Zonwering: screens buitenkant. Ervaringen gezocht

• 22 april 2021
  • 6 reacties
  • 153 Bekeken

Heeft iemand ervaring met screens (zonwering) aan buitenzijde?

6 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Jazeker, mijn ouders wonen 4 hoog en hebben 1t jaar geleden met alle buren electrische screens aangeschaft om zo de kosten te verlagen.

Vanaf dag 1 hebben ze enorm veel plezier hiervan en is het kijken naar tv de héle dag mogelijk vanwege de goede werking. Je huis wordt wel wat donker maar blijft ook een stuk koeler. Eigenlijk kan ik alleen maar voordelen bedenken.

Ik heb een screen op 1 ruit.
Het scheelt enorm.
Had wel de verkeerde keuze gemaakt met de stof.
Door het gesloten grijze doek, zag ik een nare rode gloed.
Vervangen.
Ik heb nu een doek die 90% licht tegen houdt.
Het reflecteert een beetje aan de buitenkant en de binnenzijde heeft een zwarte coating.
Op deze manier hou ik nog steeds uitzicht door het doek.

Reputatie 7
Badge +6

Rolluiken hebben nog meer voordelen .

Reputatie 7
Badge +6

Teneinde te onderstrepen dat u gewend bent met hoe het er in adellijke kringen aan toe gaat pleegt men aan zijn vrijstaande woningen voor screens aan de buitenkant, teneinde het invallende licht te reguleren, marquiezen toe te passen die van binnenuit elektrisch bedienbaar zijn. De vrouw des huizes krijgt dan een lans waarmede haar dienstpersoneel die er zo af kan wippen voor de jaarlijkse schoonmaak. En de architect heeft "speciale" koven ontworpen, met een finishing touch van de vrouw des huizes, waar de marquiezen netjes invallen😉. Ze werden al in de middeleeuwen gebruikt, dus dan moet het goed zijn.

't Is me eens gelukt op een heel klein schermpje te typen zonder typefouten.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen met screens aan de buitenkant. Welk materiaal, zodat je toch naar buiten kunt kijken, de nieuwste ontwikkelingen en wel of niet automatisch neer kunnen laten. De montage als het een appartement betreft. Prijzen? Per raam of m2?

Ik heb Serge Ferrari Soltis 92-2068 

@E.T. Wiersum 
Er zijn ook al duo bakken met een screen en een rolluik.
Volgens de plaatselijke verkoper, storing gevoelig.

Reageer