Consumentenbond.nl

Waar koop ik de beste traplift?

Welke leverancier is de beste en goedkoopste met d beste service gaarne uw ervaring.

[Titel aangepast door beheerder om kans op antwoord te vergroten]

27 reacties

*Commercieel bericht verwijderd door beheerder.

*Commercieel bericht verwijderd door beheerder.
Inderdaad, tweedehands kan je ook een traplift aanschaffen en zo flink besparen.

Er zijn veel websites met keuzehulpen, maar die zijn vaak van verkopers of het zijn webpagina's waar verkopers worden toegelaten om zich te promoten. Daarom maakten we op Scouters laatst deze onafhankelijke keuzehulp.

Hopelijk helpt dit verder. En wellicht nog het overwegen waard zijn deze alternatieven voor de traplift.

Hartelijke groet, ***

***Verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie***
@H.G. van Rheenen: ja, zo ben ik inderdaad bij deze discussie gekomen. Hartelijke groet, Erica
Voor onze vader van 83 hebben wij onlangs een traplift gekocht. Na veel zoekwerk op internet kwamen wij op een site waar zeer veel traplift informatie te vinden is. Dit heeft ons veel geholpen bij de aankoop van de traplift. Voor het kopen van een traplift die voor U het meest geschikt is, is enig zoekwerk de moeite waard en kan soms honderden euro's schelen bij verschillende verkopers.
==De gemiddelde prijzen van een traplift==
De kosten van een traplift zijn afhankelijk van het soort trap en het eventueel aanwezige bochten. Ook spelen persoonlijke voorkeuren en leverbare opties een rol. Enkele opties die tegen een meerprijs leverbaar zijn zijn:
* Verstelbare armleuningen, stoeltje en voetenplankje
* Verschillende soorten bekleding van het stoeltje. (kunststof, leer of vinyl)
* Tiptoetsen, bijvoorbeeld voor reumapatiënten

Nieuw:
* Rechte trap € 2.600 – € 5.400
* Een bocht € 5.000 – € 10.500
* Meerdere bochten € 5.800 – € 12.500

Gebruikt:
* Rechte trap Vanaf € 1.700
* Een bocht Vanaf € 2.200
* Meerdere bochten Vanaf € 2.700
Door een aantal traplift aanbieders te vergelijken op de kosten en kwaliteit is het mogelijk om een goede traplift te vinden die het best aansluit bij de eigen wensen.
Wij hebben voor de aankoop van een traplift een onafhankelijke keuzehulp gebruikt. Omdat een traplift kosten vergoeding vanuit de wmo niet mogelijk bleek. zijn we uitgekomen op een tweedehands traplift. Hierbij moest de rails wel nieuw worden gekocht, maar konden we wel flink besparen op het stoeltje zodat we ongeveer uitkwamen op een bedrag van € 1.500. Ook kregen we van de verkoper 6 maanden garantie wat normaal 3 maanden is voor een gebruikte traplift. Op internet eerst wat onderzoek doen is dus zeer de moeite.
Waar kopen wij een tweedehands traplift met 2 bochten voor € 1500 - 2700 ?
Onze bevindingen van de afgelopen 2 weken zijn als volgt

Koop; Onderhud:
Tiptop : 4500 270 pjr
Smienk : 4679 235 - 375 pjr
Stannah : 5300 niet bekend
Otolift : 5748 150 pjr
Handicare 6500 207 - 334 pjr
Allemaal 1 jaar garantie

Tiiptop Huur:
eenmalig 2600 50 per maand
Ik ben binnenkort aan een traplift toe voor een trap met 1 bocht vanwege de steeds heftiger worden van mijn Poly- Neuropathie.
WMO lees ik hier is kansloos, dus zelf betalen..
Ben dus op zoek naar een vergelijking site en test, kan deze niet vinden, wie helpt mij/ons verder?
Alle tips zijn welkom hier of rechtstreeks naar *

Dank u; Jan.

