Wat is een goed elektrisch scheerapparaat?

• 21 September 2017
  • 47 reacties
  • 25271 Bekeken

Toon eerste bericht

47 reacties

Ik heb nu een baard, maar heb de beste ervaringen met Braun; erg huid-vriendelijk, en hij scheert goed diep uit.
Reputatie 7
Badge +6
Ik ben off topic maar ik scheer telkens superglad met scheermesjes van de Action, Cranenbroek, Kruidvat, Lidl of Aldi uit zo'n plastic zakje met tien in een bundel voor minder dan €0,70 per tien stuks, dus minder dan 7 cent per stuk. Ik scheer meestal langer dan 14 dagen met een zo'n mesje, ze zijn heel scherp. Als scheerzeep gebruik ik gewoon de handzeep waar je je handen mee wast. Ik doe dit niet uit een of andere overtuiging of om het geld, maar alleen maar omdat ze veel gladder scheren dan een elektrisch scheerapparaat. En ik heb nooit huidirritatie van het scheren! Met 30 van die mesjes kan ik een heel jaar superglad scheren, kosten minder dan €2,10 plus vier stukken handzeep.
sorry, ik vind dat te veel gedoe; ik ben zo practisch en efficient mogelijk; heb een Philips geprobeerd(zelfde model als Braun); irriteerde m''n huid enorm, later een Philishave, nog erger, met een Braun ging het perfect; prettig scheerblad, goed gevormd en diep uitscheren.
Philips scheerapparaat AT890. Na 3 jaar gaat de accu sterk achteruit. Apparaat op zich scheert nog prima, maar dat wordt elke dag opladen.
Wat me verbaast, is dat de accu niet eenvoudig kan worden vervangen.
Reputatie 7
Badge +6
Niet zo vreemd , @J.B.M. Adams . Fabrikanten willen niet meer dat een apparaat makkelijk en goedkoop gerepareerd kan worden.
Persoonlijk vind ik, dat de Philishave te oppervlakkig scheert; de Braun komt dieper. De heer Wiersum heeft helaas gelijk, fabrikanten willen alleen nog maar verkopen; dat geldt zelfs voor wasmachines! M''n vader had helaas gelijk, in de zakenwereld moet je helaas op je hoede zijn; je kunt belazerd worden; alles draait om omzet, winst! Daardoor wordt je op FB ook dood-gegooid door die zeer irritante reclames! Gelukkig heb commerciele economie gehad, en doorzie die verkoop-technieken................
Reputatie 6
Badge +3
Accu's zijn altijd een zwakke plek omdat die maar een beperkte levensduur hebben. Daarom heeft een apparaat zonder accu mijn voorkeur. Indien dat niet mogelijk is zoek ik een apparaat waarvan ik de accu zelf kan vervangen.
Mijn Braun ging gewoon het stop-contact in; maar ja, ik ben dan ook een ''oudere jongere'', haha!
Op batterij is wel lekker makkelijk en geeft bewegingsvrijheid. Maar ja, nat scheren doe je ook niet overal zo maar 🙂
Reputatie 7
Badge +4
ik vind elektrisch scheren op een accu een beetje overbodig. Het peperdure topmodel van Braun dat ik lang geleden had was ook van een accu voorzien maar ik gebruikte hem vrijwel altijd gewoon rechtstreeks via het stopcontact. Een accu is toch een duur en kwetsbaar onderdeel dat altijd net op het verkeerde moment leeg is. 🤔
Ja oke, maar de plek waar ik me bij voorkeur zou scheren heeft warm water en een spiegel maar geen stopcontact. Dus dat is maar net hoe de situatie is.
Gebruik een verleng-snoer.............................doe ik ook, als ik m''n baard bij-werk.....................Ik trim hem, en werk hem bij met een originele (zware) Wahl-tondeuse(wordt professioneel gebruikt door kappers). Daarna het lichtere werk met een Babyliss. Creatief denken................
Tja, tuurlijk. Wat is er mis met gewoon met een scheermes en scheerzeep scheren ? Lijkt me in elk geval een stuk hygienischer dan dat gerommel met electrische apparaten. Een verlengsnoer voor een scheerapparaat. Tssss...
Tja, tuurlijk. Wat is er mis met gewoon met een scheermes en scheerzeep scheren ? Lijkt me in elk geval een stuk hygienischer dan dat gerommel met electrische apparaten. Een verlengsnoer voor een scheerapparaat. Tssss...
Tja, als je huid daar tegen kan......
J. Lohman
hoezo druk in de weer met een test. Dit bericht is een jaar oud, maar ik zie als ik zoek op scheerapparaten dat de laatste test uit 2013 komt!
Badge +8
Hi @J.B. v.d. Kooij, gelukkig is er in december 2017 een nieuwere test gepubliceerd. Als je lid bent van de Consumentenbond kun je inloggen en de testresultaten hier bekijken.
Dank. Vreemd dat de zoekfunctie dan niets vindt.
Ik ben nl gewoon lid en heb de zoekfunctie gebruikt op de website van de Consumentenbond zelf.
Ik ben nl gewoon lid en heb de zoekfunctie gebruikt op de website van de Consumentenbond zelf.

Klopt. brakke indexering denk ik.
Badge +8

Klopt. brakke indexering denk ik.

Er zijn inderdaad wat problemen met de zoekfunctie, deels zijn deze nu gelukkig opgelost maar er wordt ook nog hard aan gewerkt om de zoekfunctie optimaal te laten functioneren. 🙂

Wat moeilijk kiezen, niemand vertelt welk scheerapparaat het beste is.

Ik lees dat Philips ook is overgegaan op vibrerende mesjes... klopt dat wel?

@C.J. Stada waarom neem je de beste uit de test niet of als je die te duur vind de beste koop dan niet? In principe zou dat het antwoord op je vraag moeten zijn dus misschien heb ik de vraag niet goed begrepen.

@C.J. Stada waarom neem je de beste uit de test niet of als je die te duur vind de beste koop dan niet? In principe zou dat het antwoord op je vraag moeten zijn dus misschien heb ik de vraag niet goed begrepen.

De test is uit 2017 en daarna zijn er toch nieuwe gekomen? Nee niet te duur.

Reageer