Consumentenbond.nl

Slechte ervaring bij Fonteyn Outdoor Living Mall

• 3 april 2017
  • 14 reacties
  • 16742 Bekeken

Recent ruim twee en een half uur in de auto gezeten om de grootste collectie tuinhuizen van Europa te zien. Wat we te zien kregen was een lege ruimte. Of eigenlijk ÉÉn grote bouwput. Als je je er over beklaagd dat je van de andere kant van Nederland bent gekomen om zo'n beetje niks te kunnen bekijken, dan krijg je binnen een kwartier van drie verschillende Fonteyn mensen te horen "Ja, maar we hebben brand gehad...". Wat heb ik daarmee te maken? Als ik dan opmerk dat je dat binnen drie minuten op je website had kunnen zetten (en dat je dus nu even veel minder te tonen hebt dan normaal/straks), dan krijg je ijskoud te horen "Dat hadden we ook, maar we hebben het er weer vanaf gehaald, want er kwamen nog maar zo'n 30% van de bezoekers". Dus Fonteyn laat dus willens en wetens mensen voor de kat z'n viool heel Nederland doorkruisen (als ze maar eenmaal binnen zijn). Als je je dan over de teleurstelling heengezet hebt en je wilt alsnog een tuinhuis, een loungeset en misschien wel een buitenkeuken kopen, dan komen ze 'ter compensatie voor het ongemak' ineens met niet mis te verstane bezorgkosten op de proppen. Dit terwijl andere, concurrerende bedrijven, het voor dezelfde prijs of veel minder gratis thuisbezorgen. (Wat nou, "Vraag uw korting aan" op hun website? Ook al zo'n lokkertje om maar met je in contact te zijn. Je krijgt gewoon niks. Behalve extra kosten dan.) Mijn advies: mocht je desondanks toch nog willen gaan kijken, laat je dan door de gladde, welgetrainde verkopers- o pardon, "adviseurs" - niets aansmeren en kijk thuis, als je iets hebt uitgezocht, eerst nog eens op je gemak op internet wat anderen er voor vragen. Het heeft mij heel veel geld bespaard.

P.S. Deze reactie had ik eerst op TrustPilot gezet naast veel meer gelijksoortige meldingen. Deze zijn allemaal door Fonteyn gerapporteerd als ongeldig (omdat we er niet gekocht hebben). Bij Fonteyn mag je alleen klagen als je er ondanks je ontevredenheid toch koopt. En... al die gerapporteerde ervaringen verdwijnen toch vanzelf weer na 7 dagen als de ontevreden klant (in spÉ) verder niet reageert. Ja, zo kan ik ook een goede rating bij TrustPilot krijgen.

