Vereniging Eigen Huis Schilderservice: blijkt geen service te bevatten, wie ervaart dit ook?

  • 6 februari 2019
  • 18 reacties
  • 5054 Bekeken

Vereniging Eigen Huis Schilderservice
Deze service is voor mij een kat in de zak gebleken. Van service blijkt in de praktijk totaal geen sprake vanuit VEH.
Het schilderwerk contract komt uit naam van Uwschilderwerk, zij besteden het werk uit aan een lokaal schildersbedrijf en deze partij schakelt een uitzendbureau in voor Poolse schilders. 4 partijen, die onder de noemer Vereniging Eigen Huis Schilderservice betaald moeten worden.
VEH vermeld op haar site: “Topkwaliteit” en “Garantie”. In mijn geval is mijn huis geschilderd door een Poolse man, die nog nooit een kwast of schuurblok had aangeraakt. Uit het keuringsrapport blijkt: slechte kwaliteit, onvolledig verfwerk en heel veel schade door verfresten. De herstelwerkzaamheden worden ondanks vele beloftes, niet uitgevoerd! VEH meldt na maanden heen en weer mailen doodleuk: “Wij zijn hierin geen partij”.

Brengt bij mij de vraag:
Waarom mag Vereniging Eigen huis, dit een service uit hun namen blijven noemen, als zij in de praktijk geen dienst, noch service aan de consument leveren?

Zijn er meer consumenten die (net als ik) de service van VEH missen tav hun schilderaanbiedingen?

(Deze zaak ligt al 2 maanden bij de geschillencommissie, maar ook daar zegt VEH dat zij geen partij zijn in het geschil).

18 reacties

Reputatie 7
Badge +5
Ik zou sowieso een klacht plaatsen op Het Klachtenkompas.

Klachtenkompas.nl is een initiatief van de Consumentenbond. Op dit online klachtenplatform kun je gratis een klacht indienen. Doel is dat je samen met het betreffende bedrijf of instantie tot een oplossing komt. Deelname van bedrijven is vrijblijvend en alle klachten worden openbaar gemaakt. Zo kan iedereen zien of er klachten over bedrijven zijn en hoe die daar mee omgaan.

Link naar Vereniging Eigen Huis, zij reageren daar altijd.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/vereniging-eigen-huis/details?companyId=c2822fa5-a959-48de-b61f-0bb77e915d85

Wij hebben dezelfde ervaring. Schilderwerk is >36grd C in volle zon uitgevoerd. Ondanks protest moesten de schilders gewoon doorgaan. Veel herstel nodig na inspectie, slordig geverfd, veel gemorst. Herstel heeft ¾ jaar geduurd. Nu 1.5 jaar barst alle verf aan de zuidzuide van het huis. Vertrouwen in deze schilder (die we zelf nooit hadden gekozen) is volledig weg, toch moet deze partij nu van Schilderwerk BV het garantiewerk gaan oplossen. Veel (te veel) betaald voor zeer slecht schilderwerk met veel partijen ertussen. Heel erg veel spijt. Zeer misleidend hoe Eigen Huis hier naam aan verbindt.

Reputatie 7
Badge +7

Het is inderdaad vreemd dat een Vereniging als Eigen Huis met zovele kwaliteitsbeloften, allerlei garanties, ook op de Eigen Huis Schilderservice,  klachten, als hier gemeld, niet oplost.

De voordelen van Eigen Huis Schilderservice

Gekwalificeerde vakschilder

Altijd een gekwalificeerde vakschilder bij jou in de buurt

Topkwaliteit verf

De schilders gebruiken topkwaliteit verf van Sikkens

Controle door Vereniging Eigen Huis

Onze experts controleren of de klus goed is uitgevoerd

100 % garantie

Volledige garantie op het schilderwerk

Nou dat voorspelt toch top kwaliteit en service. Heeft Eigen Huis niets gedaan met genoemde klachten??

Groet Leo.

