Slechte ervaring bij Fonteyn Outdoor Living Mall
P.S. Deze reactie had ik eerst op TrustPilot gezet naast veel meer gelijksoortige meldingen. Deze zijn allemaal door Fonteyn gerapporteerd als ongeldig (omdat we er niet gekocht hebben). Bij Fonteyn mag je alleen klagen als je er ondanks je ontevredenheid toch koopt. En... al die gerapporteerde ervaringen verdwijnen toch vanzelf weer na 7 dagen als de ontevreden klant (in spÉ) verder niet reageert. Ja, zo kan ik ook een goede rating bij TrustPilot krijgen.
Mijn advies: koop nooit bij Fonteyn!
Eind juli '20 bestelde ik hier een huisje. Ondanks telefonische toezegging vooraf en complete aanbetaling was het huisje, toen de geplande leverdatum in zicht kwam, ineens niet meer voor mij beschikbaar. Ik kreeg een alternatief gepresenteerd, dat na verloop van tijd er ook niet was. Het 3e huisje, waarvoor Fonteyn in eerste instantie nog een bijbetaling durfde te vragen (want hé, het is wel duurder), werd niet geleverd op de dag dat het zou worden bezorgd. Dat ondanks twee aankondigingen per e-mail en een track&trace-scherm. Ik stond voor niets klaar op mijn vrij genomen dag, samen met een vriend. Ik moest zelf bellen met hun logistieke partner om erachter te komen dat voor mij geen levering was aangeboden door Fonteyn.
Op een klachtenbrief wordt helemaal niet gereageerd. Ze laten je maar lullen...
Bij het eenmaal geleverde huisje werd, ondanks dat dat wel zo zou moeten zijn, geen EPDM-lijm geleverd. Dat heb ik alsnog zelf moeten kopen en zal worden terugbetaald; ik houd mijn hart vast. Zojuist net een bericht gekregen dat er weer een huisje zal worden geleverd; je blijft lachen met Fonteyn tenzij je er klant bent.
Zoek je heil aub elders!!!
Ik sluit me hier helemaal bij aan.
In december 2019 een luxe binnensauna gekocht Marriot 200. De plaatsing/montage was dramatisch. De kachel was beschadigd, niets paste, niets was afgemaakt en alle systemen gaven storing of werkten niet. Mailen en bellen naar Fonteyn, maar geen actie vanuit hun kant. Pas na dreiging met openbaarheid kwam het tot een afspraak. Er is tot 4 keer een afspraak met een monteur gemaakt:
1e keer: Monteur niet gekomen en geen bericht van verhindering gegeven.
2e keer: Monteur kwam, maar wist niet wat hij moest doen, had geen vervangende onderdelen mee. Kon 2 dingen herstellen en rest bleef liggen.
3e keer: Monteur niet gekomen en geen bericht van verhindering gegeven.
4e keer: Monteur stond op adres in andere plaats, wist niet wat hij moest doen en had niet de benodigde onderdelen mee.
Bij bellen naar Fonteyn krijg je steeds dezelfde medewerker (of een nieuwe omdat de vorige ontslagen was wegens niet goed functioneren). Na ruim 7 maanden en nog steeds een niet deugdelijke sauna gevraagd naar een leidinggevende en die wil niet aan de telefoon komen. Vervolgens hoor je helemaal niets van Fonteyn.
Wij zijn ZEER ONTEVREDEN! Wat een schandalige service.
Fonteyn in één woord: VERSCHRIKKELIJK
Wat een verschrikkelijk bedrijf...wij kochten een jacuzzi voor 5 personen van 6000 euro, dus niet de goedkoopste. De levering was ok, maar:
- men beloofde een andere deksel in de juiste kleur, nooit gekregen.
- Wij melden een storing: de jacuzzi lekt als je er met 2 of meer ingaat, men vindt dat normaal!??
- er is een lampje stuk en daar wordt ook niet op gereageerd.
Mensen: koop niets bij Fonteyn, dit zijn *. Het is niet te geloven dat zij nog zaken mogen doen.
*[Reactie gemodereerd door beheerder]
De voorgeschiedenis is al niet om naar huis te schrijven qua service. Maar die lat ik nu rusten. 7 en 8 mei een kapschuur laten plaatsen. Blijkt dat niet alle onderdelen erbij geleverd waren, maar ook dat de deur scheluw trekt. Gelukkig had de monteur nog enkele delen bij zich. Onmiddellijk gemeld telefonisch en na verzoek per e-mail dat er enkele tekorten waren. Na enkele telefoontjes en boze e-mails een kort contact. Wij zoeken het uit. Daarna radiostilte. Weer bellen en e-mailen. Geen reacties. Uiteindelijk na 4 weken weer eens contact na het uiten van dreigementen zoals advocaat inzetten. Wij zoeken het uit en u krijgt bericht. Weer radiostilte. De smoesjes van ziek zijn tot en met niet aanwezig ken ik al allemaal, ook wij zoeken het het verder uit en u hoort van ons. Nou néé, je hoort nooit meer wat van ze. Al diverse personeelsleden gesproken met helaas hetzelfde eindresultaat. Mijn e-mail worden ook steeds bozer van aard: nadat men daar iets heeft gekocht staat u er alleen voor, het personeel heeft lak aan de klant, lezen geen mails en doen niets om de problemen op te lossen.
Ik ben boos zeer boos en dat is voor mij niet goed. Ik zal doorgaan totdat zij actie ondernemen en de problemen oplossen.
