Consumentenbond.nl

Wasmachine laten repareren, of een nieuwe kopen?

• Nieuwe deelnemer
  • 0 reacties
Wat ik mij nu afvraag nu ik voor de zoveelste keer een nieuwe wasmachine koop, is waarom het onderhoud (zoals bekend van Auto's) niet mee is genomen in deze vergelijkingen.

Ik heb nu een Siemens WM die het heeft begeven en waarbij ik lees dat dit probleem dat de printplaat er uit gebrand is en dat dit probleem zich vaker voordoet na 4jaar.

Welke garantie koop je nu indien je de beste keuze koopt qua schoon was programma's, maar juist de Bosch familie Incl Siemens problemen heeft met de duur van het apparaat?

Laat ik nu een monteur komen voor €50,- voorrijkosten en €160 voor de prietpraat als het daarbij blijft, of koop ik dan liever een ander merk en ga ik voor de beste koop (kosten versus kwaliteit) aangezien ik nu €800 in 5 jaar afschrijf!? Samsung a €478,- (scheelt €300 in vijf jaar)

[Titel aangepast door beheerder ter verduidelijking voor de lezer]

8 reacties

Reputatie 2
Badge +5
We doen elke twee jaar een groot merkenonderzoek waarbij we ook naar de reparatiekosten vragen. De ervaringen per merk en per model zijn zo divers dat we er geen indicatie van reparatiekosten aan kunnen verbinden op merk niveau. De conclusies van ons merkenonderzoek vind je op de pagina wat is een goed merk wasmachine: http://www.consumentenbond.nl/wasmachine/wat-is-ee...
ik ben in het bezit van een miele wasautomaat, de W5993. hij is nu 5 jaar en 4 maanden oud.over de machine op zich ben ik tevreden. maar toen ik na het vervangen van de aanvoerslang met aquastop een rekening van miele kreeg van 395,29 euro, wist ik niet wat ik zag. daar koop je een komplete goedkope machine voor. het slangetje kost ex btw 210,47 euro. ik ben benieuwd wat een nieuwe motor voor dit apparaat kost.
Een merk als Miele heeft grote verhalen over de kwaliteit van haar wasmachines. Als puntje bij paaltje komt blijkt dit erg tegen te vallen. De machine zelf (het metaal) is stevig en degelijk, de electronica echter laat je regelmatig in de steek. Een serieus kwaliteitsprobleem waarvan de de kosten doodleuk afgewenteld worden op de consument. Na 5 jaar begeeft de printplaat het voor de 2e keer!!Als je aan Miele vraagt of er vaker problemen met de electronica zijn doen ze net alsof dat nauwelijks voorkomt. De monteur echter weet mij te vertellen dat er zeer regelmatig problemen zijn. Kortom, koop geen Miele, het is het extra geld absoluut niet waard!!
Samsung wasmachine:

Na 5 jaar normaal gebruik te hebben gemaakt van mijn Samsung wasmachine, maakte deze plots een hels kabaal. Nadat ik de machine had gedemonteerd bleek het trommelkruis te zijn gebroken, een onderdeel wat ongeveer 100 euro kost. Ik heb dus met de service afdeling van Samsung gebeld en gevraagd of ik dit onderdeel voor een goedkopere prijs kon aanschaffen. Maar nee hoor ik werd afgescheept met het verhaal dat er eerst een servicemonteur bij moest komen, inclusief voorrijkosten en dat ik dan ook het defecte onderdeel moest bekostigen. Al met al een waardeloze service van Samsung, ik koop dus nooit meer een machine van Samsung. Op internet is ook te vinden dat het trommelkruis een zwak punt is in deze machine, Ik adviseer dan ook iedereen om geen Samsung wasmachine, ze zien er prachtig uit maar de constructie om de trommel op zijn plaats te houden is een zeer zwak punt.
Beste consument,