Ja Leo,
mijn verwachting was ook: top kwaliteit, top service!
Vorige maand is na tussenkomst van de Geschilcommissie een uitspraak gekomen.
Het schilderwerk is NIET kundig uitgevoerd (na nieuwe keuring van de geschilcommissie)
Het schilderwerk met opnieuw gedaan worden
Ik krijg een schade vergoeding
Je moet wel geduld hebben, vanaf september 2018, heb ik bij Vereniging Eigen Huis bezwaar gemaakt. 

Wat doet VEH hierin: niets…. Zij vonden dat ik niet moest zeuren omdat hun eigen controle uitwees dat het schilderwerk prima was….
Tip: doe het niet via VEH!

Reputatie 7
Badge +7

Het klinkt allemaal niet best, maar we moeten reëel zijn, er zijn momenteel nog maar twee meldingen in  dit forum met klachten voor de Vereniging Eigenhuis en wel het schilderwerk. Als er meer leden komen met klachten sta je vanzelf sterker, immers eendracht maakt macht. Dan ook kan en zal Eigen Huis afstand kunnen nemen van har mindere goden op schilderwerk gebied. Tevens is de reactie en het advies in deze van de Consumentenbond ook van belang. Even afwachten maar hoe één en ander gehoor krijgt, Groeten Leo.

Reputatie 5
Badge +4

In 2018 een offerte gevraagd, was schrikbarend duur.
Ik ben toen afgehaakt een heb elders andere offertes gevraagd.
Dat scheelde letterlijk de helft.

De opmerking “Wij zijn hierin geen partij” kan ik wel plaatsen in een andere context.
Net als de consumentenbond organiseren zij collectieve energie veilingen.
Die zin kwam ik een aantal jaren geleden al tegen in de voorwaarden, als er bonje met de leverancier zou ontstaan moest je het zelf maar uitzoeken met die leverancier.
Dus het verbaast me niks dat het er bij het schilderwerk net zo aan toe gaat.

Badge

Graag reageren we even in deze topic, om te voorkomen dat er mogelijk een verkeerde indruk ontstaat.

 

Het klopt dat gebleken is dat het schilderwerk van de topicstarter niet goed is uitgevoerd en dat het herstel niet helemaal goed is uitgevoerd.  Omdat daarover verschil van mening is tussen de topicstarter en Uw Schilderwerk is de inschakeling van een onafhankelijke Geschillencommissie naar onze mening de juiste weg.

 

Inmiddels heeft deze een tussentijdse uitspraak gedaan. Het herstel wordt momenteel uitgevoerd. De uiteindelijke uitspraak volgt later, na het uitgevoerde herstelwerk.

 

Wat onze overige diensten betreft, ook bij bijvoorbeeld de Collectieve Inkoop Energie willen we onze leden graag helpen. Mochten er problemen zijn, bijvoorbeeld dure offertes of problemen bij het overstappen, laat dit ons dan alsjeblieft weten.

 

Groet, Vereniging Eigen Huis

Waardeloos Vereniging Eigen Huis Schilderservice!

 

Ik heb mijn huis ook laten schilderen met het idee dat het wel goed zal zijn via Vereniging Eigen Huis.

Na slecht, gehaast en onvolledig schilderwerk mijn verhaal gedaan, Vereniging Eigen Huis proberen in te schakelen, maar zijn niet huis.

Meerdere malen het schildersbedrijf de gelegenheid gegeven zaken te herstellen, zonder succes.

Uiteindelijk een einde gemaak aan deze slepende, uitzichtloze situatie door een schikking te treffen met Uwschilderwerk.

Ook een inspecteur ingeschakeld via de Vereniging (Eigen Huis) heeft “niet geholpen”  en leek van Uwschilderwerk te zijn.

 

Al met al blij na schikking van alles af te zijn en zal “nooit meer”  van een zogenaamde diens van Vereniging Eigen Huis gebruik maken.

Ik ben op het verkeerde been gezet en opgelicht! 