9 juni slechte review geplaatst over levering spa (J.T) De spa kwam wel op de afgesproken datum maar slechts een drijvertjje die erbij hoort van 200 gram kwam met UPS . Verhaal van de telefonistes nemen wij niet terug want die hadden duidelijkheid moeten geven (nu 2 verlofdagen weg)
De verkoper die ons destijds hielp was goed en vriendelijk en wist niet dat dit allemaal gaande was.Hij nam direct contact met ons op.En heeft het nu goed afgehandeld.Tip voor potentiële kopers. Neem gewoon rechtstreeks contact met de verkoper als u iets wilt weten over uw bestelling.Dan wordt u vriendelijk en correct behandelt.
Ze plannen een datum in en dan komen ze gewoon niet terwijl mensen vrij hebben gevraagd van hun werk!!!
Ik snap echt niet dat deze bedrijf nog bestaat.
Daarom zijn een keertje in de fik gegaan, misschien gezet of anders is het straf van boven af!
Spa gekocht , na aanbetaling telefonisch contact met hun gehad over de vewachte levering. Toen kwam de ellende.
Telefonistes brutaal en onredelijk. Ze konden niet zeggen wannneer het geleverd werd belden nooit terug en na veel gebel en ophef van ons kon er ineens direct een datum gepland worden.
Restbetaling moesten ze 14 dagen voor levering op rekening hebben , wij moesten zelf checken of het bedrag bij hun op rekening stond (na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan)Toen een datum afgesproken , zodat wij dan vrij konden nemen van ons werk. 4 dagen voor die datum berichtje van UPS om 16.00 uur dat het de volgende dag geleverd word. Wij direct bellen (poos in de wacht) een erg brutale telefoniste aan de lijn die niets voor ons kon betekenen (inzage in haar computer kon niet ,die was erg traag en verder deed ze geen moeite) ze wenste ons heel veel plezier met ons spa (zei zei heel sarcastisch) en verbrak de verbinding. De ontvangst was fijn bij de fonteyn , maar als de order is betaald heeft dit bedrijf in alles gefaald.
SLECHT
Ze bellen nooit terug heb hun 5-6 keer gebeld altijd met smoesje je terug te bellen.
Als je slechte reviews neerzet op Trustpilot reageren ze binnen uren???
* en leugenaars!
*[Aangepast door beheerder i.v.m. onwelvoeglijk taalgebruik]
Dank voor de tip, maar we hebben helaas bij de aanschaf alles al betaald.
Als je email krijgt en ze vragen je te betalen en Simon belt jouw dan ben de KLOS!
In Oktober 2019 hebben wij een kunststof schuur gekocht bij Fonteyn Outdoor Living te Uddel. Een paar dagen na de aankoop hebben wij het pakket uitgepakt en gecontroleerd en er bleken 3 onderdelen van de schuur niet goed te zijn, verbogen, beschadigd. Wij hebben uiteraard direct contact opgenomen met Fonteyn en de beschadigde onderdelen zouden worden nagestuurd.
Eén van deze onderdelen werd inderdaad na een paar weken thuis afgeleverd, maar op de twee andere onderdelen, de deuren van de schuur, wachten we nu al bijna 8 maanden ! Eens in de zoveel tijd nemen we weer eens contact op met Fonteyn, ófwel via mail, ófwel door erheen te gaan, maar de deuren zijn nog altijd niet geleverd. Zij houden ons niet actief op de hoogte van de voortgang, we moeten er steeds zelf achteraan. Als ik hun was zou ik gewoon een andere doos opentrekken en dan zelf maar op die deuren wachten, maar daar zijn ze nog niet opgekomen, ik heb ze dat idee zelf wel net aan de hand gedaan, dus ik ben benieuwd of en hoe ze daarop reageren.
We zijn ons natuurlijk bewust van de Corona-problemen, maar dit speelt al veel langer dan de Coronacrisis duurt.
We worden onderhand echt wanhopig..We zouden onze schuur graag in gebruik gaan nemen.
Leugenaar en bedriegers nooit meer, als het kon gaf ik ze -5 sterren.
Wel mensen laten betalen en gemaakte afspraken niet nakomen.
Hetzelfde hier niemand kan vertellen waar mijn tuinhuisjes is heel vreemd!?!?
Ze verzinnen niet eens een smoesje maar negeren je gewoon als je gedeelte betaald hebt!
Was die heel erg onstabiel en moes er extra palen komen om hem rechtop tehouden .je kon hem ruim meter heen en weer duwen .ook de krome hout bleef zo en zaten er grote kieren in en stond vooral schreef totaal niet waterpas.na paar keer bellen werd er elke keer gezegt je word trug gebelt never nooit doen ze dat .wel via de mail en zeggen ze elke keer ander smoesjes.ma het licht aan alles en iedereen behalfe aan hun .dus ben ik daar heen gegaan om verhaal tehalen ik wou me geld trug of een andre model die wel stevig is en niet krom is .ma nee hoor geld krijg je ook niet trug .ze zouden nieuw planken geven en nieuw dak en o ja ook nog extra palen omdat het niet stabiel is . Na lange tijd wachten zouden ze het 17.718 komen brengen eenmaal thuis was er niks bezorg .weer bellen en mailen en word er gezegt kom goed en weer niet dus ma weer gemailt en weer geen antwoord .ik ga na de rechtbank en ga alle kosten op hun verhalen ook omdat ze afspraken maken en niet na komen .mensen koop hier nooit wat .want eemaal geld binnen is heb je pech .het is rommel en hun zijn oplichters
Ik hoop dat de kas morgen in een goede staat wordt geleverd, het beloofde geld wordt geretourneerd en daarmee van Fonteyn af ben.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.