Aankoop bril met blauw licht filter
In Windows 10 Instellingen -> Systeem -> Beeldscherm zit een knop nachtlamp.
Hierdoor wordt blauw licht eruit gehaald en de sterkte kun je instellen.
Test het uit.
Ik en een aantal collega's zaten meerdere jaren 8-12 uur achter beeldschermen, soms nog langer tot laat in de avond en nacht en ik heb nooit enig moment van slapeloosheid ervaren.
Ik gebruik het nu ook niet.
Waar je precies op moet letten weet ik niet, je leest inderdaad vanalles. Als ik je een tip mag geven, ik heb zelf mijn brillenglazen besteld via volgende website * en ben daar heel tevreden van. Heb van een oude bril die ik niet meer gebruikte, de glazen laten vervangen door blue light filter glazen (met mijn huidige sterkte erin). Heb hier €98 voor betaald. Nu na een dag werken op de computer merk ik wel dat mijn ogen minder vermoeid zijn.
*[Commerciële link verwijderd door beheerder]
Het is een hele hype geweest en ieder pc kun je nu in de nachtstand zetten waarbij het witte licht een gele tint krijgt.
Maar ik heb inmiddels ook verhalen gelezen dat er grote vraagtekens bij dat verhaal worden gezet.
Ik kan er zelf eerlijk gezegd niet zoveel van merken.
Een winter dip te lijf gaan met een daglicht lamp werkt bij mij ook niet.
Ik ga ‘s avonds voor bed altijd nog een stukje lezen op mijn e-reader.
Die kan ik ook van wit naar geel regelen, maar meestal vallen mijn ogen na een paar bladzijden vanzelf dicht, ongeacht de kleur van het scherm
Het lekker ontspanner liggen lezen heeft in mijn beleving een veel groter invloed.
Het hangt ook van de lectuur af, een super spannend verhaal houd je wel wakker.
Die dingen zijn van veel groter invloed dan blauw of geel licht.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.