Consumentenbond.nl
Sticky

Wil jij een eerste indruk van een specifiek product? Laat het ons hier weten!

• 7 december 2015
  • 50 reacties
  • 3630 Bekeken

• Consumentenbond team
  • 2 reacties
De Consumentenbond is voortdurend op zoek naar nieuwe huishoudelijke, tuin of doe-het-zelf producten die grappig/slim/nuttig/zinloos/interessant zijn en eenvoudig en snel te beoordelen. Zo’n snelle beoordeling noemen we een eerste indruk. We doen dus geen uitgebreide vergelijkende test maar beoordelen één product op hoofdlijnen en zetten de plus- en minpunten op een rij. Voorbeelden uit het verleden zijn een vloerreiniger die zuigt, dweilt en droogt en een onkruidverwijderaar, maar je kunt ook denken aan keukenhulpjes.

Wil jij graag een eerste indruk van een specifiek product? Graag wel een huishoudelijk, tuin of doe-het-zelf product. Laat hier dan een bericht achter met het merk en liefst ook type(nummer), de prijs én waar je het gezien hebt of waar het te koop is. Laat ook weten wat dit product in jouw ogen bijzonder maakt en wat je erover zou willen weten.

Wie weet zie je het product waarnaar jij nieuwsgierig bent straks terug op de website of in één van onze bladen!

50 reacties

Beste A.Deen en H.G. van Rheenen.

Ik zou jullie beide wederom willen verzoeken om dit soort persoonlijke vetes niet via onze community te laten verlopen en "on-topic" te blijven. Alle "off-topic" reacties zijn door ons verwijderd.

Ook hier heb ik mijn bijdragen (drie voorstellen) verwijderd

Geplaatst door H.G. van Rheenen op Dec 16, 2015.
Jammer dat je deze bijdragen hebt verwijderd. Dit was volgens mij niet noodzakelijk, omdat het topic al was opgeschoond. Mocht je ze opnieuw of nieuwe suggesties willen plaatsen ben je meer dan welkom.
Zouden jullie de balkonton kunnen uitproberen? Ik ben erg benieuwd of dit product makkelijk is in gebruik en of het goed werkt. Ik twijfel of ik deze zal aanschaffen.
Stompkaarsen. Mijn ervaring is dat ze steeds van binnen opbranden en dat je de buitenkant iedere keer weg moet snijden om nog een beetje te kunnen genieten van je kaarslicht. Doen alle stompkaarsen dat of zijn er gunstige uitschieters?
Reputatie 5
Badge +5
2 suggesties:

restanten van bestrijdingsmiddelen op planten en speciaal planten voor de moestuin. Ongeveer een jaar geleden werden op planten uit tuincentra grote hoeveelheden gifstoffen aangetroffen. Hoogste tijd voor een vervolgonderzoek, speciaal met het oog op het aanplanten van voedselgewassen in eigen tuin. Zijn die plantjes wel veilig om van te eten?

plastic in cosmetica, speciaal in lippenstiften (omdat je die opeet). Ook in dure lippenstiften wordt plastic als vulmiddel gebruikt, een schandaal en volkomen overbodig.
Ik stel voor de kwaliteit van brilleglazen, ook multifocaal, en van het aanmeten van brilleglazen en het plaatsen van de glazen in monturen te testen. Hier is veel pijsverschil.
Graag zou ik een test willen zien over het schoonmaken van vloerbedekking, wol of wol met kunstvezel, mogelijk kun je een apparaat huren of zelf doen met een stoomreiniger of iets dergelijks, veel succes en groeten van Joop Beek
graag wil ik een test over brookers. De gebruiksvriendelijkheid, e beschikbaarheid van tools, de snelheid van weergave van de aandelen prijzen, en de kosten die hier mee zijn gemoeid
Kan iemand mij iets vertellen over groenlipmossel extract tegen gewrichtspijnen .

zou graag willen weten waar op internet of waar dan ook ik het kan aanschaffen zonder opgelicht te worden

Kan iemand mij iets vertellen over groenlipmossel extract tegen gewrichtspijnen .

zou graag willen weten waar op internet of waar dan ook ik het kan aanschaffen zonder opgelicht te worden

Geplaatst door T. Agterberg op Feb 8, 2016.
Deze vraag kun je beter aan de andere community-bezoekers stellen. Dit kan je hier doen door op de knop 'discussie starten' te klikken .
Bedankt voor alle goede suggesties!

