Ik had onlangs een verrekening voor fysiotherapie gehad van Zilveren Kruis. Terwijl ik aanvullend verzekerd ben, werd ik door (volgens ZK) een ingediende code van de fysiotherapeut in de basisverzekering gezet en werden de kosten bij mijn eigen risico gezet.
Zilveren kruis zegt dat dit niet met terugwerkende kracht kan worden aangepast.
Een code voor een chronische aandoening had mij direct in de aanvullende verzekering geplaatst (volgens ZK), maar de naam van mijn aandoening niet, terwijl deze wel van chronische aard is. Kafka had het niet beter kunnen verzinnen.
Nu ontdek ik in deze forum dat de onderwerp basis/aanvullend verzekering al oud nieuws is.
Wat wel interessant is dat de gebruikte codes waarmee medici kosten indienen bij de verzekeraar wel degelijk betrekking hebben op de koppeling aan de basisverzekering (lees eigen risico) of de aanvullende verzekering (geen kosten) en heb ik in geheel 2019 geen kosten gehad.
Ik vind nergens in lekentaal iets vermeld over deze wijziging, een vrij belangrijke voor een grote groep verzekerden. Het is allerminst transparant. Aangezien ik in het verleden alleen kosten maakte voor fysio (vanuit de aanvullende verzekering) hadden ze in mijn optiek makkelijk een filter in het systeem kunnen toepassen om deze groep mensen tussen uit te filteren en extra voor te lichten.
Ik ben benieuwd of het Consumentenbond in de tussentijd hierover iets te melden heeft?
Beste antwoord door lara100
Bekijk origineel