* [verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]
Reputatie 7
Badge +5
@G.J Meijrink schreef: "WMO lees ik hier is kansloos, dus zelf betalen."

Dit hangt af per gemeente wat zij als mogelijkheden hiervoor hebben.
Informeer eerst bij je gemeente.
Reputatie 7
WMO of WLZ (mocht er sprake zijn van andere hulp). De ene gemeente is soepeler dan de andere, verder hangt het af van inkomen en vermogen en of het om een blijvende en/of progressieve aandoening gaat. Soms wordt er gewoon gezegd dat je dan maar moet verhuizen, waarschijnlijk denken sommige ambtenaren dat je makkelijk een huis vindt, dat verhuizen gratis is en dat de kaboutertjes de rest doen.
Ik ben binnenkort aan een traplift toe voor een trap met 1 bocht vanwege de steeds heftiger worden van mijn Poly- Neuropathie.
Ben dus op zoek naar een vergelijking site en test, kan deze niet vinden, wie helpt mij/ons verder?

Dank u; Jan.

Hoi Jan,

Ik ben zelf ook op zoek naar een traplift, maar dan voor mijn ouders. Ik kwam op deze website: * een overzicht tegen. Ik ben er zelf ook nog niet uit. Van kennissen hoorde ik dat bedrijven ook langs kunnen komen om advies te geven. Misschien is dat ook nog een optie om een goede overweging te maken.

Groet,
Annet

*Commerciële link verwijderd door beheerder.
Annet, hebben Handycare op bezoek gehad, aardige verkoper, legde het goed uit, beloofde een offerte, heb ik niet gezien, vandaag Otolift geweest, wat duurder, prima uitleg, andere mogelijkheden, wel wat duurder... Morgen komt nr. 3 , zijn benieuwd...
Goedemorgen Jan,

Bedankt voor de goede tips en info. Ik ben ook erg benieuwd.

Groet,
Annet
Reputatie 5
Badge +7
Hoi @G.J Meijrink, wat goed dat je drie partijen hebt laten komen om te vergelijken. Heb je inmiddels een keuze gemaakt?
Reputatie 7
Badge +7
Graag wil ik eenieder in dit topic wijzen op het feit dat het plaatsen van commerciële inhoud niet toegestaan is op de Consumentenbond community. Berichten met een reclameboodschap erin worden verwijderd. Mocht je na het verwijderen van je commerciële boodschap de forumvoorwaarden herhaaldelijk overtreden, dan zal je account geblokkeerd worden.
Dank voor jullie reacties, hebben 4 bedrijf- vertegenwoordigers uitgenodigd en kwamen er achter dat 2 geen binnenbocht trap kunnen leveren, die zijn wel goedkoper maar voor ons niet acceptabel en hadden meteen al door dat 2de hands eigenlijk alleen de stoeltjes dat zijn en er een nieuwe rail bij komt, volgens ons als het voor korte termijn is kan je beter huren. Klopt, aan de andere kant moeten wij nog een keuze maken tussen Otolift enThyssen, beide goed, kost compleet in ons geval +/- 7000 euro, kwestie van onderhandelen... I v m gemeente bijdrage kregen wij te horen dat deze voor begeleiding Adviespunt zorgbelang, waarmee zij contracten hebben, gratis en geen commerciële belangen, adviseren, nog geen antwoord van hen, waren op huisbezoek, lijkt ons verstadig voor onze begeleiding, weten alles van bijv. PGB, en als gezegd gratis. Let op, moet uw gemeente die wel gemachtigd hebben, groet; Wilma en Jan

Dank u; Jan.

* [verwijderd door beheerder i.v.m. privacygevoelige informatie]

Hallo Jan,
Kna geen url noemen zo te zien maar als je Googlet op: lift offertes
Kom je bovenaan de website tegen die ik heb gebruikt. Ik had ze gebeld met wat vragen over trapliften. Ik ben vriendelijk geholpen en heb drie offertes ontvangen.
Badge +6
Hallo Jan,
Kna geen url noemen zo te zien maar als je Googlet op: lift offertes
Kom je bovenaan de website tegen die ik heb gebruikt. Ik had ze gebeld met wat vragen over trapliften. Ik ben vriendelijk geholpen en heb drie offertes ontvangen.

