Consumentenbond.nl
Sticky

Wil jij een eerste indruk van een specifiek product? Laat het ons hier weten!

Toon eerste bericht

47 reacties

Wij willen graag een stoomreiniger voor laminaat aanschaffen. Wie heeft ervaring met stoomreiniger Black&Decker FSM1605-QS?
Vaatwastabletten!

Vaatwastabletten!

Geplaatst door C Schulte op Nov 10, 2016.

Reputatie 2
Badge +3
Bedankt voor de tips!

Een dergelijk product vraagt om een grote, vergelijkende test. We doen dit eens in de paar jaar. Een eerste indruk -waar deze topic over gaat- is een beknoptere test van één product. We hebben dit afgelopen zomer gedaan voor vaatwasgel van Sun.

Vaatwastabletten!Geplaatst door C Schulte op Nov 10, 2016.

Geplaatst door E. te Braake op Nov 10, 2016

+Toegevoegd óók de nieuwe vaatwas-gels.Geplaatst door H.G. van Rheenen op Nov 10, 2016.[/quote]
graag zou ik een eerste indruk (of vergelijk van ) onkruidbranders willen zien!

Graag test van elektrische onkruid verwijderaars en onkruid verwijderaars op gas.

Geplaatst door J.J de Kruijff op Aug 3, 2016.

Vorig jaar hebben we een review gedaan van de Skil Weedbuster:

https://www.youtube.com/watch?v=sJAijMMaRAI

Die gasbranders zijn ook wel interessant. Ze zijn een stuk goedkoper dan ik dacht. Ik vraag me wel een beetje af of hoe lang het werkt. De wortels van gras zijn toch juist heel goed bestand tegen brand / warmte?

Hoe dan ook, het onderwerp "onkruid verwijderen" is wel leuk om eens in te duiken. De tuinkalender voor 2017 zit al wel behoorlijk vol, met een test potgrond en een test robotgrasmaaiers. Maar ik zet hem op de lijst!
Graag zou ik een eerste indruk wensen van de Designexpressomaker van Rommelsbacher, te koop bij Pro-Idee voor 54,95 Euro.Ik wil gewoon lekkere en snelle koffie!Alvast dank!
Ik ben benieuwd naar ervaringen met infraroodcabines. De geboden cabines hebben verschillende stralers en wattages. Adviezen
Dag,

Ik lees dat AH sinds kort het duurzame wasmiddel Seepje (superschillen uit Nepal). Schoon in letterlijke en figuurlijke zin. Willen jullie dat eens testen?

Groet, Aly
Beste Redactie,

Ik zou graag een test willen van onkruidbranders of een elektrische mos en onkruidborstels (dus géén branders)

Ik heb daar interesse in omdat dit middelen zijn zonder chemische toepassingen. Dus millieuvriendelijk !

En met name:

1. De Batavia Maxx Heat 3-in-1 (elektrische brander)

2. Gloria Multi Brush (elektrische borstel)

Bij voorbaat dank
Hallo consumentenbond, onkruid is een steeds terugkerend probleem. De meeste onkruidverdelgers zijn slecht voor het milieu. Onkruidbranders lijken een goede optie.

Wat zijn goede onkruidbranders en hoe werkt het voor een particulier?Graag zou ik dat werten

Marjolijn
@allen: Leuk idee, een test onkruidverdelgers. We gaan ons best doen. De agenda zit al weer aardig vol, maar hopelijk lukt het nog om het te testen voordat de zomer voorbij is. Lijkt me dat je ook wel een paar weken moet wachten om te kijken of het onkruid weer terug is gekomen...

Zijn jullie dan geïnteresseerd in een "systeemvergelijking" (branders, gif, gemotoriseerd, met de hand) of juist in een test branders? En als we oplossingen met elkaar vergelijken, moeten we dan ook gif meenemen? Of is iedereen er wel van overtuigd dat dat geen optie is?
Ik denk dat een vergelijkend onderzoek naar electrische- of gas onkruidbranders gewenst is.Onkruid verwijderen met gif lijkt mij niet meer aan de orde

Onkruid verwijderen met gif lijkt mij niet meer aan de orde

Geplaatst door Arkobeer op Mei 20, 2017.

Ja ik vraag me dus af of dat zo is. Ik hoef zelf ook geen gif in de tuin, maar er zijn volgens mij nog best veel mensen die zeggen "Als het het beste werkt, waarom niet?".

