Consumentenbond.nl

Welke water ontharder?

• 28 oktober 2018
  • 11 reacties
  • 1884 Bekeken

Er is veel geschreven over verschillende waterontharders, er zijn twee soorten:
Met magnetisch veld, met lage prijs tussen €50 en €150
Met toevoeging van een zou, duurder, vanaf ca €1000

Ik ben met name geïnteresseerd in het magnetische veld.
Graag objectieve onderbouwde waarnemingen, die heb ik tot dusver nog niet gevonden.

11 reacties

Met magnetisch veld, met lage prijs tussen €50 en €150
Met toevoeging van een zou, duurder, vanaf ca €1000

De tweede optie komt niet erg duidelijk over.
de tweede optie moet zijn: met toevoeging van zout.
Reputatie 7
Badge +5
@Jan C W schreef: "Ik ben met name geïnteresseerd in het magnetische veld.
Graag objectieve onderbouwde waarnemingen, die heb ik tot dusver nog niet gevonden."

Daar heb ik ook eerder naar gezocht, waarschijnlijk komt dit omdat het niet te onderbouwen is en er geen enkel bewijs voor is, zelfs niet na vele onderzoeken die geen enkel bewijs hebben opgelevert.
heb lang geleden zo. magnetische aangeschaft.
betwijfel of het 1 gram kalkaanslag minder heeft opgeleverd.
douchekop nog veelvuldig vol aanslag, blauwe tegels moeten dagelijks afgenomen worden.
ga nu toch op zoek naar een zout systeem, maar welke te kiezen?
Wie heeft ervaring??
Reputatie 5
Badge +7
Hallo @Brice, had je toevallig dit andere topic over Waterontharders al gezien? Wie weet heb je iets aan de reacties die daar geplaatst zijn?
Dank voor de info Nathalie;
heb zojuist dat bekeken en een reactie geplaatst

Ik heb het idee dat er de laatste maanden steeds meer waterontharders worden aangeboden. Allerlei types, met zout - zonder zout, met magneet - zonder magneet. Kortom onderhand door de bomen het bos niet meer kunnen zien. Maar wat is nu werkend en betrouwbaar en daarnaast betaalbaar? Als je op Google zoekt naar reviews, komen de magneetontharders er niet goed uit. Met zout heb je een flinke installatie met behoorlijke kosten. Dus dan blijft de vraag over, wat is er getest en wat zijn de resultaten? 

Dag Joop

Zoals je kunt zien heeft mijn magneetsysteem volgens mij niets opgeleverd.

Ik heb nog geen ander systeem gekocht ivm de hoge investering en het er bij mijn leven zeker in geld niet meer uithalen van dat bedrag. Misschien dat ik het toch een keer doe uit milieu oogpunt.

Reputatie 7
Badge +6

Ik dacht dat uit de vele reacties toch wel te lezen is wat nep is . Helaas zullen er altijd mensen zijn die TOCH ergens in gaan geloven als er heel veel reclame voor gemaakt wordt in combinatie met de aantrekkingskracht van een lage prijs.

Als een magneet vanaf buiten de waterleidingbuis zulke chemische reacties zou kunnen bewerkstelligen dat de hardheid van het water verdwijnt of vermindert dan zouden magneten voor mensen even gevaarlijk, zoniet gevaarlijker, zijn dan nucleair afval en zou de MRI-scanner in het ziekenhuis binnen zeer korte tijd leiden tot de dood van de patient.

Dag Joop

Zoals je kunt zien heeft mijn magneetsysteem volgens mij niets opgeleverd.

Ik heb nog geen ander systeem gekocht ivm de hoge investering en het er bij mijn leven zeker in geld niet meer uithalen van dat bedrag. Misschien dat ik het toch een keer doe uit milieu oogpunt.

Wat is duur, als je een ontharder van pak m beet €2000,- aanschaft en je er zeker 15 jaar mee doet dan valt het wel mee. Zeker als je ook dan nog een ontharder neemt die 40-50% minder zout verbruikt als normale ontharders, plus een desinfectie tijdens regeneratie wat bacteriën voorkomt. 

Kijk voor meer informatie op * voor meer informatie

*[Commerciële link verwijderd door beheerder]

Reageer