Consumentenbond.nl

Welke muurverf dekt in 1 keer?

Ultradekkend, 1 keer dekkend, hoge dekkracht: veel fabrikanten zetten dat soort claims op de verpakking van hun muurverf. Maar uit onze test blijkt dat dat weinig zegt over goed de verf écht dekt. Van de 23 witte muurverven die wij testten, dekten er maar 4 in 1 keer. Meestal zijn twee lagen nodig voor een mooi resultaat. Dat geeft natuurlijk niet, maar zet dan niet op de verpakking dat de verf in 1x dekt.

Ook berekenden we wat de merken verf wérkelijk per m2 kosten, dus niet alleen de prijs per liter, maar óók hoeveel lagen je nodig hebt voor een dekkend resultaat.

Het hele artikel over muurverf kun je in de webwinkel bestellen voor €1. Die euro verdien je makkelijk terug met onze Beste Koop of een andere goede verf die weinig kost per m2. 😊

Over welke muurverf ben jij tevreden (of juist niet)? Klusser helpt klusser!

5 reacties

Waarom moet ik als lid van de CB nu voor een test betalen (ook al is het maar € 1,-)?
Reputatie 5
Badge +5
Als je inlogt, kun je hem dan niet gratis downloaden? @C.F. Timmermans
@Bert. Ook als ik ben ingelogd moet ik voor dit artikel betalen.
Reputatie 7
Ik heb ingelogd en gezocht op "muurverf" en toen kwam ik op een pagina waar ik het artikel voor €0 kon bestellen.
C.F. Timmermans schreef:

@Bert. Ook als ik ben ingelogd moet ik voor dit artikel betalen.

Het artikel over de muurverf is uiteraard gratis voor leden. We zijn nu naar aan het kijken waarom het op de site niet bij iedereen goed gaat.
Het hele artikel is overigens te lezen in de Consumentengids van november!

Reageer