Consumentenbond.nl
Beantwoord

Wat is de dikte van de toplagen van het emma o2 matras wat jullie hebben getest?

• 5 januari 2021
  • 1 reactie
  • 233 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds kort in het bezit van 2 emma o2 matrassen.

Het valt mij op dat Emma op haar site zegt dat beide toplagen 4cm dik moeten zijn 

Nu mijn matras :

Nu is mijn matras wel 25 cm en zegt Emma dat het dan dus de O2 moet zijn echter wel met veel dunnere toplagen.

Is het dan nog wel het O2 matras wat jullie hebben getest en wat zij op hun site hebben staan?

Als ik emma mail krijg ik dit :

Zij veranderen dus een product en passen dit niet aan op hun eigen site (zie boven) en iedereen moet het er maar mee doen. dat kan toch niet?

Het lijkt erop dat ze de top lagen hebben vervangen met die van de emma-one maar durven ze dat niet toet te geven.

Graag zou ik dan ook van jullie als consumentenbond willen weten hoe dik de toplagen zijn in het o2 matras wat jullie hebben getest

Alvast hartelijk bedankt voor uw moeite

icon

Beste antwoord door Bart Lucassen 11 januari 2021, 11:30

Hoi @H.A. van Bijsterveld,

Wij hebben de Emma O2 2 keer in het lab gehad. De eerste keer voor de test, en de tweede keer enige tijd later om een nieuw exemplaar te vergelijken. We kregen veel meldingen over de inconsistentie van de matras, en wilde controleren of we hetzelfde matras zouden krijgen als de matras die we testten.

Dat bleek het geval. In beide gevallen had de matras 2 toplagen van 2 cm. En de andere eigenschappen waren ook ongeveer hetzelfde. Het lijkt er ook op dat de matras die jij hebt gekregen ongeveer dezelfde is.

Maar die tekst op de website van Emma klopt duidelijk niet. 2 lagen van 4 cm hebben we bij de O2 nooit gemeten.

Bekijk origineel

1 reactie

Hoi @H.A. van Bijsterveld,

Wij hebben de Emma O2 2 keer in het lab gehad. De eerste keer voor de test, en de tweede keer enige tijd later om een nieuw exemplaar te vergelijken. We kregen veel meldingen over de inconsistentie van de matras, en wilde controleren of we hetzelfde matras zouden krijgen als de matras die we testten.

Dat bleek het geval. In beide gevallen had de matras 2 toplagen van 2 cm. En de andere eigenschappen waren ook ongeveer hetzelfde. Het lijkt er ook op dat de matras die jij hebt gekregen ongeveer dezelfde is.

Maar die tekst op de website van Emma klopt duidelijk niet. 2 lagen van 4 cm hebben we bij de O2 nooit gemeten.

Reageer