 

Gr, Ed

Reputatie 7
Badge +7

Geachte @Kouwen  en andere leden. Ik kan mij voorstellen dat als één en ander niet naar wens gaat, u dan, zoals dat heet, uw hart wilt luchten. Bij deze is dat dan gedaan. Maar Eigen Huis heeft hier ook gereageerd, wellicht is het een idee voor een toch goede afronding nog contact met hen op te nemen. Of Imke om advies vragen. De vertegenwoordiger van Eigen Huis die hier gereageerd heeft, zal het ook wel gelezen hebben en wellicht lost een “sorry” al een hoop op.

Badge

Waardeloos Vereniging Eigen Huis Schilderservice!

 

Ik heb mijn huis ook laten schilderen met het idee dat het wel goed zal zijn via Vereniging Eigen Huis.

Na slecht, gehaast en onvolledig schilderwerk mijn verhaal gedaan, Vereniging Eigen Huis proberen in te schakelen, maar zijn niet huis.

Meerdere malen het schildersbedrijf de gelegenheid gegeven zaken te herstellen, zonder succes.

Uiteindelijk een einde gemaak aan deze slepende, uitzichtloze situatie door een schikking te treffen met Uwschilderwerk.

Ook een inspecteur ingeschakeld via de Vereniging (Eigen Huis) heeft “niet geholpen”  en leek van Uwschilderwerk te zijn.

 

Al met al blij na schikking van alles af te zijn en zal “nooit meer”  van een zogenaamde diens van Vereniging Eigen Huis gebruik maken.

Ik ben op het verkeerde been gezet en opgelicht! 

 

Gr, Ed

 

Beste meneer Kouwen,

ik vind het heel vervelend dat het schilderwerk aan uw woning niet in één en zelfs niet in twee keer goed is hersteld. Ik ben wel blij dat u er financieel uit bent gekomen met onze partner Uw Schilderwerk.  Ik zou graag nog in contact met u komen over de problemen die u heeft ervaren met het inschakelen van ons bij de afhandeling van de klacht. Vindt u het goed dat ik u daar over een e-mail stuur? Ik kan daarvoor het e-mailadres gebruiken dat u heeft vermeld bij uw deelname aan de Eigen Huis Schilderservice. Als u liever een melding maakt via het Klachtenkompas van de Consumentenbond dan mag dat uiteraard ook.

Met vriendelijke groet, 

Vereniging Eigen Huis
 

 

Reputatie 7
Badge +6

Ben toch bang dat hier iets heel erg mis is naar aanleiding van wat ik lees . Dat er nog niet veel klachten zijn , zegt niet zo veel . Niet iedereen zoekt de openbaarheid en mogelijk is er nog niet erg veel gebruik van gemaakt . De Consumentenbond biedt het sinds kort ook aan . Als dat op dezelfde manier georganiseerd is , kunnen we gelijksoortige verhalen verwachten. Heel mooi , al die aanbiedingen voor leden . Tenminste als men doet wat men belooft . 

Ik heb recent een offerte via VEH schilderservice aangevraagd en deze kwam op €5.885,62 voor onze hoekwoning. Vond het nogal duur en heb twee extra offertes aangevraagd bij lokale gerenommeerde schilderbedrijven en die kwamen beide op de helft uit ! Gevraagd bij VEH waarom het verschil zo groot is maar krijg geen enkele reactie. Heb mijn lidmaatschap zojuist (na 26 jaar) per direct beëindigd. 

Reputatie 5
Badge +4

De Consumentenbond biedt het sinds kort ook aan . Als dat op dezelfde manier georganiseerd is , kunnen we gelijksoortige verhalen verwachten.

Ik zou me als CB wel tien keer bedenken voor ik mijn vingers hieraan ging branden.
De VEH is een groot commercieel bedrijf in de bouwwereld en daar gaat dit zelfs niet goed.
Misschien moet de CB schoenmaker zich toch meer bij de eigen leest houden i.p.v. dit soort commerciële activiteiten ontplooien.

@Arno1 Zelfde ervaring hier, VEH offertes zijn twee keer zo hoog dan offertes bij lokale schilder bedrijven.

