze. Robotmaaiers hebben geen grasopvangbak, dus ze laten altijd het maaisel op het gazon liggen. Maar als je hem vaak genoeg laat maaien heb je daar geen last van, en het is ook heel goed voor je gazon.

Voor de volledigheid: We geven de mogelijkheid tot mulchen sinds kort op een andere manier weer in de vergelijker, vooral om beter om te gaan met normale grasmaaiers waarbij je een los mulchinghulpstuk moet kopen. Dat doen we nu zoals hieronder. Als mulching optioneel is, is de onderste regel geen vinkje maar een kruis:

Voor robotmaaiers is dit dus niet echt aan de orde, maar ze staan in dezelfde vergelijker als normale grasmaaiers, dus vandaar dat het zo staat.

Bekijk origineel

8 reacties

Mulcht een robotmaaier niet per definitie? Ik heb een robotmaaier nog nooit het maaisel in de kliko zien gooien, maar mischien is dat te simpel gedacht.
Pas wel op voor de egels. Robotmaaiers zijn killers. Maai alleen overdag. Lees dit: https://www.egelwerkgroep.com/post/robotmaaiers-gevaar-voor-egels

Beste Harrie, dank voor uw reactie. Wij zullen de grasmaaier alleen onder toezicht gebruiken. 
Het gaat hier om een klein gazonnetje☺️

met vriendelijke groet,

Aura 

Reputatie 7
Badge +4

bij mulchen lijkt het te gaan om klein versnipperen van gras, dus wachten tot het gras 10 cm te hoog is en dan gaan maaien werkt niet. Je moet zorgen voor kleine stukjes maaisel en dat betekent dus 2-3 keer per week maaien, dan gaat het vanzelf goed. En dat kan elke robotmaaier als je 'm afstemt op het oppervlak van je grasmat.

Bedankt voor uw reactie. Hier kan ik wat mee✅👍🏽

groetjes Aura

Hoi @A. Treurniet,

Het is inderdaad zo dat robotmaaiers altijd mulchen, dus ook deze. Robotmaaiers hebben geen grasopvangbak, dus ze laten altijd het maaisel op het gazon liggen. Maar als je hem vaak genoeg laat maaien heb je daar geen last van, en het is ook heel goed voor je gazon.

Voor de volledigheid: We geven de mogelijkheid tot mulchen sinds kort op een andere manier weer in de vergelijker, vooral om beter om te gaan met normale grasmaaiers waarbij je een los mulchinghulpstuk moet kopen. Dat doen we nu zoals hieronder. Als mulching optioneel is, is de onderste regel geen vinkje maar een kruis:

Voor robotmaaiers is dit dus niet echt aan de orde, maar ze staan in dezelfde vergelijker als normale grasmaaiers, dus vandaar dat het zo staat.

Beste Bart, dank voor je antwoord. Tis mij nu duidelijk✅
Topic kan wat mij betreft gesloten worden. 

grt Aura

Badge

Goedemiddag, wat ik ook erg belangrijk vind is dat de robot objecten “herkent”. Heeft deze robot ook een vorm van detectie waardoor hij bijvoorbeeld niet tegen bepaalde zaken aanbotst. We hebben wat zaken op en bij het gras staan waar je onmogelijk kabel omheen kunt leggen, zoals een schommel. Daarbij. Hoe gaat deze robot te werk? Random baantjes over het gras of heeft deze een plan zoals bij de Bosch maaiers het geval is. De informatie is wat summier. Hoe breed of smal is de minimale doorgang en of kan hij een draai maken? Misschien anders een link waar al deze informatie staat? Op de site van Praxis word je ook niet veel wijzer. 

Reputatie 7
Badge +4

normaal gesproken heeft een robotmaaier botsdetectie, dus als ie ergens tegenaan rijdt stopt ie en gaat ie wat anders doen. er is ook een experiment robot met camera’s, de toadi

Reageer