Consumentenbond.nl

Vertrouwen in je verhuisdoos

• 7 juni 2019
  • 13 reacties
  • 5614 Bekeken

Badge
Scherven brengen geluk, maar het is wel erg zuur als je complete servies sneuvelt tijdens een verhuizing. Een stevige verhuisdoos kan heel wat leed voorkomen.

Er zijn veel verhuisdozen op de markt, daarom probeerden we met vier verhuisexperts negen vergelijkbare verhuisdozen uit. Met uiteenlopende prijs én kwaliteit. Benieuwd naar de resultaten van deze quicktest? Bekijk ze hier.

Met welke verhuisdozen heb jij ervaring? En was je hier tevreden over?

13 reacties

Reputatie 7
Gek genoeg toch een verrassend onderwerp. Leuk!
Reputatie 7
Badge +5
Ik heb met alle verhuisdozen wel enigszins ervaring en kom tot dezelfde conclusie.
Een jaar geleden weer één en ander moeten verhuizen en voor de lichte spullen de dozen van de Action en Ikea gebruikt en voor de zware spullen de 'Verhuisdoos extra sterk' en 'Professioneel verhuisdoos' van de Gamma en Karwei.
Waarom zoveel verschillende gebruikt?, omdat ik op verschillende locaties ze bij de dichtstbijzijnde winkel heb gehaald voor de juiste toepassing.
Reputatie 7
Een paar maanden geleden heb ik er een heleboel gehaald bij Action, die was om de hoek, geschikt voor kleding en linnengoed maar als je er andere dingen instopt zijn een paar rollen ductape een aanrader, ook een strookje boven de handgrepen plakken want die scheuren makkelijk uit. De dozen van een verhuisbedrijf gaan aanzienlijk langer mee.
Reputatie 7
Badge +6
De diverse dozen die wij in het verleden gebruikt hebben ontliepen elkaar niet zo heel veel in kwaliteit. Die van de verhuizer waren inderdaad beter @MrsJones . Belangrijk is dat ze niet vochtig worden want dan blijft er niet veel over van de sterkte . Dat zal iedereen hoop ik wel begrijpen . Vooral de manier van inpakken is waar het om draait . Als een doos te zwaar dreigt te worden , verdeel dan de zware dingen over meerdere dozen en vul de doos op met lichter spul . Kwetsbaar spul zodanig verpakken dat het onder normale omstandigheden niet kan beschadigen en een waarschuwingssticker op de doos opdat er bij laden en lossen rekening mee gehouden kan worden.
Reputatie 2
Badge +2
De beste verhuisdoos of niet als je het verkeerd inpakt dan kan je er op rekenen dat je serviesgoed er aan gaat.
Een stapel oude kranten op de bodem of bubbeltjes plastiek helpt wel maar ook tussen de borden een laag bubbeltjes plastiek doen en als laatste in de auto stoppen of nog beter tussen de matrassen doen is de beste oplossing.
Ook je platte tv tussen twee matrassen als dat mogelijk is maar hoe dan ook rechtop staande vervoeren.
Met mijn ervaring als verhuizer is mijn advies om te gaan voor verhuisdozen van een verhuisbedrijf.
Als je kijkt naar de prijs / kwaliteitverhouding moet je sowieso voor een verhuisdoos gaan van een verhuisbedrijf. Deze zijn veel steviger dan de 'bouwmarkt' dozen. Ongeveer 2 a 3x dikker en de constructie is vele malen steviger.
Informeer bij je lokale verhuizer wat zij rekenen voor een verhuisdoos. De meeste Verhuizers verkopen deze gewoon, al staat dit niet op de website vermeld. De prijs ligt tussen de € 2,50 en € 3,50 en verschilt dus niet met de prijs van de bouwmarkt doos die als beste uit de test komt.
Tevens verkopen zij ook inpakpapier en hebben ze een korte inpakinstructie over hoe je het beste zaken in kan pakken.
Conclusie: vraag het gewoon de professional en de prijs zal je nog meevallen. Geldt tevens voor het verzorgen van de verhuizing. Vraag kosteloos een offerte aan. Je krijgt hierbij een prijs en ook nog advies en inzicht van iemand die dagelijks verhuisd. Altijd goed meegenomen!
Reputatie 7
Badge +6
Is ook mijn ervaring @JacoA . Goede dozen , goede inpakinfo , pakpapier , stickers en tape. Heb alleen tevoren wat dozen elders gekocht om ruim tevoren alvast wat in te pakken.
Badge +6
Leuk om ook (inpak)tips te lezen, dank allemaal! 👍🏼
Zijn er meer Communityleden met ervaringen met bepaalde verhuisdozen?
Badge +1
Wij zijn in februari verhuisd. Hebben dozen van de Gamma, Praxis en Action gebruikt.
Moet zeggen dat de kwaliteit behoorlijk is tegengevallen. Alle dozen afgeplakt met tape, handvatten extra geplakt. Toch zakt de hele handel in elkaar als je twee dozen op elkaar stapelt. Ze scheuren ook uit tijdens het staan. We hebben de dozen met beleid ingepakt, daar kan het niet aan liggen.
De prijs lag tussen 0,98 cent en 2,50 per doos.
De Praxis extra large dozen zijn goed om kleding in te verpakken.
Een tweede keer gebruiken zit er sowieso niet in.
Ik heb hele goede ervaringen met de verhuisdozen van de Shurgard. Die zijn dubbelwandig en van inscheuren is dus geen sprake) Ook vouwen ze gemakkelijk in en uit en kun je ze dus hergebruiken. De budgetbewuste verhuizer kan dus gemakkelijk op marktplaats kijken naar tweedehands shurgard dozen.
De meeste verhuisdozen die ik in het verleden gebruikt heb, zijn wel gelijk qua sterkte, al valt het op dat de dozen van verhuizers inderdaad goed stevig zijn. Als ik ergens anders dozen kocht, was het bij de Gamma (die goed uit de test komt).
Recentelijk kwam ik opeens IKEA verhuisdozen tegen. Om twee redenen een ramp:
  • zeer complex in elkaar te zetten. Al ging het bij de derde doos beter.
  • De maat is sterk afwijkend van een 'normale' verhuisdoos, waardoor stapelen van dozen moeilijk is.
Vanwege deze twee redenen zou ik zelf geen IKEA dozen meer kopen, onafhankelijk van de sterkte.
Reputatie 7
Badge +7
Fijn om deze tips te lezen. Ik ga binnenkort verhuizen, dus ze zijn van harte welkom!
Reputatie 6
Badge +6
Mijn vrouw doet altijd een stukje krantenpapier tussen alle serviesborden of om alle overige servies als we die moeten vervoeren. Er is nog nooit iets gebroken. Op vakantie kochten we flessen wijn en zo van al die streken waar we waren. Hele rit terug naar Nederland nooit iets kapot door al die papiertjes tussen of om het glaswerk.

Reageer