Test oplaadbare batterijen gezocht

waarom kan ik bijna niks vinden over oplaadbare batterijen bij de consumenten bond ?

laatste summier artikel stamt uit 2004 .....erg curieus
vragen

-verschillende merken en soorten?
-welke zijn het beste; beste koop ?
-wat zijn de verschillen?
-laders en manier van laden?

met vriendelijke groet Mulder

22 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Mijn oud-collega's van Hardware.Info hebben enige tijd geleden AA's en AAA's getest. Wellicht heb je er wat aan:
https://nl.hardware.info/reviews/8581/zestien-oplaadbare-aa-batterijen-getest
https://nl.hardware.info/reviews/7919/25-aaa-batterijen-getest-klein-maar-krachtig
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @bopper, welkom bij de community! Dank je wel ook voor je suggestie om oplaadbare batterijen te testen. Ik zal hem doorgeven aan de betreffende collega's.
Hopelijk heb je ondertussen iets aan de tip van @R.J.T. van Weersch. Zoek je batterijen voor een specifiek doel/product?
Dank voor uw suggestie !
Erg onoverzichtelijk test en de conclusie strookt weer niet met overige testen die ik vond ...
juist het tov gestelde advies "vooral niet kopen is troep" en bij hardware was het de beste uit de test.
maar wel weer wat wijzer geworden
Reputatie 4
Badge +4
Welke andere tests? En wat is er onoverzichtelijk aan? Ik vind de testmethode en -beschrijving juist zeer helder, evenals de conclusie. En ik kan me, uit ervaring, ook helemaal aansluiten bij de conclusies; ik heb al jaren alleen maar batterijen (zowel wegwerp als oplaadbaar) van Lidl en Ikea. Kost bijna niks en slechts marginaal minder goed dan de zogenaamde A-merken.
Sorry hoor Meneer van Weersch ik wilde u en uw vorige werkgever niet beledigen en ik ben blij met uw reactie en advies..maarrrr;

Hardware test is nog niet compleet; wachten op "ontladingstest" en dan pas een oordeel
nu is er alleen een "Tijdelijke conclusie "

Die "Tijdelijke conclusie " is pas te vinden is na 5x naar beneden te scrollen en 5 x doorklikken vandaar naar mijn inziens de onoverzichtelijkheid.

"Tijdelijke conclusie " is de beste is van de lidl Tronic Energy Eco 2400

maar andere testers beweren het tegendeel
hierbij links van andere testers met negatief advies over deze batterijen;

https://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=79700
http://budgetlightforum.com/node/47141
https://forum.fok.nl/topic/2414744

vandaar mijn vraag waarom test de consumentenbond al meer dan 14 jaar
geen oplaadbare batterijen?
mvg
Mulder
Reputatie 4
Badge +4
Ben niet beledigd hoor 🙂 Maar er is wel een verschil tussen "overzichtelijkheid" en "gebruiksvriendelijkheid". Die laatste vind ik ook niet geweldig; anno 2019 verwacht je een dynamisch ladende single page review. Maar dat doet niks af aan de overzichtelijkheid, die is prima.

Van die links, is alleen die van budgetlightforum.com de moeite waard. Daar heeft iemand goed getest. Daarnaast heb ik alleen over de 2400 mA serie iets slechts kunnen vinden; over de andere Lidl accu's kan ik geen echt negatieve reacties vinden.

Los van alle meningen van profs en leken: de prijs van de Lidl en Ikea accu's is dusdanig laag, dat je er geen buil aan kunt vallen. Gewoon proberen! Mijn oudste oplaadbare batterijen zijn van de Aldi en zijn al meer dan 10 jaar oud, en werken nog prima.
Waar vind ik de test
Badge +8
Ha @E.G. Goossen, omdat er al een vergelijkbaar topic bestaat heb ik jouw vraag hiernaartoe verplaatst.
Reputatie 4
Badge +4
En vergeet dan vooral ook niet om laders mee te testen.
Jaren geleden deze lader aangeschaft, die kan ook zogenaamd "regeneren". Al diverse keren gedaan op NiCad accu's, met heel goed resultaat (duurt voor een regulier AA accu wel een paar dagen!)
Ik gebruik al jaren Lidl accu's en best tevreden mee. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Badge +8
Ook dank voor de suggestie @M.G. Leeuw! We bekijken of we deze, net als de suggestie van @bopper, kunnen gebruiken voor een eventuele toekomstige test. ūüĎćūüŹľ
Reputatie 4
Badge +5
...
vandaar mijn vraag waarom test de consumentenbond al meer dan 14 jaar
geen oplaadbare batterijen?
mvg
Mulder

Ter informatie, de laatste test batterijen is gepubliceerd in de Consumentengids (editie mei 2013, pagina 28). Het artikel gaat over zowel wegwerp als oplaadbare AA-batterijen. De oplaadbare batterijen waren echter alleen de LSD-versies (Low Self Discharge) die slechts 10 tot 20% lading per jaar verliezen.
Reputatie 4
Badge +6
Vorige week speciale oplaadbare telefoonbatterijen gekocht (voor de vaste telefoon), na prima advies van Batterijenland. Eindelijk de goede. Weet alleen niet hoelang ze meegaan natuurlijk, maar duur vond ik ze in elk geval niet (4,89 per twee).
Reputatie 2
Badge +5

waarom kan ik bijna niks vinden over oplaadbare batterijen bij de consumenten bond ?

