Consumentenbond.nl
Vraag

teleurgesteld bij online aankoop en afhandeling klacht

• 2 januari 2020
  • 6 reacties
  • 211 Bekeken

Ik kocht op 1 november een trimtafel bij witjesverzendhuis van 189 euro. De tafel arriveerde met een flinke deuk in een van de hoeken. Ik heb dit gemeld en kreeg keuze uit 3 opties:

15 euro retour - 22,50 euro tegoedbon of de tafel retour sturen.

Ik heb gemeld dat ik niet akkoord ging met 1 van deze opties en dat ik minimaal 25 euro retour wilde voor de schade. Daarna ontving ik nog een keer een mail met de vraag de tafel retour te sturen. Dit vond ik te lastig, en daarom mailde ik verschillende keren opnieuw. Helaas ontving ik daarna geen enkele reactie meer.

Wat kan ik nu nog doen? Het lijkt erop dat Witjes verzendhuis er vanuit gaat dat we het maar accepteren….

6 reacties

Ze staan in hun recht, de officiële opties zijn retour voor reparatie of geld terug, schikkingsvoorstel accepteren of geen verdere actie. Je hebt het voorstel afgewezen dus retour sturen dan maar.

Maar dat is toch niet duurzaam? Ik mag de trimtafel retour zenden. Enig idee hoe groot dat pakket is? Heel groot. Ik heb geen doos, dus hoe moet ik dat doen? 

Dan gaat de tafel met een vrachtwagen naar de leverancier terug die 'm waarschijnlijk niet meer kan verkopen. Er moet opnieuw een vrachtwagen met een nieuwe trimtafel naar ons worden verzonden. Dat is toch waanzin? Ik wil gewoon 25 euro schadevergoeding. Dat lijkt mij heel redelijk. Of zie ik dat verkeerd?

Reputatie 7
Badge +4

ik krijg wisselende berichten. wil je een goed product of een slaatje slaan uit deze situatie? 

dat verhaal over duurzaamheid doet u volledig teniet als u die 25 eur wilt.

ik vermoed een slaatje. 

Zeker niet! Het lijkt mij dat een trimtafel van 189 euro die beschadigd is wel met korting verkocht mag worden toch? 25 euro is nog geen 15% van de prijs dus dat lijkt me meer dan redelijk.

Ik wil gewoon 25 euro schadevergoeding. Dat lijkt mij heel redelijk. Of zie ik dat verkeerd?

Nee hoor, dar lijkt mij ook maar wij zijn niet degene die het moeten beoordelen dat is aan de andere partij en die is blijkbaar niet van plan te onderhandelen. In poker termen, hand overspeelt. Dus nu eieren voor ie geld kiezen.

Badge +8

Beste @J. de Jongh, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Als lid van de Consumentenbond kun je altijd even contact opnemen met mijn collega's van Advisering. Je bereikt hen op werkdagen tussen 8.30 en 18 uur via 070 445 45 45.

Reageer