Consumentenbond.nl

Slaapbank

• 10 april 2016
  • 7 reacties
  • 11498 Bekeken

Ben op zoek naar een goede slaapbank, kan reacties van ervaringsdeskundigen goed gebruiken. Wie o wie

7 reacties

Hallo allemaal,

Het is misschien wat laat maar ik zou graag toch nog mijn mening over dit onderwerp willen delen/ bevestigen.

Ik was laatst weer opzoek naar een nieuwe goede slaapbank, waarbij ik naar lang zoeken en testen ben uitgekomen bij het merk Karup. Dit merk wordt verkocht bij o.a. Otto en Neckerman maar ik heb de mijne bij Karupstore* gekocht, omdat zij ook een showroom hebben.

Het leuke van Karup slaapbanken is dat er super veel hippe modellen zijn in tig kleuren en stoffen😎
Het frame is van hout en heel stevig met een los matras, welke je dus makkelijk kunt vervangen bij vlekken en slijtage. Ook kun je kiezen uit verschillende vullingen voor het matras, voor nog meer comfort.

Ik gebruik mijn slaapbank dagelijks om op te zitten en soms voor mijn logees, die overigens altijd erg goed hebben geslapen bij mij op de bank 😆

Echt top!

*Commerciële link verwijderd door beheerder.
Beste allemaal

Zelf heb ik goede ervaring met een echte speciaalzaak in slaapbanken en bedkasten. In hun showroom hebben zij zeer veel verschillende slaapbanken en bedkasten waar ze zeer goede uitleg over kunnen geven. Vond het echt zeer goede kwaliteit niet t vergelijken met Ikea of Leenbakker en ook gratis bezorgd Gevonden via slaapbanken.nl
Hallo @silex,

De slaapbank Funk is van het merk Karup, net als het overgrote deel van de collectie van slaapbankgigant.nl. De merknamen staan er inderdaad niet bij maar als je op google zoekt naar karup sofas zie je dat alle modellen te koop zijn bij slaapbankgigant.

[CommerciËle link door beheerder verwijderd]
Reputatie 3
Badge +4
Dank je, @Isabella83. Slaapbankgigant heeft zo te zien mooie en functionele slaapbanken. De Karup kon ik daar niet tussen vinden, ook niet met de zoekfunctie. Jammer, want dan kon ik je vragen of die bank goed en lekker slaapt. Dat is voor mij nu toch wel het belangrijkste. De Funk slaapbank vind ik er wel mooi en praktisch uitzien. De matrassen van de vouwbedden die daar te koop zijn zien er in ieder geval comfortabeler uit dan die van mijn opklapbare logeerbedden.
Ik heb laatst mijn slaapbank gekocht op internet, voorheen had ik er ÉÉn van Ikea maar die was versleten. Het viel mij op dat er op internet weinig informatie te vinden is over wat nu een goede slaapbank is en waar je op moet letten.

Hier mijn bevindingen:

Buiten dat het gebruikte materiaal van het frame stevig moet zijn...

Zijn er in principe twee soorten banken, de slaapbanken met binnenvering of met schuim matras, waarbij de banken met binnenvering over het algemeen het meeste comfort bieden maar ook gelijk het duurst zijn. ÉÉn van de betere merken is dan in mijn ogen Innovation, innostore.nl maar dat was jammer genoeg iets boven mijn budget.

Ik heb er ÉÉn aangeschaft met een schuim matras, ook hier zitten aardige verschillen in. De schuim banken worden meestal gemaakt van SG schuim wat varieert van SG10 tm SG40 waarbij 40 het stevigst aanvoelt. Daarbij zijn er ook banken met een SG matras die is afgedekt met een vulling (wolmix in mijn geval), dit zorgt voor meer comfort en betere ventilatie. Mijn bank is van het merk Karup en heb ik gekocht bij slaapbankgigant.nl leuke hippe modellen die betaalbaar zijn en ook lekker liggen/zitten.

Ze verkopen daar trouwens ook vouwbedden! @bruinehol

[commerciËle links door beheerder verwijderd]
Hebben jullie al iets gevonden?

Wij zijn nl ook opzoek naar een goed opklapbed.
Reputatie 3
Badge +4
Ben ook op zoek naar een slaapbank, dus hopelijk zijn er nog mensen die een goede kunnen aanbevelen.

Ik zelf heb twee opklapbare logeerbedden van Leen Bakker een aantal jaren geleden gekocht. Hoewel er een zacht laagje matras is, blijkt het uiteindelijk toch vrij hard te zijn om op te slapen. Meestal leg ik nog een dekbed over de matras, om het wat zachter te maken.

Reageer