Badge

Ja, helaas moet ik hier melden dat ik precies hetzelfde als hierboven beschreven is, meemaak.

Normaal zoek ik niet de publiciteit op maar ik ben zo teleurgesteld in de schilder service van Eigen Huis dat ik niet anders kan dan dit te melden. Mijn grenzen zijn nu voor een tweede keer bereikt en ik wil niets meer van ze. Ze hoeven wat mij betreft niet meer te komen voor de herstelwerkzaamheden. Hoeveel excuses zijn genoeg? Ik heb tig excuses ontvangen en ja, dat is verkeerd gegaan, gehoord. Dit slepende verhaal loopt al vanaf juli 2019. Dat kan je dan toch niet meer verkopen als klantvriendelijk en professioneel? 

Ik ben een alleenstaande moeder die 5 dagen per week voor de klas staat. Mijn buren wiens huizen ook een schilderbeurt nodig hebben kreeg ik niet mee omdat ze het te duur vinden bij Eigen Huis. Maar ja, ik heb niet veel tijd en heb er niet zo'n verstand van en heb voor Eigen Huis gekozen. Dan maar wat duurder maar dan krijg je klantvriendelijk en professioneel personeel en het certificaat hoogwaardig buitenschilderwerk in je bezit. Nou, niks klantvriendelijk en niks professioneel. Schilder 1 (had ik ook nooit zelf uitgekozen) was een schurk die te laat kwam, geen vervoer had, niet op een ladder wilde staan, de werk en verfmaterialen in mijn huis kwijt moest en die mijn huissleutel niet terug wilde geven omdat hij zijn geld wilde. Na 4 opleverpogingen was het schilderwerk nog steeds slecht en niet volgens afspraak (offerte)  gedaan. Mijn buren klaagden omdat het plantsoen voor mijn huis aan gort gereden was.  Het schildersbedrijf dat zou komen volgens de mail van de schilder service kwam niet opdagen op de afgesproken datum en stuurde twee weken later schilder 1. Omdat de baas van het schildersbedrijf zelf niet wilde komen kijken, moest ik tot 4 keer toe met foto's bewijzen dat het werk niet goed was. Toen schilder 1 dus weer kwam opdagen was mijn eerste grens bereikt en vroeg hem om de huissleutel terug te geven. Omdat hij dat niet deed maar dreigde zijn geld te willen hebben heb ik in paniek de service gebeld. Ik voelde me niet meer veilig in eigen huis. 

 Nadat ik mijn verhaal had gedaan over de slechte schilder en zijn onwillige baas kreeg ik het bericht dat ik de opdracht toch maar af moest laten tekenen zodat de inspecteur kon komen kijken! Ik wilde op dat moment stoppen en uit het contract met VEH stappen. Ik heb voet bij stuk moeten houden en weer foto's moeten maken om ze ervan te overtuigen dat ik voor dit werk niet tekenen kon. Want dat betekend ook dat je de factuur moet betalen. Uiteindelijk kwam er iemand van de buitendienst het werk inspecteren en zag ook dat de boel niet klopte en gaf me gelijk. Toch wilde hij hetzelfde bedrijf een kans geven het goed te maken, tegen mijn advies in, en gaf mij de reden dat ik dat juridisch moest doen. Hetzelfde bedrijf maar een andere schilder. Ook wilde hij niet weten van enig schade vergoeding ondanks dat ik veel stress en gedoe had doorgemaakt. Acht maanden later kwam schilder 2 en de meneer van de buitendienst kwam het werk controleren. Toch keurde de inspecteur het schilderwerk af omdat er scheuren in de verf waren ontstaan. En nu komt het. Schilder 2 was een eikel en heeft de herstelwerkzaamheden laten aftekenen door mijn minderjarige zoon. Hij vroeg telefonisch of er iemand thuis was die kon tekenen voor zijn aanwezigheid. Hij repte met geen woord over het aftekenen van de opdracht. Het ging erom dat hij kon aantonen dat hij was geweest! Toen ik thuis kwam zag ik bijna geen verschil na de herstelwerkzaamheden met hoe het er eerder uitzag. De scheuren zaten er nog. Maar de factuur kwam al via de mail binnen en ook de mededeling dat ik na de betaling het certificaat van hoogwaardig en professioneel buitenschilderwerk zou ontvangen!

