Waterontharders

• 14 December 2014
  • 106 reacties
  • 303938 Bekeken

Wij willen een waterontharder aanschaffen en hebben inmiddels verschillende leveranciers een demo laten gegeven. Wie heeft er ervaring met een waterontharder en wat is je ervaring hiermee. Graag het merk vermelden als je een reactie geeft. Alvast bedankt hiervoor.

106 reacties

Ik gebruik de Amfa4000 van Waterontharder. je bent hier geen geld voor kwijt en het werkt erg goed. Ik zie aanzienlijke verbeteringen in de hoeveelheid kalkaanslag op mijn sanitair en waterkoker! Wij hadden water met 9DH. Dit is nu  zo'n 3DH geworden!

Dat klinkt wel goed! Ik heb er zelf ook een met aanzienlijk resultaatverbetering! Zo is mijn DH van 11 naar 2 gegaan! 

2 dH? En nu krijg je de zeep nergens meer uitgespoeld?

Precies vast een ontharder achter de duinen..Complete onzin ontharder middels magneetje. In een Duits onderzoek is al wel vastgesteld dat het mogelijk is, maar dan heb je een magneet nodig groter dan de gemiddelde meterkast , stroom (spanning) en het water moet doorlopen..ofwel blijven stromen.. Daarbij is het van belang om te kijken wat is nu die hardheid in Nederland. Deze is in heel Nederland verschillend en in sommige regio’s is deze al dusdanig laag dat een ontharder niet nodig is.

Badge

Goedemorgen,

Zelf heb ik een waterontharder van WTR waterbehandeling. Ik heb een 4 persoons huishouden en heb de Ceramic Premium van WTR. Deze kun je hier vinden.

Wat ik zelf belangrijk vind is dat je een waterontharder volledig zelf kunt instellen. Hiervoor heb je eentje nodig op electriciteit. Deze hebben ook geen last van drukval, doordat de klep electronisch schakelt in plaats van op waterdruk.

Verder kun je resthardheid instellen. Wanneer je bijvoorbeeld 3dH wilt overhouden, dan is dit mogelijk. 

Hopelijk kunnen jullie wat met dit antwoord? Anders ligt ik het graag verder toe!

Wij hebben sinds een jaar een Aquacell waterontharder. 

Deze werkt perfect, zonder stroom (dus kan ook in de kruipruimte, mits vorstvrij)!

Geen kalkaanslag meer in douche en op kranen. Oude kalkaanslag in waterkoker en op verwamingselementen van elektrische apparatuur lost na enkele weken op. 

Het water is heel zacht en voelt zelfs als “creme” aan.

Bijkomend voordeel: je hebt nog maar de helft van vaatwasmiddel en wasmachine wasmiddel nodig: scheelt milieu en geld (...nog minder wasmachine wasmiddel i.c.m. scheut azijn: beter voor kleurbehoud, wasmachine èn geurloos)!

MAAR het water smaakt minder lekker en we missen de natuurlijke dagelijkse portie kalk en mineralen uit het drinkwater… 

Zelfs de planten vertonen bladverkleuring omdat er geen kalk en mineralen meer in het water zitten.

Eventueel iets om rekening mee te houden als je een Aquacell waterontharder overweegt...

Reputatie 5
Badge +4

Over de zin en vooral onzin van waterfilters/-ontharders.

NPO: Keuringsdienst van waarde

(Drink)water is NL van zeer hoge kwaliteit en in de wet staat zelfs dat dit water op DH graden 5.6  (of ook wel minimaal 1 mmol) uitgeleverd moet worden.

Reageer