Consumentenbond.nl

Trapliftmonteur gezocht

• 4 oktober 2020
  • 9 reacties
  • 468 Bekeken

Ik heb een traplift Acorn Superglide 120 die al enkele jaren niet is gebruikt. Bij controle bleek hij niet helemaal naar boven te komen foutcode C5, dus de accu's moeten vervangen worden.

Als ik een trapliftbedrijf op internet zoek en een mail stuur krijg ik standaard als antwoord dat als ze de traplift niet geleverd hebben ze ook geen onderhoud doen.

Kan iemand me in contact brengen met een liefst onafhankelijk trapliftmonteur die in Apeldoorn de accu's voor mijn traplift kan en wil vervangen?

Eventueel een onderhoudshandleiding voor mijn traplift zou ook helpen; ik ben vrij handig en kan het wellicht ook zelf, maar ga liever niet demonteren als ik niet weet hoe ik het moet doen.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Als je op Google Acorn traplift intoetst , zie je ook de handleiding van de superglide , die je eventueel kunt printen. Daar zal ook wel ergens de leverancier staan als je niet meer weet wie dat is , die een monteur kan sturen of desgewenst alleen de accu leveren. 

De handleiding die ik dan vind is een gebruikershandleiding waarin helaas niet staat hoe je de accu's kan vervangen.

Reputatie 1
Badge

How To Easily Replace The Batteries In An ACORN Stair Lift @M.C. Bouter 

Reputatie 7
Badge +6

Met dank aan @Tourist7 . Moet te doen zijn als je redelijk handig bent en het benodigd gereedschap hebt lijkt me .

Badge +8

Hi @M.C. Bouter, zijn er nog ontwikkelingen? Ik ben benieuwd!

Hallo Imke,

Ik heb enkele bedrijven gevraagd om een prijsopgave. Van een bedrijf kreeg ik per mail door: 2 accu's à € 50, voorrijkosten € 79 en monteurs loon € 65, totaal dus € 244.
Terug gemaild wanneer ze de accu's konden vervangen. Daarna gebeld door bedrijf dat voor mijn traplift speciale accu's nodig waren die per 2 € 375 kosten, met voorrijkosten en monteurs loon dus € 519.
Gevraagd hoe lang het zou duren voor ze de accu's konden vervangen als de traplift echt nodig wordt, dat zou binnen 1 à 2 weken kunnen. Besloten voorlopig af te wachten.

Verder op internet gezocht naar de fabrikant in Engeland en bij de zoekresultaten ook enkele YouTube filmpjes, waarbij ook de vervanging van de accu's van mijn traplift duidelijk in beeld werd gebracht.
Vanmorgen de accu's uit de traplift gehaald en 2 passende accu's besteld, hoop ze morgen te ontvangen en te monteren, kom er dan op terug.

Zojuist de nieuwe accu's gemonteerd, traplift werkt weer als vanouds.

Met dank aan ieder die heeft gereageerd.

Misschien nog interessant om te weten, de 2 accu's heb ik voor ca. € 31 thuisbezorgd gekregen.

Badge +8

Goed om te lezen, @M.C. Bouter. Fijn dat de traplift weer werkt! :thumbsup:

Reageer