Schadelijke PFAS in bakpapier?

• 3 mei 2021
  • 3 reacties
  • 66 Bekeken

Onlangs las ik een artikel in het AD over de aanwezigheid van de schadelijke stof PFAS in bakpapier:

https://www.ad.nl/koken-en-eten/dit-is-waarom-je-moet-oppassen-met-het-gebruik-van-bakpapier~a0ddd4f5/

Bakpapier is een super-uitvinding die mijn keukenleven een stuk makkelijker maakt. Ik gebruik meerdere keren per week een vel. Bijna te goed om waar te zijn. En misschien is het dat ook?

Ik ben benieuwd of er iemand is die hier meer van weet. Misschien is dit ook iets voor de Consumentenbond om onderzoek naar te doen.

3 reacties

Hier op de verpakking staat, dat er milieu vriendelijke siliconen op zit.:thinking:

Hier op de verpakking staat, dat er milieu vriendelijke siliconen op zit.:thinking:

Dat moeten dat die “biologisch afbreekbare” siliconen uit dat krantenartikel zijn. En ik maar denken dat op siliconen gebaseerd leven alleen in Startrek voorkomt.

Dat moeten dat die “biologisch afbreekbare” siliconen uit dat krantenartikel zijn. En ik maar denken dat op siliconen gebaseerd leven alleen in Startrek voorkomt.

Ik denk dat je dan deze quote uit het artikel  bedoelt?

Ook deze siliconen zijn gemaakt uit zand en aldus volledig biologisch afbreekbaar.

Met name de ‘aldus’. Ik moest ook even fronsen: Ik hoop dat de CPU van mijn PC niet ineens biologisch is afgebroken...

Ik vraag me af of die journalisten überhaupt weten waar ze over schrijven

Reageer