Consumentenbond.nl

Steelstofzuigers

• 8 augustus 2017
  • 13 reacties
  • 3378 Bekeken

Ik ben op zoek naar een goede steelstofzuiger, maar de laatste test op de site is van 2013.

Ondertussen zijn er veel meer aanbieders van steelstofzuigers zoals Dirt Devil die aardig goede reviews(coolblue krijgt en een fractie van de prijs kost vergeleken met Dyson.

Kan er een uitgebreide steelstofzuiger test gedaan worden?

13 reacties

Wanneer er voorlopig geen test komt van de Consumentenbond ...

(OT. Het is een aanbeveling aan de Bond, om alerts te gaan versturen aan consumenten die zich hiervoor hebben aangemeld, wanneer er weer stofzuigers getest gaan worden, dus óók aan niet-leden, vooral om nieuwe leden te enthousiasmeren)

@Carmelle,

1 - Geef voor meer reacties van deelnemers vooral nog aan 'met stekker' of met een 'accu'

2 - Prijs van tot ... maximaal? Misschien nog een merk-voorkeur?

3 - Kunt u goed duits lezen en begrijpen: test.de met > 200 stofzuigers voor € 4,00

4 - Nogmaals duitse taal, maar gratis tests van andere organisaties dan de Stiftung Warentest

5 - Mijn favoriet, bij de Consumentenbond is nooit getest; de Vorwerk Kobold Handstaubsauger/steelstofzuiger*), ook in Nederland verkrijgbaar. Prijzig, licht, effectief door draaiende borstel in de voet en met de extra hulpstukken veelzijdig inzetbaar. Importeur

😉 Herkenning van de ondergrond en daardoor automatisch aangepaste zuigprestaties: TOP
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt voor de vraag en de suggestie voor een test steelstofzuigers. We zijn ervan op de hoogte dat het marktaandeel steelstofzuigers groeit. Vooralsnog staat een uitgebreide test steelstofzuigers niet op de planning. Vanwege beperkte middelen, moeten we altijd keuzes maken. Voor dit jaar hebben we gekozen voor robotstofzuigers. Maar het is goed mogelijk dat steelstofzuigers voor volgend jaar op de planning komen te staan.

Voor nu zou het mooi zijn als anderen hun ervaringen met steelstofzuigers willen delen, zodat we elkaar alsnog kunnen helpen een goede keuze te maken.
@Carmelle

U heeft (nog) niet gereageerd, maar inmiddels is er toevallig actueel een test steelstofzuiger-met-accu van WHICH in het engels gepubliceerd en mogelijk voor u gemakkelijker te lezen: stofzuiger in WHICH

Omdat de Consumentenbond vaak een artikel net even niet gaat/kan testen, misschien altijd even nakijken bij de 'buren' (zusterorganisaties) zoals WHICH-UK in het engels of de Stiftung Warentest-D in de duitse taal.

Wie is en wat doet de Stiftung Warentest?

Wie is en wat doet WHICH?

Reputatie 3
Badge +4
Mogelijk ten overvloede, maar deze zomer is de nieuwe test steelstofzuigers op de website te lezen: https://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/steelstofzuigers-test
Bedankt voor de vraag en de suggestie voor een test steelstofzuigers. We zijn ervan op de hoogte dat het marktaandeel steelstofzuigers groeit. Vooralsnog staat een uitgebreide test steelstofzuigers niet op de planning. Vanwege beperkte middelen, moeten we altijd keuzes maken. Voor dit jaar hebben we gekozen voor robotstofzuigers. Maar het is goed mogelijk dat steelstofzuigers voor volgend jaar op de planning komen te staan.

Voor nu zou het mooi zijn als anderen hun ervaringen met steelstofzuigers willen delen, zodat we elkaar alsnog kunnen helpen een goede keuze te maken.

inmiddels zijn we weer een half jaar verder, weet u of dit al in de planning is opgenomen?
Reputatie 3
Badge +4

inmiddels zijn we weer een half jaar verder, weet u of dit al in de planning is opgenomen?

De belangrijkste steelstofzuigers voor nu zijn afgelopen najaar gepubliceerd. Vorige week hebben we daar nog 4 AEG steelstofzuigers aan toegevoegd. Ook Bosch Unlimited verwachten we daar binnenkort aan toe te voegen.

Test steelstofzuigers

Er staat voorlopig geen grote test, waarbij we in één keer een hele bult steelstofzuigers testen, op het programma.