Mailen en bellen met de schilder service heeft niet geholpen. Zij blijven achter de leugenachtige verklaring van de schilder staan die slecht werk heeft aflevert. Ze weigeren de handtekening van mijn kind te vernietigen en de factuur in te trekken. Nee, de handtekening is niet wettig maar wij houden het aan voor onze verdediging. Nee, de factuur wordt uitgesteld maar zal nog moeten worden voldaan.

Ik ben helemaal klaar met de schilder service van Eigen Huis. Eigen Huis houdt liever de hand boven het hoofd van leugenachtige schilders die hun werk niet serieus nemen en duwen dan nog de factuur door je strot. Ze gaan nu juridisch bekijken of ze me kunnen dwingen. Is dit de wereld van tegenwoordig? Het gedrag van volwassen mannen? Eigen Huis ziet niet in dat hun naam te grabbel wordt gegooid door deze constructie van het inhuren van lokale schildersbedrijven die op hun beurt weer losse schilders inhuren. Eigen Huis en de schilders die ze sturen, kunnen hun eigen werk niet beoordelen. Ik ben nog nooit zo naar behandeld. 

MVG, Irma.

 


 

 

Badge

Wet van Murphy bij schilderen via Eigenhuis of is WZR uit Den Haag gewoon slecht?

WRZ gewoon slecht, informeert niet, communiceert niet en als je hen op fouten wijst komen ze dreigend over. Via de actie schilderen via Eigenhuis, kom je in contact met Schilderwerk bv die het werk weer uitzetten bij een onderaannemer met bij ons als gevolg 11 dagen, 3 herstelpogingen een mager zesje voor veel extra geld. Het enige positieve dat de experts zeiden was: “Het zit er dik op en is dekkend”.

 

Wat een drama, veel vrije dagen, steeds je gelijk moeten halen en krijgen en dan nog niet de kwaliteit leveren die van te voren is gezegd. Keurmeesters die hun eigen vlees keuren en een keuringsmeester van Eigenhuis die niet weet dat je een buitendeur aan de onderkant kan schilderen met een onderdeurtje.

 

Maar ja het begon bij WRZ. Het enige dat goed is gegaan is de offerte, ruim € 800,00 duurder dan de plaatselijk schilder, maar wel met alle garanties op kwaliteit en kwaliteit. Vervolgens een drama. Niet op afgesproken tijd komen, niet de spullen bij zich hebben die besproken zijn. Schilderen bij te warm weer (met alle gevolgen van dien), bij de hercontole dreigend overkomen, herstellen met de verkeerde kleur en niet alle zaken herstellen. Bij derde poging niet goed geschuurd en nog niet alles gedaan. En als toetje het slot dicht geschilderd, waardoor mechaniek niet meer werkte en deur niet  open ging. Gelukkig kregen we de kosten van de slotenspecialist en het niet gebruiken van de steiger terug en nog een laatste poging alles op te lossen.

 

Helaas door communicatieproblemen weer niet de juiste spullen bij zich en weer nieuwe verf, terwijl hadden gezegd voldoende voorraad ondertussen te hebben. Weer niet alles kunnen doen. Na 11 dagen, veel gezeur en moeite om ons gelijk te halen, waren we er klaar mee. We kregen uiteindelijk 15% korting en met wat gesteggel toch de garantie.

 

Ons advies als je toch het vertrouwen aan Eigen Huis geeft, als het schilders zijn via of van WRZ, weiger ze de toegang en teken geen overeenkomst. Je kan het namelijk zelf beter, zelfs met 2 linker handen, dan WRZ.

Badge

Wet van Murphy bij schilderen via Eigenhuis of is WZR uit Den Haag gewoon slecht?

