Over een paar maanden worden rookmelders in huis verplicht. De laatste test van de consumentbond geeft mij niet de informatie die ik zoek:
Welke melder is veilig én heeft een lage kans op valse meldingen én heeft een verwisselbare batterij die lang meegaat. Eens met
Achtergrond: ik heb rookmelders gehad maar mijn ervaring was zo slecht dat ik ze verwijderd heb. Niet best natuurlijk maar ik woon alleen (dus alleen ik loop risico) en slaap met het raam open met een goede vluchtroute. Ik werd gek van de valse meldingen. Ondraaglijk geluid, trap zoeken, trap op terwijl je trommelvliezen beschadigen. Probleem proberen op te lossen terwijl alles in je schreeuwt: weg! Ik wil hier weg! Batterij vervangen, probleem bleef. Nee, niet alle melders die voldoen aan de wettelijke eisen zijn aanraders beste consumentenbond, dus graag een verkortte lijst van melders die aan deze eisen voldoen.
Vraag 1 (aan CB): een betere selectie met strengere eisen
Vraag 2 (aan ieder): informatie waar ik een andere test kan vinden met meer selectiemogelijkheden
Vraag 3 (aan ieder): kooptips. Merken noemen mag niet maar ik heb ooit begrepen dat een grotere melder minder kans geeft op valse meldingen. Klopt dat?
Beste antwoord door Gerard Kroon
Bekijk origineel