Consumentenbond.nl
Beantwoord

Test Broodbakmachine?

• 11 juni 2020
  • 14 reacties
  • 3737 Bekeken

Reputatie 1

waarom zie ik niet een test en/of de beste van Broodbakmaschine . helemaal nu er zoveel gebakken word,

icon

Beste antwoord door Imke 12 juni 2020, 09:35

Hi @Gabor, dank voor je vraag! Helaas klopt het wat A. Deen schrijft. Het testen van apparaten neemt veel tijd in beslag. Wel geef ik de suggestie om weer broodbakmachines te gaan testen - in het verleden hebben we dit inderdaad wel eens gedaan - door aan de verantwoordelijke afdeling.

Misschien kun je voor nu eens kijken of onze collega's van Testaankoop en Stiftung Warentest wel testen beschikbaar hebben?

Bekijk origineel

14 reacties

U denkt dat ze als een haas "even" een test van broodbakmachines kunnen uitvoeren? 

Reputatie 1

Waar slaat dat nu op, …..was een vraag

U ziet geen test omdat ze de laatste jaren geen test uitgevoerd hebben en als ze het signaal dat er veel gebakken wordt op zouden pikken hebben ze niet een twee drie resultaten.

Badge +8

Hi @Gabor, dank voor je vraag! Helaas klopt het wat A. Deen schrijft. Het testen van apparaten neemt veel tijd in beslag. Wel geef ik de suggestie om weer broodbakmachines te gaan testen - in het verleden hebben we dit inderdaad wel eens gedaan - door aan de verantwoordelijke afdeling.

Misschien kun je voor nu eens kijken of onze collega's van Testaankoop en Stiftung Warentest wel testen beschikbaar hebben?

Reputatie 1

Dank je wel Imke voor het reageren. Het kan wel zo zijn dat Deen gelijk heeft maar ze kon wel anders reageren op mijn vraag. Ik wacht af. Fijne dag verder. 

Imke waar vind ik die link om te kijken of ze daar wel testen hebben gedaan.

Groetjes.

Badge +8

Hi @Gabor, graag gedaan. Ik zie bij Testaankoop zo snel geen tests, bij Stiftung Warentest wel. Al zijn deze resultaten ook flink verouderd, zie hiervoor deze link.

Badge

Hallo, 

Is er inmiddels al iets meer duidelijkheid of, en zo ja wanneer er een test komt voor broodbakmachines?

Alvast bedankt voor de reactie, en nog een fijne dag gewenst!

We hebben hier nu al heel wat jaren een moulinex, gebruiken het ding 1x per dag. Ik kijk dus al wat rond naar iets anders. Ik verwacht niet dat het veld veel veranderd is. Panasonic zal de beste zijn, maar duurder en ook met soms erg dure onderdelen, zoals de bakvorm die uiteindelijk gewoon verslijt. Dan de bekende merken en daarna de budgetversies.

De meeste apparaten lijken overigens wonderlijk op elkaar, vaak met dezelfde displays en knopjes.

Badge +8

Hallo, 

Is er inmiddels al iets meer duidelijkheid of, en zo ja wanneer er een test komt voor broodbakmachines?

Hi @rhermens, nee helaas niet. We krijgen dagelijks veel suggesties en moeten hierdoor dus keuzes maken. We streven ernaar om producten te testen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Heb je al gekeken naar de testresultaten van onze collega's van Testaankoop en Stiftung Warentest?

Reputatie 1
Badge +2

Goedemorgen,

Voor wat het waard is kunt u even kijken bij de website :

Chefchek - elektrische keukenapparaten - beste broodbakmachine 2020 Hier staat summier wat informatie waar u wellicht iets aan heeft.

( ik kan met geen mogelijkheid de link van de website gekopieerd krijgen en hier plakken anders had ik dat wel gedaan, wel zo makkelijk ) 

Hartelijke groet.

Marguerite.

Volgens mij hebben deze lui alleen naar de features gekeken. In mijn eravring is dat het minst belangrijke aan een broodbakmachien. belangrijk is of het ding goed brood bakt. Nummer twee of het ding dat vaak kan.

Badge

Wat ik mis in alle testen op internet tot nu toe is eenvoudige, praktische en voor de hand liggende zaken, zoals:

1. LED Display

2. LED binnenwerk

3. Afneembaar deksel om makkelijk schoon te maken (liefst ook geschikt voor vaatwasser)

4. Tijd instellen wanneer klaar, niet hoeveel uren voordat beginnen (timer)

5. Convectiefunctie voor gelijkmatige warmteverdeling en knapperig bakresultaat

6. Geluid/lawaai van de machine

7. Taal menu

8. Gemak/logisch menu

9. Energieverbruik

10. Levensduur (aantal keren dat de machine meegaat (lees op internet dat meeste machines ongeveer 150x meegaan wat relatief kort en dus duur is)

11. Lengte snoer

12. Gemak schoonmaken

1. Levensduur (aantal keren dat de machine meegaat (lees op internet dat meeste machines ongeveer 150x meegaan wat relatief kort en dus duur is)

Dat zou absurd zijn want dan zou je meer dan twee machines per jaar nodig hebben.

Ik meen me van een oude test van de CB te herinneren dat men tot 700 broden per machine testte, en dat vrijwel alle machines dat haalden.

Gelukkig gaat onze Moulinex al tien jaar mee (met een paar zelf uitgevoerde reparaties), dus gaan we richting 4000 broden. Schoonmaken? Zo'n machine wordt elke keer ver over de honderd graden van binnen, dus is volslagen steriel. Ik heb niet de indruk dat warme bakkers elke dag hun bakvormen en ovens schoonmaken, of heb ik het mis?

Badge

Hallo, 

Hi @rhermens, nee helaas niet. We krijgen dagelijks veel suggesties en moeten hierdoor dus keuzes maken. We streven ernaar om producten te testen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Heb je al gekeken naar de testresultaten van onze collega's van Testaankoop en Stiftung Warentest?

Beste Imke,

Bedankt voor je reactie. Ik kan me voorstellen dat jullie inderdaad keuzes moeten maken. 

Ik heb je tip opgevolgd van Testaankoop en Stiftung Warentest. Beide organisaties hebben broodbakmachines getest.

De test van Stiftung Warentest is uit 2005. De enige broodbakmachine die daar goed scoort voor volkorenbrood wordt volgens mij niet meer verkocht (ik heb hem in ieder geval nergens kunnen vinden).

De test van Testaankoop is vorig jaar geüpdatet en daar zou ik heel blij mee zijn, alleen kan ik die niet raadplegen. Ik moet dan namelijk allemaal gegevens invullen en de website accepteert geen Nederlandse gegevens (alleen Belgische gegevens die ik nou eenmaal niet heb). Ik heb inmiddels met hen gebeld, maar de dame die ik sprak had niet meteen een oplossing. 

Kan jij (/de Consumentenbond) mij helpen aan de testresultaten van Testaankoop? Ik kan me heel goed voorstellen dat de Consumentenbond wel deze test heeft of er aan kan komen. Ik wil er best wat voor betalen als dat nodig is. 

Alvast bedankt voor je reactie, die mag ook naar mij persoonlijk (als dat kan).

Reageer