Toch ook maar eens hier vragen (heb het hele wasdroger topic op dit forum doorgelezen, maar zie dit niet terug). Wij hebben augustus 2021 een Siemens IQ700 warmtepomp droger gekocht met zelfreinigende condensator (geen pluizenfilter die je iedere droogbeurt moet schoonmaken). Gemiddeld draait deze 3x in de week. Nooit eerder een warmtepompdroger gehad.
Deze warmtepompdroger heeft 4 vervelende eigenschappen in volgorde van belangrijkheid:
- was ruikt na drogen niet erg fris;
- onder in de machine hoopt zich de natte klets van pluizen op. Niet zo'n fris karweitje om elke week schoon te maken en dan een halve teil water eruit halen (plm. 3 liter per week). Maar als we het minder vaak doen (zoals de handleiding suggereert) dan is het helemaal een vervelende en viezige klus;
- de was droogt ook nog eens niet bijzonder droog.
Hoe zijn de ervaringen bij andere gebruikers van warmtepompdrogers en specifiek van die van Siemens? Ik heb op dit forum de andere topics over warmtepompdrogers gelezen maar dat gaat meer over snel kapot gaan etc. Mijn vraag specifiek over de muffe lucht die in de hele ruimte komt te hangen en het feit dat we elke week de machine moeten drogen. Oh ja, ik heb een slangetje aangesloten op de afvoer ipv opvangen in het reservoir, maar dat reservoir blijft toch met water.