Consumentenbond.nl
Vraag

warmtepompdroger met snelste droogtijd

• 2 januari 2020
  • 2 reacties
  • 670 Bekeken

Onze condensdroger is stuk en ik kijk nu naar een warmtepompdroger.

wij gebruiken de droger meestal in het weekend maar dan wel ca 3x per dag.

nu ben ik de droogtijden aan t bekijken en vraag me af of de aangegeven tijden op de energielabels, waar ook de droogtijd bij staat, universeel zijn zodat je, als je deze tijd deelt door het aantal kilo’s dat de droger aan kan, de droogtijd per kilo kunt bekijken.

voor ons is de tijd die de droger erover doet om de was droog te krijgen het belangrijkst, 
Ben bij drie witgoed zaken geweest maar antwoorden zijn nogal verschillend.

Dacht bijvoorbeeld zelf aan een miele 220 of 230wp A++ vanwege de droogtijd die bij deze modellen staat,op het label,  namelijk 157 minuten, duurdere modellen geven vaak meer dan 200 minuten aan, wie weet er meer van?

alvast bedankt voor de antwoorden, groet, Tom

2 reacties

Ik denk dat het niet zo gaat, dan een halve lading twee keer zo snel droogt. Waarom ik dat denk? Ik heb van mijn AEG T7DBN460 het stroomverbruik gemeten. En als de machine start (de was nog niet warm is) gebruikt de machine maar 200 watt. Naarmate de machine voller zit lijkt hij - als hij warm is - ook meer stroom te gebruiken.

En als hij weinig stroom gebruikt zal hij ook langzamer drogen. Ik heb het niet getest, maar het kan bijna niet dat 2 kilo vier keer zo snel gaat als 8 kilo.

Badge +8

Beste @Tommie, dank voor je vraag en welkom op de Community!

Als je lid bent van de Consumentenbond kun je hier alle wasdrogers bekijken die goed scoren op hun droogprestatie.

Reageer