In het tuinblad van onze Britse collega's stond deze maand nog een artikel over welk gif je het beste kunt kiezen:

De mensen die werken voor dit blad hebben me wel eens verteld dat hun lezers vooral geïnteresseerd zijn in een zo mooi mogelijke tuin, en het duurzaamheidsaspect helemaal niet belangrijk vinden. Zou dat voor Nederlandse tuiniers dan zo anders zijn?
graag een test met electrische onkruidverwijderaars.
Heel graag een test/ bespreking van onkruidbranders!!!!
Ik heb een groot terras en elk jaar is het weer een hels karwei om het terras onkruid vrij te krijgen. Gif is geen optie. Hoe kan ik het gemakkelijkst en milieuvriendelijkst het onkruid verwijderen?
J.J de Kruijff schreef:

Graag test van elektrische onkruid verwijderaars en onkruid verwijderaars op gas.

J.J de Kruijff schreef:

Badge
Een test met chemische schoonmaakproducten zoals HG, Ajax, Dasty en de vernieuwde CilitBang of een aantal "Action" en LIDL(W5) producten? Is vernieuwd eigenlijk wel echt "vernieuwd"?

Een hoop van deze producten kende ik niet en ben altijd van het uitproberen. Alleen staat de aanrechtkast nu behoorlijk vol met spullen die niet zo goed zijn als dat ze beloven.

Vorige week uit nieuwsgierigheid de oranje CilitBang gekocht omdat deze ook zeer goed roest zou verwijderen volgens een vrolijk kereltje in de TV reclame.
Tot mijn grote verbazing een totaal roestige schroevendraaier in een plastic badje gelegd met dit spul.
Schroevendraaier was na een middagje weken weer als nieuw. Later ook even wat roestige fietsonderdeeltjes er in gelegd. Volgende dag geweldig was het mooi blinkend schoon.
De baking soda-opstelling met accupolen kan ik dus achterwege laten.😎

zie Youtube.
Reputatie 7
Badge +5
Uit de reacties blijkt dat er meer behoefte is aan bepaalde vergelijkingstests dan aan ' eerste indruk ' . Jammer dat er zo enorm veel producten zijn waar we graag meer van zouden weten , maar dat testen te duur is. Ook zegt de eerste indruk en een test van een product weinig over een te verwachten levensduur. Juist dat vind ik ook erg belangrijk. Was het allemaal maar zo simpel......
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou graag een test zien van het I-DOS zelfdoserend vloeibaar wasmiddelsysteem van een aantal Bosch en Siemens wasmachines. Hier is namelijk nog steeds nauwelijks iets over te vinden op internet, behalve de bekende informatie van de fabrikant.
Reputatie 7
Badge +4
Ik zou graag zien dat er naast dekbedden van dons, wol en synthetische materialen ook ruimschoots aandacht besteed wordt aan katoenen en Tencel dekbedden. Voor dekbedden van dons en van veren vindt enorm veel intens dierenleed plaats, ook al heeft de branche allerlei trucs bedacht om dit goed te praten. Zo zijn er zogenaamd "strenge dierenwelzijnseisen" en "controlerende instanties" die zij zelf in het leven geroepen hebben, maar in de praktijk werkt dit helemaal niet. De eenden worden gefokt voor het vlees en dons en veren voor in dekbedden en kussens. AnimalRights heeft kort geleden de afschuwelijke omstandigheden in zo'n eendenstal aangetoond:
https://www.animalrights.nl/animal-rights-filmt-misstanden-op-veluwse-eendenfokkerijen
Net als alle intense ellende die voor vlees en bont plaatsvindt gebeurt dit ook voor dekbedden, kussens, donsjacks enz.
Maar ook voor wol gebeuren allerlei dingen die niet te verantwoorden zijn.
Het zou fijn zijn om aandacht aan niet-dierlijke dekbedden van natuurlijk materiaal te besteden.
Wij hebben naar enorme tevredenheid een 4-seizoenen dekbed van Yumeko met een tijk van biologische katoen en plantaardige Tencel vulling. Tencel komt van het schors van Eucalyptusbomen die op milieuvriendelijke manier verbouwd worden en waar geen dierenleed aan te pas komt.
Het dekbed is erg comfortabel en behaaglijk warm, zonder benauwd te worden. Het is luchtig en niet te zwaar, lekker soepel en valt heerlijk om je heen. Het ademt heel goed en voert vocht veel beter af dan dons, veren, katoen of zijde. Het bevalt ons uitstekend. Om lekker en gezond te slapen hoeven er echt geen dieren misbruikt en wreed mishandeld te worden.

Reageer