Slechte ervaring met leverancier O2 matrassen

• 14 juni 2021
  • 4 reacties
  • 79 Bekeken

Badge

Na de matrassentest van de consumentenbond te hebben gelezen dacht ik dat het O2 matras wel iets voor mij zou zijn.

Bestelling hiervoor geplaatst. Echter na wat verder zoeken kwam ik tot de slotsom dat dit matras voor mij minder geschikt is als zij en buikslaper. Gebruikmakend van het herroepingsrecht deze na een uur weer afbesteld. Echter volgens de leverancier was de order al in verwerking en kon niet meer gestopt worden. Kreeg het advies om het pakket bij aflevering te weigeren. Iets anders was niet mogelijk.

Ik moet zeggen dat ik dit een slechte vorm van klantbehandeling vindt. Eerst moeten wachten op aflevering en dan het pakket weigeren.

Hierdoor leggen ze het risico van zoekraken van het pakket op het bordje van de klant terwijl in een zeer vroeg stadium al van de aankoop is afgezien.

Dan blijkt de Track en Trace App van GLS niet beschikbaar te zijn voor Nederland. Dus een stompzinnige verwijzing naar de google app store is zinloos. De Track en Trace optie in de mail werkt alleen als je voor de Duitse taal kiest.

Telefonisch contact niet mogelijk.Bandje zegt: wij zijn beschikbaar van 9 tot 17 uur van Maandag tot Vrijdag. Maar er wordt niet opgenomen omdat ze niet aanwezig zijn.

Wat is dit voor een onvolwassen firma waar de consumentenbond ons naar toe adviseert.?

4 reacties

Badge +8

Hi @Onderzoeker, wat vervelend om te lezen dat je zo'n slechte ervaring hebt. Je kunt eventueel ook nog een klacht plaatsen op ons Klachtenkompas. Hier kun je in gesprek gaan met het bedrijf en komen jullie hopelijk samen tot een oplossing!

Badge

Hi Imke

Ik ben bang dat dit niet zoveel effect zal hebben. 9 Juni besteld en direct daarna weer afbesteld.

Inmiddels na 6 dagen zijn ze toch overgegaan tot levering en ben ik verplicht thuis te blijven om te voorkomen dat het bij de buren wordt afgeleverd en ik daardoor het pakket niet direct weer met de bezorger terug kan sturen. (Weigeren zoals voorgesteld door Fa Emma.)

Het pakket gaat hierdoor een kleine landenreis ondernemen om daarna onverrichterzake weer te worden teruggestuurd. Vanuit fabriek in Duitsland Ongelooflijk ineffectief. Waardeloze firma. Consumentenbond zou hier geen positief advies meer over moeten geven.

Badge +5

Hi @Onderzoeker, ik heb je melding in ieder geval doorgegeven als een signaal zodat wij dit in de gaten kunnen houden. 

Badge

Dankjewel Isolda.

Groet, Arie

Reageer