Beantwoord

Test robotmaaiers: waarom ontbreekt Husqvarna?

• 18 april 2021
  • 10 reacties
  • 171 Bekeken

Waarom worden de robotmaaiers van Husqvarna niet meegenomen in de test. Ik zie ze veel, heb er zelf al jaren één en ben een zeer tevreden gebruiker?

icon

Beste antwoord door Imke 19 april 2021, 08:45

Hi @C.J. Tol, dank voor je vraag en welkom op de Community! Bij elke test die wij doen houden we rekening met hoe de markt in elkaar zit en welke modellen en fabrikanten populair zijn. Er verschijnen bij sommige productgroepen elk jaar honderden nieuwe producten, dus moeten we keuzes maken.

We streven ernaar om díe producten in de test op te nemen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Om dat in te schatten, maken we gebruik van marktgegevens, zoals verkoopcijfers en de marktaandelen van de verschillende merken.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Er zijn zoveel merken dat het testen beperkt wordt. Maar wat heeft u aan een test als u al een tevreden gebruiker bent? Stel dat de Husqvarna slecht uit de test zou komen wat kunt u dan met die info?

Reputatie 7
Badge +4

dat is psychologie. als je iets gekocht hebt, wil je bevestiging van je keus. en ik was het daar helemaal  mee eens 😉 

en daarnaast wil je aspirant kopers natuurlijk wel kunnen laten kiezen uit een goede selectie

Badge +8

Hi @C.J. Tol, dank voor je vraag en welkom op de Community! Bij elke test die wij doen houden we rekening met hoe de markt in elkaar zit en welke modellen en fabrikanten populair zijn. Er verschijnen bij sommige productgroepen elk jaar honderden nieuwe producten, dus moeten we keuzes maken.

We streven ernaar om díe producten in de test op te nemen waarvan we verwachten dat ze interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen. Om dat in te schatten, maken we gebruik van marktgegevens, zoals verkoopcijfers en de marktaandelen van de verschillende merken.

Ik snap helemaal dat niet alles onderzocht kan worden en ik ben ook niet op zoek naar bevestiging van mijn eigen keus. Waar ik gewoon oprecht verbaasd over was en ben, is dat een instantie als de consumentenbond, die altijd erg goed onderzoek doet en de belangen van de consumenten echt goed behartigt, nu één van de grootste spelers op de robotmaaier markt in het geheel niet meeneemt in de onderzoeken. Daarmee geef je aspirant kopers geen volledig beeld. Het antwoord, dat u rekening houdt met de markt, is gewoon cijfermatig al onjuist. De opmerking dat u er naar streeft om zoveel mogelijk producten op te nemen die interessant zijn voor zoveel mogelijk mensen, is in dit geval ook gewoon niet op z'n plaats. Er zijn dus waarschijnlijk andere redenen en daar was ik gewoon benieuwd naar. En wees gerust :wink:  ik ben echt geen Husqvarna verkoper :grinning: , was nu gewoon voor het eerst echt verbaasd. Maar goed, er gaat zoveel wel goed bij de consumentenbond en mijn belang in deze is gewoon minimaal (ik ga toch geen andere robotmaaier kopen :) ), dat hiermee voor mij dit punt is afgehandeld. Ben geen klager :thumbsup_tone1: .

Ben het volkomen eens met de heer Tol. Niet alleen husqvarna, maar ook stihl ontbreekt. Juist het ontbreken van deze kwaliteitsmerken reduceert het testgehalte naar mijn mening. En juist als je tevreden bent kan het anderen helpen deze ervaring te delen. Dit heeft naar mijn mening niets met psychologie of bevestiging van eigen gedrag te doen.

Ben het volkomen eens met de heer Tol. Niet alleen husqvarna, maar ook stihl ontbreekt. Juist het ontbreken van deze kwaliteitsmerken reduceert het testgehalte naar mijn mening. En juist als je tevreden bent kan het anderen helpen deze ervaring te delen. Dit heeft naar mijn mening niets met psychologie of bevestiging van eigen gedrag te doen.

U denkt niet dat er aan het willen delen van eigen ervaringen psychologysche motieven ten grondslag liggen? Waar denkt u dat de motivatie dan vandasn komt, goddelijke inspiratie?

Nee. Dat denk ik niet, en in God geloof ik niet. Ik geloof wel dat u lijdt aan een ziekelijke vorm van twistzucht. En voor uw informatie; het is “psychologisch”. Ga lekker met de hand gras maaien. 

Nee. Dat denk ik niet, en in God geloof ik niet. Ik geloof wel dat u lijdt aan een ziekelijke vorm van twistzucht. En voor uw informatie; het is “psychologisch”. Ga lekker met de hand gras maaien. 

Ik ben niet over psychologie begonnen, dat haalt u zelf aan. Ik kan niet helpen dat u wel kunt spellen maar niet begrijpt wat de woorden dan betekenen.

Einstein!

Reputatie 7
Badge +7

Zullen we de reacties weer on-topic houden? Dank!

Reageer