Lukt het niet om een url te plaatsen, @Consuminderen? Met de knop link invoegen kun je eenvoudig een linkje plaatsen. Succes!
Hebben intussen de toezegging van onze gemeente (Brummen) binnen dat ik via de WMO een traplift ga krijgen, betaald door de WMO, omdat er meer aanpassingen nodig zijn, bijv. een inloopdouche e d moet ik die en de rest wel zelf volledig betalen.
Ben er wel achter gekomen dat een 2de hands lift zelden past, via de fabrikant worden dan nieuwe stangen geplaatst en dat moet wel betaald worden, zelf doen ? Vergeet dat maar, het stoeltje blijft dan over.. op deze manier wel goedkoper, zeg van €7000 naar € 5000 Wilt u het toch zelf doen, kijk op de grootste handelssite M.......s, worden daar soms gratis aangeboden. Succes; Jan
Reputatie 7
Badge +5
@G.J Meijrink Dank voor je bericht, het is leuk en informatief te lezen hoe het verloop is.
Reputatie 5
Badge +6
Een traplift is toch kennelijk een "hot " item. Maar dat verbaast me niets want we (de mensheid) worden allemaal ouder en met de ouderdom komen de gebreken (althans bij velen, ik ken er ook van 100 en meer en nog helemaal fit en gezond, de leeftijd wil ik ook behalen, maar de rest gaat al niet meer). En zo kom ik weer bij de traplift, want we zijn zelf ook zoekend, beiden kunnen we het gebruiken en gezien ons huis (een gewone eensgezind woning) ,met wel twee verdiepingen en twee trappen , dus een lift tot helemaal boven. We zijn ook in voor tips over bijdragen van gemeenten, WMO, zorginstellingen en aftrek bij de fiscus........ maar we hebben alles al geprobeerd en gezien de besparingen overal (gelukkig dus in Brummen niet) en het eigen huis hebben, is er 'hier' geen enkele kans. Ik kan me heel goed voorstellen dat je geen reclame mag maken voor bedrijven, noch voor jezelf e.d., maar heeft de Consumentenbond ooit iets daarover (trapliften) gepubliceerd, of haar zuster bonden in andere landen, of collega bonden of onafhankelijke vergelijkingssites. Dan zou ik dat graag van de bond horen. En Googlen kan ik ook, maar dat is voor een groot deel ook heel commercieel. Het is toch een 'hot 'item en vaak urgent. Groeten Leo.
Reputatie 4
Badge +5
Dank voor de suggestie, Leo! Ik zal m intern doorgeven 😄
Je weet maar nooit!
Sinds eind mei is in onze bungalow de trap (met bovenkwart) vervangen door een platformlift.
De aanschaf is gedaan met het oog op een verminderende mobiliteit in de toekomst, we zijn 72+, en het feit dat een traplift teveel ruimte zou innemen van de trapbreedte.

Met redelijk kleine bouwkundige aanpassingen was het mogelijk deze platformlift te plaatsen.
Deze lift bestaat uit een vaste deur aan de benedenzijde en een halve deur op de begane grond. Via de garage is de lift geheel gelijkvloers te bereiken. Opvoerhoogte is ca. 230 cm.
De afmeting van het platform (ca. 85 x 80 cm) is geschikt voor 2 personen, maar (net) niet voor een rolstoel, maar grotere maten zijn mogelijk als de ruimte ervoor aanwezig zou zijn.
Voorwaarde is wel dat de begane grond bereikbaar blijft (buiten) door middel van de bestaande trapopgang, in verband met mogelijke storing van de installatie.

't Is even wennen maar het gebruik is zeer eenvoudig en prettig.
Het prijskaartje is wel hoog in vergelijking met bijv. een traplift, maar voor ons is 't het waard.
Groeten, W/mK

Reageer