Waarom heeft een steelstofzuiger met een gebruiksduur van 9 min en een prijs van bijna €500,- het predicaat beste koop? Hier kun je dus niets mee! Zeker als de accu niet verwisselbaar is en een oplaad tijd van ca. 4 uur heeft.  Wellicht zinvol de test eens anders in te richten en de gebruiksduur, levensduur / vervangbaarheid van de batterij zwaar mee te wegen en deze in verhouding tot de aanschaf prijs te plaatsen.

Waarom heeft een steelstofzuiger met een gebruiksduur van 9 min en een prijs van bijna €500,- het predicaat beste koop? Hier kun je dus niets mee! Zeker als de accu niet verwisselbaar is en een oplaad tijd van ca. 4 uur heeft.  Wellicht zinvol de test eens anders in te richten en de gebruiksduur, levensduur / vervangbaarheid van de batterij zwaar mee te wegen en deze in verhouding tot de aanschaf prijs te plaatsen.

Welk model zie je op basis van de gemeten resultaten en met de vrijheid de weegfactoren aan te passen dan zelf als de beste koop?

Badge +8

Hi @G. van Engelen, dank voor je vraag! Ik heb even navraag gedaan bij onze expert, zij laat het volgende weten: ‘Ons Testoordeel bestaat uit een optelsom van meer dan 100 suboordelen die allemaal een bepaalde weging hebben. In de Vergelijker staat hoe zwaar de suboordelen meewegen in het Testoordeel. Als je meer waarde hecht aan een bepaald testonderdeel dan wij hebben gedaan, zoals de gebruiksduur, dan kun je met de filters links van de Vergelijker de modellen selecteren die goed scoren op dat Testonderdeel. Er blijkt maar één merk te zijn waarvan de accu lang meegaat en die ook nog redelijk zuigt. Als steelstofzuigers beter worden en langer kunnen zuigen op 1 acculading, zullen we de Gebruiksduur strenger gaan meewegen in het Testoordeel.’

Reputatie 5
Badge +4

Het kan echt niet kloppen dat een steelstofzuiger van € 500,- maar een gebruiksduur heeft van 9 minuten. Over welke stofzuiger heeft u het? Dan kan ik het even checken op andere sites.

Bovenstaande steelstofzuiger heb ik ook gekocht. Hij zuigt heel goed, dat wel. Dat hij zwaar is, wordt overal opgemerkt. Wat niet opgemerkt wordt en blijkbaar ook niet meegenomen wordt in de test is dat de afgewerkte lucht tijdens het stofzuigen in je gezicht blaast. Als ik dat had geweten had ik hem nooit gekocht! Hebben alle steelstofzuigers dit?

Badge

Bovenstaande steelstofzuiger heb ik ook gekocht. Hij zuigt heel goed, dat wel. Dat hij zwaar is, wordt overal opgemerkt. Wat niet opgemerkt wordt en blijkbaar ook niet meegenomen wordt in de test is dat de afgewerkte lucht tijdens het stofzuigen in je gezicht blaast. Als ik dat had geweten had ik hem nooit gekocht! Hebben alle steelstofzuigers dit?

Welke bovenstaande stofzuiger? Wilt u het merk en type benoemen 😊

Badge

Wanneer er voorlopig geen test komt van de Consumentenbond ...

(OT. Het is een aanbeveling aan de Bond, om alerts te gaan versturen aan consumenten die zich hiervoor hebben aangemeld, wanneer er weer stofzuigers getest gaan worden, dus óók aan niet-leden, vooral om nieuwe leden te enthousiasmeren)

@Carmelle,

1 - Geef voor meer reacties van deelnemers vooral nog aan 'met stekker' of met een 'accu'

2 - Prijs van tot ... maximaal? Misschien nog een merk-voorkeur?

3 - Kunt u goed duits lezen en begrijpen: test.de met > 200 stofzuigers voor € 4,00

4 - Nogmaals duitse taal, maar gratis tests van andere organisaties dan de Stiftung Warentest

5 - Mijn favoriet, bij de Consumentenbond is nooit getest; de Vorwerk Kobold Handstaubsauger/steelstofzuiger*), ook in Nederland verkrijgbaar. Prijzig, licht, effectief door draaiende borstel in de voet en met de extra hulpstukken veelzijdig inzetbaar. Importeur

😉 Herkenning van de ondergrond en daardoor automatisch aangepaste zuigprestaties: TOP

Inderdaad, ziet er degelijk uit. Zuigen en dweilen. Jammer dat de zuiger 650 euro is. Ook in Nederland beslistschoon.nl verkrijgbaar.

Reageer