14 reacties

Heb bij Fonteyn een kas besteld. Deze zou afgelopen dinsdag worden geleverd. Via mijnbezorgtijd.nl bleek echter al vroeg dat dit niet ging gebeuren. Contact gezocht met Fonteyn, waar niemand kon vertellen waarom de kas niet werd geleverd. Zou vervolgens worden teruggebeld, maar dit gebeurde niet. Zo heb ik die dag meerdere keren gebeld en werd ik geen enkele keer teruggebeld. Uiteindelijk een afspraak weten te maken met de "baas" en deze gaf aan het vervelend te vinden en beloofde mij de kas vandaag te leveren en de transportkosten te retourneren. Echter blijkt nu, dat ook vandaag de kas niet wordt geleverd, maar morgen. Zo kost het mij dus 3 vrije dagen. Of ik de transportkosten retour ga krijgen blijft ook maar de vraag, omdat enig googlen naar Fonteyn laat zien dat veel mensen een slechte ervaring hebben met Fonteyn. Spullen die niet worden geleverd of veel later; geld dat niet terug wordt overgemaakt; niet worden teruggebeld; verkeerde spullen enz. Helaas heb ik dit niet gezien voordat ik ging bestellen, anders zou ik dit niet hebben gedaan. Ongelooflijk slechte service en dit is al een tijd aan de gang. Dat zo'n bedrijf daarmee door kan blijven gaan.
Ik hoop dat de kas morgen in een goede staat wordt geleverd, het beloofde geld wordt geretourneerd en daarmee van Fonteyn af ben.
Reputatie 7
Badge +7
Vervelend om te horen zeg. Indien het morgen weer misgaat zou je je klacht ook op Klachtenkompas kunnen zetten. Fonteyn is actief, dus wellicht dat dat zorgt voor wat meer schot in de zaak. Laat je ons nog weten hoe het afloopt?
Reputatie 7
Was die brand niet twee jaar geleden of was het toevallig een nieuwe brand? De verzekering dekt de schade 👻 .
Reputatie 7
Badge +7
Is je kas inmiddels geleverd en het bedrag teruggestort @J. van Cappellen?
In april een blokhut gekocht daar en word netjes optijd bezorg .dus ik ging hem opbouwen al gauw bleek er veel planken erg krom tezijn .ik dacht mischien trek het nog wel recht . Toen die eenmaal klaar was (volgens de bouwtekenging )
Was die heel erg onstabiel en moes er extra palen komen om hem rechtop tehouden .je kon hem ruim meter heen en weer duwen .ook de krome hout bleef zo en zaten er grote kieren in en stond vooral schreef totaal niet waterpas.na paar keer bellen werd er elke keer gezegt je word trug gebelt never nooit doen ze dat .wel via de mail en zeggen ze elke keer ander smoesjes.ma het licht aan alles en iedereen behalfe aan hun .dus ben ik daar heen gegaan om verhaal tehalen ik wou me geld trug of een andre model die wel stevig is en niet krom is .ma nee hoor geld krijg je ook niet trug .ze zouden nieuw planken geven en nieuw dak en o ja ook nog extra palen omdat het niet stabiel is . Na lange tijd wachten zouden ze het 17.718 komen brengen eenmaal thuis was er niks bezorg .weer bellen en mailen en word er gezegt kom goed en weer niet dus ma weer gemailt en weer geen antwoord .ik ga na de rechtbank en ga alle kosten op hun verhalen ook omdat ze afspraken maken en niet na komen .mensen koop hier nooit wat .want eemaal geld binnen is heb je pech .het is rommel en hun zijn oplichters

Leugenaar en bedriegers nooit meer, als het kon gaf ik ze -5 sterren.

Wel mensen laten betalen en gemaakte afspraken niet nakomen.

Hetzelfde hier niemand kan vertellen waar mijn tuinhuisjes is heel vreemd!?!?

Ze verzinnen niet eens een smoesje maar negeren je gewoon als je gedeelte betaald hebt!

In Oktober 2019 hebben wij een kunststof schuur gekocht bij Fonteyn Outdoor Living te Uddel. Een paar dagen na de aankoop hebben wij het pakket uitgepakt en gecontroleerd en er bleken 3 onderdelen van de schuur niet goed te zijn, verbogen, beschadigd. Wij hebben uiteraard direct contact opgenomen met Fonteyn en de beschadigde onderdelen zouden worden nagestuurd.
Eén van deze onderdelen werd inderdaad na een paar weken thuis afgeleverd, maar op de twee andere onderdelen, de deuren van de schuur, wachten we nu al bijna 8 maanden ! Eens in de zoveel tijd nemen we weer eens contact op met Fonteyn, ófwel via mail, ófwel door erheen te gaan, maar de deuren zijn nog altijd niet geleverd. Zij houden ons niet actief op de hoogte van de voortgang, we moeten er steeds zelf achteraan. Als ik hun was zou ik gewoon een andere doos opentrekken en dan zelf maar op die deuren wachten, maar daar zijn ze nog niet opgekomen, ik heb ze dat idee zelf wel net aan de hand gedaan, dus ik ben benieuwd of en hoe ze daarop reageren.
We zijn ons natuurlijk bewust van de Corona-problemen, maar dit speelt al veel langer dan de Coronacrisis duurt.
We worden onderhand echt wanhopig..We zouden onze schuur graag in gebruik gaan nemen.