Ik heb sinds een tijdje ook een kapotte wasmachine gehad. Toen had ik twee opties, of de wasmachine te repareren of de wasmachine erin wat onderdelen te vervangen. Mijn man zij dat we gewoon gelijk een nieuwe moesten kopen, maar omdat we wat krapjes op ons geld zitten ging ik op zoek naar een alternatief. Toen kwam ik uiteindelijk uit bij een bedrijf waar je losse onderdelen kunt kopen. Bij dit bedrijf kun je losse onderdelen kopen. Dat is natuurlijk best handig maar je moet wel zelf weten hoe je het kan vervangen en wat er kapot is. Wat ik zelf had gedaan ik had een vriend van me die vroeger monteur was even laten komen kijken wat er kapot was toen had ik een nieuw onderdeel gekocht bij de onderdelen kopen winkel en toen daarna kwam hij weer en kon hij het nieuwe element in mijn wasmachine installeren. dit was dan natuurlijk ideaal omdat dit natuurlijk niet zoveel geld kost. Voor degene die het vragen ik zal even een link van de webshop hieronder zetten. Onderdelen kopen bijvoorbeeld als je een Siemens wasmachine hebt hier is de link Siemens Onderdelen Ook zal ik een tutorial van YouTube kan ik erop zetten maar alleen als jullie het willen. Dus meld dat hier even in de comments.

Groetjes,

Anja
Ik had een Samsung machine, zag er gelikt uit met alle mogelijke programma's. Echter na 4 jaar met een 2 persoonshuishouden brak het trommelkruis in 3 stukken. Ik Samsung gebeld of ik dit onderdeel kon kopen, kon wel maar dan voor 130 euro. Dit vond ik het niet waard voor een machine die nieuw 500 euro kostte. Na veel telefoontjes met wasmachine repartie bedrijven, waarbij men mij vertelde dat het toch echt verstandiger is om een machine van een gerenommeerd merk te kopen zoals AEG, Bosch etc.

Mijn advies en dat van vele reparateurs, koop geen Samsung wasmachine. Het breken van het trommelkruis door corrosie na 4 jaar getuigd van een slechte kwaliteit. Dus uiteindelijk koop je een kat in de zak.
Reputatie 2
Badge +5
Bedankt voor je tip: Voor wie zelf een reparatie wil proberen uit te voeren en onderdelen of tutorials zoekt op youtube, staan er enkele tips op https://www.consumentenbond.nl/wasmachine/problemen-met-je-wasmachine#no7

Beste consument,

Ik heb sinds een tijdje ook een kapotte wasmachine gehad. Toen had ik twee opties, of de wasmachine te repareren of de wasmachine erin wat onderdelen te vervangen. Mijn man zij dat we gewoon gelijk een nieuwe moesten kopen, maar omdat we wat krapjes op ons geld zitten ging ik op zoek naar een alternatief. Toen kwam ik uiteindelijk uit bij een bedrijf waar je losse onderdelen kunt kopen. Bij dit bedrijf kun je losse onderdelen kopen. Dat is natuurlijk best handig maar je moet wel zelf weten hoe je het kan vervangen en wat er kapot is. Wat ik zelf had gedaan ik had een vriend van me die vroeger monteur was even laten komen kijken wat er kapot was toen had ik een nieuw onderdeel gekocht bij de onderdelen kopen winkel en toen daarna kwam hij weer en kon hij het nieuwe element in mijn wasmachine installeren. dit was dan natuurlijk ideaal omdat dit natuurlijk niet zoveel geld kost. Voor degene die het vragen ik zal even een link van de webshop hieronder zetten. Onderdelen kopen bijvoorbeeld als je een Siemens wasmachine hebt hier is de link Siemens Onderdelen Ook zal ik een tutorial van YouTube kan ik erop zetten maar alleen als jullie het willen. Dus meld dat hier even in de comments.

Groetjes,

Anja

Geplaatst door Anna op Jun 14, 2017.

Badge
Hallo inderdaad koop machne goed merk,
soms kun je onderdelen kopen op internet,
en op youtube zien hoe je repareert,
echter koop geen LG Wasmachine, want de pomp gaat kapot na 2 jaar en valt niet onder garantie.
J Rotterdam.

Reageer