Het viel me op dat er een aantal ideeën zijn aangedragen die niet vallen binnen de gevraagde productgroepen. Deze heb ik zojuist intern uitgezet bij onze andere onderzoekers.

Ilse vraagt in deze discussie specifiek om huishoudelijke, tuin of doe-het-zelf producten. Heb jij nog een wens voor een eerste indruk voor een product binnen deze productgroep, laat het ons dan weten!
Zouden jullie wellicht de robot stofzuigers willen testen? Ik ben me nu aan het oriënteren op een nieuwe stofzuiger en ben benieuwd wat de ervaringen zijn met robot stofzuigers.
Is het mogelijk om hoorapparaten te testen er zit veel verschil in prijs en kwaliteit,

ook de batterijen verschillen behoorlijk van prijs.
Reputatie 3
Badge +3
Solar Powerbanks (mobiele USB opladers op zonne-energie)
ook graag een test van robot stofzuigers : een uitkomst voor hernia patiënten! (Als de robots voldoen! )
Is er een test van opladers op zonne-energie? Effectiviteit, gewicht (om mee te nemen met wandelen,fietsen)
Hoi,

Ik ben op zoek naar een robot grasmaaier. Het gemak dient de mens. Voor mij is belangrijk dat hij inderdaad het gras goed maaite (hoogte) maar ook Mulchen. Verder natuurlijk bedieningsgemak, prijs, maar ook garantieperiode en bijvoorbeeld onderhoudskosten en vervangingsonderdelen (zoals messen). Hoe goed is het apparaat op oneffen terrein. Kan ik het apparaat makkelijk updaten (software). Wat voor type accu (Li-ion).

Maar ik kan me ook voorstellen dat iedereen nog meer eisen kan verzinnen. Mijn tuin is tussen de 1500 en 2000 m2 en kent ook wat hoekjes en perkjes.

Er zijn veel prijsverschillen van boven de 4000 en vanaf 1000 voor een dergelijk oppervlakte.
Een test van robot stofzuigers! Daar zou ik blij van worden.
Bedankt voor alle leuke suggesties!

Helaas moeten wij keuzes maken welke soort producten we kunnen testen. Omdat robot stofzuigers vooralsnog een klein segment is binnen de productgroep stofzuigers, testen wij deze niet. In het verleden hebben wij een eerste indruk gemaakt over een paar robot stofzuigers, maar dat is alweer een tijdje geleden. Je kunt hiervoor naar onze site gaan en een kijkje nemen in het dossier stofzuigers. Zie de link: http://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/vijf-robo...
Juist omdat die eerste indruk alweer jaren geleden is en de ontwikkelingen op robotica zo hard gaan en een toenemend aantal mensen tijd tekort komt lijkt het mij zinvol zo'n test te doen. (Ik heb vanwege een hernia moeite met stofzuigen en dus ook een persoonlijk belang)
Ik begrijp uw persoonlijke belang hierin. Zoals ik in mijn eerdere reactie u vertelde, zijn deze testen erg kostbaar en mede daardoor staat het niet op de planning voor dit jaar. Ik ga echter uw verzoek bespreken met collega's en kijken of en hoe we misschien volgend jaar wel aandacht aan dit onderwerp kunnen besteden.

Juist omdat die eerste indruk alweer jaren geleden is en de ontwikkelingen op robotica zo hard gaan en een toenemend aantal mensen tijd tekort komt lijkt het mij zinvol zo'n test te doen. (Ik heb vanwege een hernia moeite met stofzuigen en dus ook een persoonlijk belang)

Geplaatst door J. van Heugten op Apr 27, 2016.
Dank voor de reactie!

Op m'n telefoon wat onoverzichtelijk maar zal eens op de computer kijken...
graag wil ik weten wat voor merk en/of ikeen warmtepomp- of afvoer wasdroger moet kopen ? Niet te duur, ik dacht aan tussen de € 250 en € 400
Bedankt voor je vraag. In onze vergelijker voor wasdrogers kun je filteren op zowel warmtepomp- en luchtafvoerwasdrogers die door ons zijn getest als op de prijs. Als je als lid bent ingelogd kun je de testresultaten zien van deze wasdrogers.

Ik hoop je hiermee te hebben geholpen.

graag wil ik weten wat voor merk en/of ikeen warmtepomp- of afvoer wasdroger moet kopen ? Niet te duur, ik dacht aan tussen de € 250 en € 400

Geplaatst door B.J. van Gennip-berende op Jun 9, 2016.
Graag test van elektrische onkruid verwijderaars en onkruid verwijderaars op gas.

Reageer