Consumentenbond.nl
Sneller internet en extra zenderpakketten? |

Vergelijk alles-in-1 providers en stap over. Tijdelijk €10 retour

Alles-in-1 icoon

waterdrukverhogers in huis

• 11 januari 2019
  • 4 reacties
  • 266 Bekeken

Ik was benieuwd of er mensen die ervaringen hebben met waterdruk verhogers. Ik overweeg er een aan te schaffen echter ik an geen vergelijk en ervaringen vinden

4 reacties

Wat u voor zoiets nodig heeft is een hydrofoor. Oftewel een pomp in combinatie met een drukvat. Er zijn kant-en-klare oplossingen te koop, maar ze zijn niet goedkoop, en het vereist wat installatiewerk.
Bart
Bedankt voor je reactie.

Deze was mij geadviseerd (DAB Easybox Mini 3 KIWA Hydrofoorpomp) er zijn er veel meer maar ik mis een goed advies over type en criteria..
@Gebruiker1535026807 van belang bij een pomp zijn het debiet, oftewel het aantal liter per minuut dat een pomp kan verpompen, en de druk. De druk geeft aan met hoe veel kracht het water uit de kraan komt en ook hoe hoog water kan worden opgepompt. 1 bar staat gelijk aan 10 meter.

De pomp die u noemt verpompt 4.800 liter per uur met een druk van 5.5 bar. De normale waterdruk voor huishoudens is 1.5 tot 2.5 bar, dus deze pomp kan op de begane grond staan, en 30 tot 40 meter hoger nog steeds voldoende druk geven om goed onder te douchen of een CV te laten werken. Die 4800 liters per minuut is volgens mij ook een stuk meer dan wat er uit een normale kraan komt. Dus met andere woorden: dit is een forse pomp die waarschijnlijk meer dan voldoende is voor een thuissituatie.

Daarnaast zijn er natuurlijk andere dingen wellicht van belang voor uw situatie zoals aansluitingsmogelijkheden, geluidsproductie en dergelijke. Wellicht kan een loodgieter u daar het beste over adviseren. Er zijn ook speciaalzaken voor dit producten waar u goed advies kunt krijgen.
Bart, bedankt voor het advies. Hier kan ik mee verder.

Reageer