WRZ gewoon slecht, informeert niet, communiceert niet en als je hen op fouten wijst komen ze dreigend over. Via de actie schilderen via Eigenhuis, kom je in contact met Schilderwerk bv die het werk weer uitzetten bij een onderaannemer met bij ons als gevolg 11 dagen, 3 herstelpogingen een mager zesje voor veel extra geld. Het enige positieve dat de experts zeiden was: “Het zit er dik op en is dekkend”.

 

Wat een drama, veel vrije dagen, steeds je gelijk moeten halen en krijgen en dan nog niet de kwaliteit leveren die van te voren is gezegd. Keurmeesters die hun eigen vlees keuren en een keuringsmeester van Eigenhuis die niet weet dat je een buitendeur aan de onderkant kan schilderen met een onderdeurtje.

 

Maar ja het begon bij WRZ. Het enige dat goed is gegaan is de offerte, ruim € 800,00 duurder dan de plaatselijk schilder, maar wel met alle garanties op kwaliteit en kwaliteit. Vervolgens een drama. Niet op afgesproken tijd komen, niet de spullen bij zich hebben die besproken zijn. Schilderen bij te warm weer (met alle gevolgen van dien), bij de hercontole dreigend overkomen, herstellen met de verkeerde kleur en niet alle zaken herstellen. Bij derde poging niet goed geschuurd en nog niet alles gedaan. En als toetje het slot dicht geschilderd, waardoor mechaniek niet meer werkte en deur niet  open ging. Gelukkig kregen we de kosten van de slotenspecialist en het niet gebruiken van de steiger terug en nog een laatste poging alles op te lossen.

 

Helaas door communicatieproblemen weer niet de juiste spullen bij zich en weer nieuwe verf, terwijl hadden gezegd voldoende voorraad ondertussen te hebben. Weer niet alles kunnen doen. Na 11 dagen, veel gezeur en moeite om ons gelijk te halen, waren we er klaar mee. We kregen uiteindelijk 15% korting en met wat gesteggel toch de garantie.

 

Ons advies als je toch het vertrouwen aan Eigen Huis geeft, als het schilders zijn via of van WRZ, weiger ze de toegang en teken geen overeenkomst. Je kan het namelijk zelf beter, zelfs met 2 linker handen, dan WRZ.

Dank voor je verhaal. Dat geeft me een houvast want hoe, en bij wie, heb jij de korting voor elkaar gekregen en de garantie?

Badge

Vereniging Eigenhuis heeft ook rechtsbijstand/een juridische afdeling. 

Schilderwerk was in eerste instantie ingeschat op 4462 eur met 4 jaar garantie. Vervolgens is dit met mijn accoord omgezet in 6 jaar garantie maar verhoogde dit de offerte tot 6814 eur.

Deze offerte heb ik nooit schriftelijk ontvangen maar moest ik wel direct ondertekenen na de schouw. Vervolgens zijn 2 schilders aan het werk gegaan en hebben de klus in 4.5 dag geklaard. Er is netjes gewerkt. Het verrotte houtwerk is gerepareerd dan wel vervangen zonder kostenopgave en zonder mijn expliciete toestemming en ik ging ervanuit dat dit inclusief in de offerte opgenomen was

Echter vervolgens werd ik opgezadeld met 760 eur ex btw meerwerk voor verrot houtwerk vervangen en herstel middels een speciale epoxy van Akzo zonder behoorlijke specificatie. 10 uur arbeidsloon is er gerekend 10 x 55 =550 ex en 210 eur materiaal

Eea betekent dat zonder meerwerk 6814 eur gerekend is voor 3 dagen werk voor 2 man. Dit lijkt mij excessief.

Als ik het goed begrijp stelt de garantie niets voor en heb ik dus zowiezo bijna 2400 eur teveel betaald. De meerkosten van 920 eur waren niet gespecificeerd en WRZ den Haag begon me te bedreigen toen ik niet met de opgave accoord ging.

Ga gerust niet met de eigen huis schilderservice in zee!

Reageer