Beste ‚Äėbopper',

Die test is inmiddels uitgevoerd, en de resultaten zullen in de Consumentengids van januari 2020 worden gepubliceerd. Medio december gaan we de test ook op de site publiceren. Tipje van de sluier: zowel bij AA als bij AAA zijn een paar merken oplaadbare batterijen zeer goed op capaciteit, herlaadbaarheid en (lage) zelfontlading.

Wanneer is medio? :wink:

Badge +8

Goed nieuws! De test is vandaag gepubliceerd in de Consumentengids van januari. Als je abonnee bent kun je 'm hier ook online inzien. We hebben zowel wegwerp- als oplaadbare batterijen getest.

Reputatie 3
Badge +4

Beste allemaal,

Misschien is het helemaal niet relevant,¬†noch interessant of verkeerd geplaatst. Toch hoop ik er goed aan te doen om het in te brengen. Slaat het helemaal nergens op, dan kan een moderator dit bericht hopelijk verwijderen. ¬† ¬† ¬†Ik¬†kocht een batterij gevoed apparaat, dat ik altijd samen gebruik met een 230V toestel. Dit apparaatje ¬†staat op de grond en het wordt gevoed door 2 AAA batterijen. Steeds moest ik eraan denken om het na gebruik¬†uit te zetten, anders waren de batterijen weer leeg. ¬† ¬† Ik ging zoeken op het Internet en vond ¬†bij Alieexpress¬†een "Batterij eliminator‚ÄĚ voor letterlijk ¬†een paar Euro¬†. Het bestaat uit een kabeltje dat je aansluit op 2 dummy batterijtjes die je in je apparaatje¬†stopt. Aan de andere kant van het kabeltje zit een USB stekker. Die plug je in een oplader van een Iphone. ( die had ik nog liggen ). Het kabeltje brengt de 5V spanning uit je USB lader terug naar 3,2 V van je ¬†batterij¬†apparaat.¬†Zowel het toestel als de lader zitten achter een¬†‚ÄėKlik aan Klik uit‚Äô schakelaar. Zodoende kan ik niet meer vergeten om het apparaatje uit te zetten en heb ik ook geen batterijen meer nodig. Voor mij een prima oplossing, die -naar ik hoop- ook beter ¬†is voor ons milieu.

Goed nieuws! De test is vandaag gepubliceerd in de Consumentengids van januari. Als je abonnee bent kun je 'm hier ook online inzien. We hebben zowel wegwerp- als oplaadbare batterijen getest.

Ha Imke, dank voor dit goede nieuws!

Wanneer wordt de test op de site geplaatst?

Helaas ben ik niet lid van de consumentengids. Wel ben ik gewoon lid van de online consumentenbond.

Gr. Friso

Op Youtube vond ik deze, volgens mij is het wel een betrouwbare tester. In het Engels, dat wel. En producten in de VS zijn niet altijd hetzelfde als hier: https://www.youtube.com/watch?v=-jXQNY6rve8

Ik heb de test gelezen in de gids van Januari 2020. Daar komt Ikea er slecht vanaf, maar Ikea heeft 2 typen batterij per maat. Bij de AA is er een 1000 en een 2450 variant, en de laatste zal veel beter scoren maar is helaas niet getest. Bij de AAA hetzelfde verhaal. Gemiste kans, als je mij vraagt.

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb een probleem met de laders van oplaadbare batterijen.

Als een oplaadbare batterij volledig leeg is (en er 0 volt op de polen staat), ‚Äėziet‚Äô de lader niet dat er een batterij in de lader wordt gedaan. Pas als ik via voeding en een weerstand de batterij van enige energie heb voorzien (en er dus weer wat spanning op de polen staat), werken de laders ook weer goed.

Ik heb meerdere laders die dit mankement hebben: Hema, Ikea en een Voltcraft.

Ik zou graag willen weten welke laders niet dit mankement vertonen.

Ik heb in het verleden met een voorganger van deze lader gewerkt.
Dat is de meest geavanceerde lader die ik ken.
https://youtu.be/qSlvet68cbE

Reputatie 2
Badge +2

Ik wil echter niets bijzonders. Gewoon AA en AAA batterijen laden.

Misschien kan ik beter een nieuw topic starten met dit laad probleem.

Reageer