Als je email krijgt en ze vragen je te betalen en Simon belt jouw dan ben de KLOS!

Dank voor de tip, maar we hebben helaas bij de aanschaf alles al betaald.

Ze bellen nooit terug heb hun 5-6 keer gebeld altijd met smoesje je terug te bellen.

Als je slechte reviews neerzet op Trustpilot reageren ze binnen uren???

* en leugenaars!

*[Aangepast door beheerder i.v.m. onwelvoeglijk taalgebruik]

Spa gekocht , na aanbetaling telefonisch contact met hun gehad over de vewachte levering. Toen kwam de ellende.

Telefonistes brutaal en onredelijk. Ze konden niet zeggen wannneer het geleverd werd belden nooit terug en na veel gebel en ophef van ons kon er ineens direct een datum gepland worden.

Restbetaling moesten ze 14 dagen voor levering op rekening hebben , wij moesten zelf checken of het bedrag bij hun op rekening stond (na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan)Toen een datum afgesproken , zodat wij dan vrij konden nemen van ons werk. 4 dagen voor die datum berichtje van UPS om 16.00 uur dat het de volgende dag geleverd word. Wij direct bellen (poos in de wacht) een erg brutale telefoniste aan de lijn die niets voor ons kon betekenen (inzage in haar computer kon niet ,die was erg traag en verder deed ze geen moeite)  ze wenste ons heel veel plezier met ons spa (zei zei heel sarcastisch) en verbrak de verbinding.   De ontvangst was fijn bij de fonteyn , maar als de order is betaald heeft dit bedrijf in alles gefaald.

SLECHT

Ze plannen een datum in en dan komen ze gewoon niet terwijl mensen vrij hebben gevraagd van hun werk!!!

Ik snap echt niet dat deze bedrijf nog bestaat.

Daarom zijn een keertje in de fik gegaan, misschien gezet of anders is het straf van boven af!

9 juni slechte review geplaatst over levering spa (J.T)    De spa kwam wel op de afgesproken datum maar slechts een drijvertjje die erbij hoort van 200 gram kwam met UPS . Verhaal van de telefonistes nemen wij niet terug want die hadden duidelijkheid moeten geven (nu 2 verlofdagen weg)

De verkoper die ons destijds hielp was goed en vriendelijk en wist niet dat dit allemaal gaande was.Hij nam direct contact met ons op.En heeft het nu goed afgehandeld.Tip voor potentiële kopers. Neem gewoon rechtstreeks contact met de verkoper als u iets wilt weten over uw bestelling.Dan wordt u vriendelijk en correct behandelt.

De voorgeschiedenis is al niet om naar huis te schrijven qua service. Maar die lat ik nu rusten. 7 en 8 mei een kapschuur laten plaatsen. Blijkt dat niet alle onderdelen erbij geleverd waren, maar ook dat de deur scheluw trekt. Gelukkig had de monteur nog enkele delen bij zich. Onmiddellijk gemeld telefonisch en na verzoek per e-mail dat er enkele tekorten waren. Na enkele telefoontjes en boze e-mails een kort contact. Wij zoeken het uit. Daarna radiostilte. Weer bellen en e-mailen. Geen reacties. Uiteindelijk na 4 weken weer eens contact na het uiten van dreigementen zoals advocaat inzetten. Wij zoeken het uit en u krijgt bericht. Weer radiostilte. De smoesjes van ziek zijn tot en met niet aanwezig ken ik al allemaal, ook wij zoeken het het verder uit en u hoort van ons. Nou néé, je hoort nooit meer wat van ze. Al diverse personeelsleden gesproken met helaas hetzelfde eindresultaat. Mijn e-mail worden ook steeds bozer van aard: nadat men daar iets heeft gekocht staat u er alleen voor, het personeel heeft lak aan de klant, lezen geen mails en doen niets om de problemen op te lossen.

Ik ben boos zeer boos en dat is voor mij niet goed. Ik zal doorgaan totdat zij actie ondernemen  en de problemen oplossen.

Reageer