Consumentenbond.nl

Waterfilter Biggreen

• 23 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 3586 Bekeken

Wie heeft ervaring met de Biggreen waterfilter? Is dit een goed alternatief voor een waterontharder?

4 reacties

Badge +8

Zijn er toevallig Communityleden die ervaring hebben met deze waterfilter? :slight_smile:

Wij zijn nu drie maanden in het bezit van een big green waterontharder.

Onze ervaring tot nu toe:

De kalkaanslag is veranderd in een licht vage aanslag die met een doek heel makkelijk valt te verwijderen. Het oplossen van de oude kalkaanslag gaat heel langzaam, maar ja deze aanslag is ook het gevolg van jaren kalkrijk leidingwater.Alle mineralen blijven met deze ontharder ook in het water; alleen hecht het zich niet meer aan je sanitair, waterkokers etc. Heel bijzondere ervaring!

Het apparaat is geluidloos, zonder elektrische aansluiting of afvoer en onderhoudsvrij. Aan de (twee)jaarlijks te vervangen filters hangt echter wel een prijskaartje. De leverancier neemt hiervoor contact met je op. Maar dat zijn wel de enige onderhoudskosten van het apparaat.

Kortom dit apparaat voldoet aan wat de leverancier over dit apparaat zegt en wij zijn tevreden over de werking.

Dank S. Jorritsma voor het delen van de eerdere informatie! Is er na ongeveer 7 maanden nog iets extra’s te melden over de werking van het apparaat en is uw ervaring nog altijd positief? 

Ik overweeg de big green waterfilter ook aan te schaffen voor in mijn nieuwbouwappartement.

Ik ben verder benieuwd naar de werking van het apparaat in combinatie met een CW klasse 4 ketel  en het gebruik van een regendouche. Kan het gevolgen hebben voor de waterdruk en moet ik nog andere maatregelen treffen bij de aanschaf van de big green?

Op de website van Big Green staat dat de filter 3 jaarlijks (i.p.v. 2 jaarlijks) vervangen moeten worden. Heeft het o.a. te maken met de grootte van het huishouden en/of het feit dat het op een reeds gebruikt/bestaand waterleidingnet is geïnstalleerd? Kan dat verschil maken en met welk prijskaartje moet ik rekening houden bij het vervangen van de filter? Het klinkt goed maar als iemand antwoord kan geven op mijn aanvullende vragen, dan heel graag! Bvbd!

Het apparaat werkt nog precies als in mijn eerdere reactie. De installatie van de BigGreen heeft GEEN merkbare invloed op de waterdruk. De installatie van de BG was binnen het uur gefixt. (Geen zoutpot, electra verbruik, en of extra afvoeren). De filter is ongeveer 45 cm. lang en 20 cm. breed; dus relatief klein. De capaciteit van de BG is dermate groot dat deze ook in een klein hotel kan worden geplaatst.

Zelf heb ik een regendouche met een Remeha Avanta CV ketel cw5. Alles werkt uitstekend., geen verschil tussen vóór en na installatie van de BG.

In december a.s. heb ik de BigGreen één jaar en zal mij (gratis actie) de eerste filter worden toegezonden.

Exacte prijzen van de filters zijn mij (nog) niet bekend. Ben verder zeer tevreden.

Met vriendelijke groet S. Jorritsma

Reageer