Consumentenbond.nl
Beantwoord

Waterkokers test

• 27 december 2017
  • 17 reacties
  • 9085 Bekeken

Reputatie 1
Bestaat er bij onze consumentenbond geen test van elek.waterkokers?
icon

Beste antwoord door Monique 27 december 2017, 13:30

Beste @L.J. Lantink,

Bedankt voor het stellen van je vraag en welkom op de community!

Op dit moment hebben wij helaas geen elektrische waterkokers getest.

Wanneer je iets mist in onze testen en diensten, kun je dit uiteraard aangeven op onze website.

Onderaan elke pagina vind je een blauwe balk, met onder het kopje ''Doe mee'' ''Vertel ons je wensen''.

Daar kan je door middel van het beantwoorden van een aantal vragen aangeven welk product je bijvoorbeeld graag getest zou willen zien, en natuurlijk ook waarom.

Wij kijken regelmatig waar de behoefte van onze leden ligt, en wellicht dat het betekend dat we een dergelijk product in de toekomst wel gaan testen.

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben!

Monique
Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Beste @L.J. Lantink,

Bedankt voor het stellen van je vraag en welkom op de community!
Op dit moment hebben wij helaas geen elektrische waterkokers getest.

Wanneer je iets mist in onze testen en diensten, kun je dit uiteraard aangeven op onze website.
Onderaan elke pagina vind je een blauwe balk, met onder het kopje ''Doe mee'' ''Vertel ons je wensen''.
Daar kan je door middel van het beantwoorden van een aantal vragen aangeven welk product je bijvoorbeeld graag getest zou willen zien, en natuurlijk ook waarom.
Wij kijken regelmatig waar de behoefte van onze leden ligt, en wellicht dat het betekend dat we een dergelijk product in de toekomst wel gaan testen.

Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben!

Monique

Raar dat er geen test is van waterkoker ook niet uit het verleden

Wel bij kieskeurig coolbleu tweekers enz

ivm energie besparen is dit toch actueel!

@Eefko66 
Ik kan je wel een tip geven.
De Bosch TWK8613
Ik heb hem al een tijdje en deze bevalt zeer goed.
Door de isolatie blijft het restant nog een hele tijd warm.
Als je energie wilt besparen moet je er niet meer water in doen, dan je nodig hebt.
De minimum hoeveelheid water in deze is 250ml

Reputatie 4
Badge +3

ivm energie besparen is dit toch actueel!

Een waterkokers met 3000 watt vermogen is bijvoorbeeld in 1 minuut al klaar. Gebruikt dus misschien iets meer stroom maar kort.

Een waterkoker van 1000 watt gebruikt minder stroom maar is veel langer bezig.

Energie besparen met  een  waterkoker is een futiliteiten levert op jaarbasis centen op IPV euro's.

Waterkokers gebruiken inderdaad even veel. Zinvol is inderdaad aangeven wat het minimum volume is wat er in kan, of hij handig is, hoe lang het snoer is. Geen echte test, meer iets voor een goede winkel om informatie over te geven.

Reputatie 5
Badge +5

Twee jaar geleden was er ook een discussie over waterkokekers

https://community.consumentenbond.nl/woning-huishouden-8/waterkoker-test-en-ervaringen-634

maar, inderdaad, sindsdien nog steeds niet getest.

Mogelijk is het product niet ‘aantrekkelijk genoeg' voor een test.
Zoiets als: een waterkoker is een waterkoker, klaar. Wat moet daar meer van verwachten.
Eigenlijk klopt dat ook wel: je kookt net zo goed water in een apparaat van 30 euro als in eentje van 80 euro, die misschien wat minder herrie maakt, een langer snoer heeft, een hoger wattage waardoor het water sneller kookt.
Maar onderaan de streep . . .:wink:

Reputatie 3
Badge +2

Zoals gezegd: als je energie wilt besparen moet je er niet meer water in doen, dan je nodig hebt. Er zijn ook waterkokers, waarvan je de gewenste temperatuur kunt instellen. Bijv. 80 graden C. voor een kopje thee i.p.v. 100 graden C. Met zo’n waterkoker kun je dus nog meer besparen. Misschien een tip!

Ik wil eigenlijk vooral weten welke de minste herrie maakt. Nergens staat iets over Decibels.

Er zit wel degelijk verschil tussen de ene waterkoker en de andere. 
Ik heb nu een waterkoker welke aangeeft dat er maximaal 1,7 liter in de kan kan. Maar als je dat doet en het water kookt, dan vliegt het aan alle kanten door de deksel heen over je aanrecht. Het uitschenken lukt niet zonder knoeien als je de deksel er op laat, maar als je de deksel open klikt om hem dan maar zonder deksel uit te schenken, vliegen de hete druppels over je handen heen. Daarnaast laat deze waterkoker zoveel stoom ontsnappen, dat het water over de muren van mijn aanrecht naar beneden drupt. Dus maar op zoek naar een andere.… 

De volgende keer koop ik een geïsoleerde waterkoker. Dat zou ook in een test betrokken kunnen worden. Tijdens het koken heb ik namelijk vaak meerdere keren binnen een uur wat kokend water nodig en als de waterkoker dan weer afgekoeld is kun je opnieuw beginnen. Als het ding goed geïsoleerd zou zijn zou je echter meteen iets hebben dat al een eind in de richting van een heetwaterkraan gaat, maar wel gevoelig goedkoper.

Vrienden van ons zijn niet tevreden over hun waterkoker omdat hij bij het uitschenken heel snel knoeit. Niet leuk met heet water.

In die van ons zat een zeefje dat kalk moest tegenhouden maar je in de praktijk vooral belemmerde om vlot uit te schenken. Het zeefje is al jaren weg.

Reputatie 7
Badge +6

Wij hebben geen goede ervaringen met Philips producten . De waterkoker HD 4678  , bevalt echter in alle opzichten prima . Gekocht in 2012 voor € 34,95 .  Binnen 90 sec kookt de minimum hoeveelheid van een halve liter en dat maakt stroomverbruik verwaarloosbaar . Het maximum van 1,2 liter gebruiken we vrijwel nooit , maar dat gaat ook veel sneller dan water aan de kook brengen op een gaspit. Vermogen is 2000 tot 2400 W en made in China. 

Ik wil eigenlijk vooral weten welke de minste herrie maakt. Nergens staat iets over Decibels.

Dan moet je die Bosch niet kopen.
Als die klaar is…… PIEP !!!  50dB(A)

Reputatie 7
Badge +6

Inderdaad noemen velen die PIEP storend …….

Reputatie 4
Badge +4

50dB stelt niks voor, een gewoon gesprek zit al op 60 dB.
Die van ons geeft ook een piepje als hij klaar is, geen probleem, de wasmachine piept veel luider en irritanter.

Wij hebben een relatief onbekend Duits merk, maar we kunnen wel de temperatuur naar behoefte instellen.
Er zijn diverse thee soorten die je beter niet met kokend water kunt gebruiken.

We hebben hebben hem nu een jaar of drie en hij voldoet prima.

50dB stelt niks voor, een gewoon gesprek zit al op 60 dB.
Die van ons geeft ook een piepje als hij klaar is, geen probleem, de wasmachine piept veel luider en irritanter.

Als anderen een piep van 50 dB irritant vinden dan is dat voor hen zo. 
Ik vind zo'n piep ook irritant, ook voor een wasmachine.

Het is een verbeterpunt, een uit knopje voor de piep.
Die zit wel op de wasmachine.

Zie testen op o.a. test.de (wasserkocher 1/2013) en op which.co.uk (kettles).

Reageer