straatvraag

Wat doe je allemaal om inbraak en diefstal te voorkomen?

• 25 August 2021
  • 32 reacties
  • 2009 Bekeken
Wat doe je allemaal om inbraak en diefstal te voorkomen?

Toon eerste bericht

32 reacties

Reputatie 7
Badge +6

We zorgen dat het geboefte niet zomaar naar binnen kan lopen . Dat heet echter insluiping en komt ook heel veel voor . Zoals uit meningen in bovenstaande reacties blijkt kunnen we inbraak nooit voorkomen . Alleen moeilijker maken .Heel veel maatregelen om het moeilijk te maken kosten erg veel geld . We kunnen voor de middenweg kiezen . In onze regio wordt vooral ingebroken in schuurtjes en tuinhuizen . Moeten we daar dan ook een fort van maken ? Beter vind ik dat het tuig via de ramen kan zien dat er niets van waarde staat en dan hopelijk de moeite niet neemt om toch de deur open te breken . Waar wij eerder woonden , werden naast inbraak en huizen en vandalisme , zo vaak auto's open gebroken , dat sommigen hem niet meer op slot deden en er niets van waarde in lieten . Wij zijn daar drie keer aan de beurt geweest en dat was een extra reden om te verhuizen . Bij woninginbraak zullen ze eveneens eerst door de ramen kijken of er veel van waarde te zien is . Dus indien mogelijk en doenbaar , dat een andere plek geven . Het ergste vond ik , wat het met onze kinderen deed . Sindsdien voelen ze zich veel onveiliger in hun eigen huis en allerlei andere situaties . Dat is veel erger . 

Het leven is hierdoor wel wat minder leuk dan een tijd geleden.  Ik ben op vakantie wel eens in gebieden geweest, ver weg, waar zulke dingen niet spelen. Dat is echt anders.

En het zijn maar een paar mensen die het verpesten. Voor die één op de honderd of zo moeten 99 van de 100 mensen hun leven aanpassen en alles achter hun kont op slot zetten, dicht maken of aan de ketting leggen, tegen veel kosten. Jammer dat er niets aan gedaan kan worden.

Een inbreker wil vooral niet opvallen, dus een lamp die elke avond brandt, of 50x per avond aanspringt, schrikt niet af. Voor een camera is een insluiper met capuchon ook niet echt herkenbaar, dus dat helpt ook niet. Maar het idee dat na het openbreken van een deur er een hoop herrie komt, is geen aantrekkelijk vooruitzicht om ongestoord de woning te doorzoeken op bruikbare spullen.
Natuurlijk is e.e.a. afhankelijk van de omgeving, een woning zonder buren is een ander verhaal dan in een drukke woonwijk. 

Badge

Veel diefstal in huis gebeurd door insluiping (niet door inbraak).

Een goed Alarmsysteem kan je helpen , zodat je niet vergeet iets dicht te doen.

Je kunt zelf als je de deur dicht doet (op slot) automatisch je Alarmsysteem activeren (is een uitbreiding optie van mijn Lupus Electronics XT2-plus set). Een goed Alarm geeft dat direct een waarschuwing (naar wat je hebt ingesteld (bijvoorbeeld een alarmmelding op je smartphone) dat je iets vergeten hebt dicht te doen (bijv een raam). Zelf “lichtje aan” van de Politie-CCV TV-campagne kun je automatisch regelen met een goed Alarm/Smarthome systeem.

Ik heb een merk onafhankelijk artikel geschreven voor consumenten die willen weten waaraan een Alarm/Smarthome systeem moet voldoen en wat je eventueel zelf zou kunnen doen. Ik heb het op Tweakers geplaatst. Daar kan iedereen het gewoon (gratis) lezen. Zie:

**

Zelf ben ik geëindigd met een Lupus Electronics XT2-plus set waarover ik ook een uitgebreide review heb geschreven, zie:

**

*[Bericht aangepast door beheerder] 

Als iemand zijn huis heel goed wil beveiligen tegen van alles dan vind ik dat prima en zal hem niet tegenhouden. Een buurman doet het al meer dan 20 jaar. Elke keer dat de voirdeur open moet is het piep piep piep. En bij open laten staan moeten ze steeds hollen naar het alarm apparaat. Het werkt steeds op onze lachspieren. 

De rest van de straat heeft het niet, wij ook niet. Het risico is niet zo hoog hier. Beneden zijn er geen openslaande ramen. Nog nooit een poging tot inbraak gehad in onze straat. Van alles van een beetje waarde bewaren we steeds de bonnen. Wel handig als je wil declareren bij de verzekering.

Ik lees in de beschrijving af en toe: "neem of koop een goed . . . ". Ik zou graag de definitie willen zien van wat is goed, gewoon in een of twee zinnetjes zoals dat in wettekst of zo zou staan. Is iets pas goed als de Consumentenbond er Beste Koop aan heeft gegeven? Maar de Consumentenbond heeft niet alles getest. Wat is dan goed? Ik vind heel veel gereedschap van Van Cranenbriek, Action, Aldi en Lidl gewoon prima spul tegen de laagste prijs. Maar anderen hier op het forum vinden het rommel en zeggen koop eens professioneel spul. Maar dat gaat niet 2x langer mee dan wat ik heb, dus ben ik voordeliger uit. Volgens mij staat nergens vast wat goed is, het is maar wat men denkt.

Reputatie 7
Badge +5

ik geloof wel in beveiliging, en heb zelf een zeer geavanceerd systeem. Het systeem detecteert zelf of ik weg ga of thuis kom en gaat dan ofwel in bewakingsstand ofwel in 'thuis’ stand. werkt perfect, gaat nooit mis. Potentiele inbrekers worden in een straal van 50m gedetecteerd waarna het alarm aangaat en aanblijft tot de potentiele indringer verdwenen is. Mocht de indringer toch binnen kunnen komen, dan volgt alarmfase twee, waarbij fysiek contact niet uitgesloten kan worden met het alarmsysteem.

Ik kan uiteraard geen foto's plaatsen van het actieve systeem, maar een foto van de 'slaapstand’ is wel mogelijk. 

Het alarmsysteem heeft helaas een zgn 'backdoor'. Voor koekjes laat ze je volledig je gang gaan….. 🤣

@E.B.F. Stroeve De behuizing lijkt wat aan de kleine kant.

Reageer